رئیس جمهور در حکمی وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت را به‌عنوان مشاور خود در نظارت بر روند اجرای طرح‌های تولیدی منصوب کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با حکم رئیسی به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور در نظارت بر روند اجرای طرح‌های تولیدی منصوب شد.
فاطمی امین با رای ۱۶۲ نماینده مجلس شورای اسلامی از وزارت صنعت، معدن و تجارت کنار رفت که عمده انتقادات به او هم به وضعیت خودروسازی بر می‌گشت.
با استیضاح فاطمی امین بازار گمانه زنی‌ها درباره شغل جدید وزیر سابق صمت، داغ شده است. روزنامه شرق در خبری تایید نشده به نقل از برخی منابع آگاه نوشت: «احتمالا فاطمی‌امین معاون اجرایی رییس جمهور خواهد شد»
میرمحمدی در مخالفت با استیضاح وزیر صمت اظهار کرد: متاسفانه وزیر می‌آید با چندین تائیدیه آمار می‌دهد بعد می‌گوییم فاطمی امین دروغ میگوید؟ اگر با فاطمی امین مشکل دارید چرا نظام را زیر سوال میبریم؟!
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در پاکدستی وزیر صنعت، معدن و تجارت هیچ تردیدی وجود ندارد و وی وزیری پرکار است.
الله وردی دهقانی گفت: از زمانی که آقای فاطمی امین وزارت را بر عهده گرفتند قیمت خودرو تاکنون ۳ برابر شده و قیمت پراید از حدود ۱۰۳ میلیون تومان به ۳۳۰ میلیون رسیده است که این فاجعه است.
الله وردی دهقانی گفت: از زمانی که آقای فاطمی امین وزارت را بر عهده گرفتند قیمت خودرو تاکنون ۳ برابر شده و قیمت پراید از حدود ۱۰۳ میلیون تومان به ۳۳۰ میلیون رسیده است که این فاجعه است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر صمت در خدمت دو خودروساز بزرگ کشور است در حالی که وی باید وزیر صنعت باشند نه اینکه وزیر دو خودروساز باشد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دولت پاسخ داده که به لحاظ قانونی امکان تعویق زمان استیضاح وزیر صمت وجود ندارد.
حسینی گفت: اگر استیضاح در روز یکشنبه اعلام شود، وزیر صمت در مجلس حاضر شده و توضیحات خود را به نمایندگان ارائه می‌کند. دولت هم از وی حمایت می‌کند، چون معتقد است عملکرد وی خوب بوده است و تغییر در این شرایط به نفع کشور و دولت نیست. امیدوارم با توضیحاتی که فاطمی امین می‌دهد، نمایندگان هم با دولت همراهی داشته باشند.
فاطمی امین در پاسخ به ادعای یکی از نمایندگان مجلس در خصوص تحویل ۷۰ دستگاه خودرو به نمایندگان در جریان استیضاح گذشته وی عنوان کرد: اگر یک مورد هم بود، بگویید که من پیگیری کنم. چنین چیزی نبوده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: استیضاح وزیر صمت با همان تعداد امضایی که در صحن مجلس اعلام وصول شد، به قوت خود باقی است و هفته آینده قرار است جلسه استیضاح وزیر صمت برگزار شود.
عضو هیئت مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
سیاهکلی گفت: مردم اصلا دیگر قدرت خرید ندارند و نمی‌توانند خودرو بخرند. در واقع آقای فاطمی امین کاری کرد که مردم برای حمل و نقل بروند سراغ فرغون و فرغون بخرند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۱۰ رای موافق، ۱۲۵ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از ۲۵۲ نماینده حاضر عدم اقناع خود را از توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده و بدین ترتیب وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجلس کارت زرد دریافت کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: استیضاح فاطمی امین به معنای مقابله با دولت نیست، بلکه یک جراحی سودمند است تا یک مدیر ضعیف و ناکارآمد برکنار شود و به جای او مدیر توانمندی سرکار بیاید.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رأی اعتماد مجدد مجلس به فاطمی امین فرصتی است که او بتواند طرح‌ها و برنامه‌ها را اجرایی کند و تحولی اساسی در این حوزه رقم بزند.
طرح استیضاح وزیر صمت به رای مجلس گذاشته شد و نمایندگان با استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین مخالفت کردند.
قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحات فاطمی امین درباره عملکردش در وزارت صمت را قانع‌کننده دانستند و به استیضاح وی رأی منفی دادند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: فاطمی امین وزارت صمت را به سرچشمه و اقیانوس رانت تبدیل و با میدان دادن به بانیان وضع موجود اهانتی بزرگ به مردم مجلس و حتی رئیس جمهور محترم کرده است.
نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: فاطمی امین مقصر اصلی وضعیت صنعت خودرو نیست و الان برای استیضاح وزیر صمت زود است.
رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: فاطمی امین به بنده اعلام کرده است که هیچ فشاری از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وی وارد نشده است.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: بسیاری مشکلاتی که اکنون در اقتصاد و صنعت کشور با آن دست به گریبان هستیم از اختیار وزیر صمت خارج است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از تغییر زمان برگزاری جلسه استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: جلسه استیضاح فاطمی امین روز یکشنبه ۸ آبان ماه برگزار شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ