در هفته‌های اخیر، هزاران پناهجو به طور نامنظم و از طریق مسیر زمینی وارد کانادا شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد در پی غرق‌شدن قایق حامل پناهجویان در غرق آفریقا شماری از این افراد جان باختند.
دونده ملی‌پوش کشورمان تصمیم گرفت برای ادامه زندگی و ورزش خود راهی کانادا شود.
دونده ملی‌پوش کشورمان تصمیم گرفت برای ادامه زندگی و ورزش خود راهی کانادا شود.
آژانس مهاجرت سازمان ملل امروز اعلام کرد که در حادثه غرق‌شدن ۲ کشتی حامل پناهجویان در ایتالیا، ۲ نفر کشته و ۳۰ تَن مفقود شدند.
جواد قرایی مستندساز و سازنده سریال پرمخاطب مستند ایرانگرد به دعوت مسولان عمانی به این کشور مهاجرت کرد تا برای تبلیغ و گسترش گردشگری عمان فعالیت کند.
محمد مهاجری نوشت: این روز‌ها هیچ خبری در باره انتخابات مجلس خبرگان که قرار است همزمان با انتخابات مجلس دوازدهم برگزار شود از سوی مقامات رسمی منتشر نمی‌شود. با این حال اتفاقاتی در سکوت خبری در دست انجام است و جریان خالص‌ساز سرگرم تهیه لیست‌های انتخاباتی خود است.
نزدیک به ۳۰۰ کودک در مسیر انتقال پناهجویان در دریای مدیترانه جان باختند.
مهاجرت یا تبلیغ مهاجرت، کدام ممنوع است؟
مدیر سازمان بین‌المللی مهاجرت در آسیا و اقیانوسیه گفت: وضعیت پناهجویان حاضر در خاک ایران به نسبت سایر کشورها در وضعیت قابل قبولی قرار دارد.
رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: در دو سال اخیر نزدیک به ۱۰ هزار پزشک که عمده آن‌ها افراد متخصص و فوق تخصص بوده‌اند گواهی گود استندینگ دریافت کرده اند و این می‌تواند رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی ما را در بسیاری از رشته‌ها در سال‌های آینده از نیروی انسانی خالی کند.
مهاجرت سنگین‌وزن بازنده کشتی آزاد از ایران؟
استادبزرگ شطرنج ایران گفت: با همسرم به فرانسه رفته‌ام. آن‌جا شرایط بازی کردن برایم مناسب‌تر است.
محمد شریفی‌مقدم دبیرکل خانه پرستار گفت: سالانه بیش از ۳ هزار پرستار از ایران مهاجرت می‌کنند. پرستاران در بدو ورود به کشور‌های اروپایی ماهانه ۴ هزار دلار معادل ۲۰۰ میلیون تومان ما حقوق می‌گیرند و بعد از چند ماه حقوقشان به ۷ تا ۸ هزار دلار معادل ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان ما افزایش پیدا می‌کند. پرستارانی که در کشور ما حقوق اداره کاری یعنی ماهانه ۸ تا ۱۰ میلیون تومان معادل ۲۰۰ دلار بیشتر دریافت نمی‌کنند!
جعفری نمین با اشاره به موضوع اجرای پزشکی خانواده و سیستم ارجاع در کشور گفت: متاسفانه جایگاه واقعی ماماها در این موضوعات دیده نشده و باید جایگاه ماماها در تیم سلامت خانواده در نظر گرفته شود.
ایالات متحده به ده‌ها هزار مهاجر افغان اجازه می‌دهد تا وضعیت قانونی موقت خود را تمدید کنند.
بلواسکای اخیراً از بزرگ‌ترین پیک رشد تعداد کاربران خود خبر داده. این شرکت می‌گوید در حد فاصل چهارشنبه تا پنج‌شنبه هفته گذشته، تعداد کاربران آن‌ها ۲ برابر شده است.
ملی‌پوش سابق تکواندو کشورمان به کانادا مهاجرت کرد و قصد دارد دوران ورزشی خود را در این کشور ادامه دهد.
مهاجرت قهرمان المپیکی تکواندو ایران به کانادا
غزاله و غزل حسینی در قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۲۱ عربستان عضو تیم ملی ایران بودند که غزاله چهارم شد اما توانست مدال برنز دوضرب را بگیرد و غزل در رده هشتم قرار گرفت.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حدود پنج میلیون آواره مهاجر و پناهنده افغانستانی در ایران زندگی می‌کنند، اظهار کرد: متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی بشردوستانه توجه چندانی در ارسال کمک و حمایت از این جمعیت بزرگ ندارند و تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیز باعث شده که وضعیت آوارگان و پناهجویان تحت تاثیر قرار بگیرد.
کشورهای اروپایی که زمانی پذیرش پناهجویان افغانی، عراقی و سوری را «بحران مهاجرت» می‌نامیدند، هم‌اکنون در بحبوحه مشکلات سیاسی و اقتصادی، برای سیل میلیونی پناهجویان اوکراینی، آغوش باز کرده‌اند
میزان مراجعه به دفاتر مهاجرتی هم افزایش یافته و مدیران این دفاتر می‌گویند، تعداد افراد تحصیلکرده با وضعیت مالی قابل‌قبول برای گرفتن پناهندگی، آن هم به کشور آلمان رشد قابل‌توجهی داشته است؛ آن‌ها از شهریورماه با افزایش تعداد متقاضیان پناهجویی به این کشور مواجه شده‌اند.
دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که نیروهای امنیتی و مسئولان مهاجرت ترکیه از خشونت، ارعاب و فشار جهت اخراج پناهندگان سوری استفاده می کنند.
۱۳۶ مهاجر غیرقانونی تبعه افغانستان از فرودگاه‌ ایغدیر ترکیه به کشورشان بازگردانده شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ