رشت- استاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خطر زیست محیطی زباله‌های پلاستیکی در مرز هشدار است، گفت: تعریف جایگزین مناسب‌تر برای تولید پلاستیک باید در اولویت قرار گیرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اهواز- مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: گرمای شدید و تبخیر ِ بالای آب، احتمالِ آتش سوزی در تالاب‌های استان را دوچندان کرده است.
مهدی طاهری از مشاهده دو قلاده خرس در ارتفاعات الموت خبر داد و اظهار کرد: مأمورین یگان حفاظت محیط زیست الموت شرقی دو قلاده خرس در ارتفاعات منطقه حفاظت شده الموت را مشاهده و تصویربرداری کردند.
شاهرود- امام جمعه شاهرود گفت: محصول معدن بوکسیتی که قرار باشد آب، حیات و محیط زیست شهرستان را به خطر بیاندازد اگر از طلا هم باشد، نمی خواهیم.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در اجلاس اپسد، گفت: طوفان‌های گرد و غبار در شرف تبدیل شدن به معضلی جهانی است که بهداشت انسانی، امنیت غذایی و توسعه اقتصادی انسان‌ها را به خطر انداخته است.
سمنان- رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به ایجاد بانک ذخیره ژنتیک یوزپلنگ، گفت: در صورت موفقیت این اقدام برای سایر گونه‌های در معرض خطر نیز انجام و رشته مربوط به این حوزه راه‌اندازی می‌شود.
مناقشات واگذاری جزیره آشوراده به بخش خصوصی از حدود دو دهه پیش در دولت‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا در جریان است و فعالیت حامیان محیط‌زیست تاکنون مقیاس این طرح را از ۳۸۰ هکتار به ۲۲ هکتار رسانده است. در این راه نه تنها گروه ستاد مردمی حامیان آشوراده از عیسی کلانتری، رییس وقت سازمان محیط‌زیست در دولت گذشته شکایت کرده‌اند که حتی موفق شدند که اجرای آن را لغو کنند اگرچه این پایان ماجرا نبود.
سازمان حفاظت از محیط زیست و جهاددانشگاهی توافق نامه ای در راستای حفاظت و احیای منابع ژنتیکی جانوری در معرض خطر انقراض ایران منعقد کردند.
یک نشریه نظامی انگلیسی از خطر جدی مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده اهدایی انگلیس به اوکراین بر محیط زیست و سلامت مردم خبر داد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در تلاش هستیم با مشارکت مردم گونه‌های در خطر انقراض دیگر از جمله تمساح و گوزن زرد ایرانی را هم به طبیعت برگردانیم.
مشاور رئیس سازمان محیط زیست توضیحاتی درباره ماجرای بارداری «ایران» مادر پیروز ارائه داد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: محیط بانان با وسایل و تجهیزات زنده گیری، به محل عزیمت کردند، اما متاسفانه قبل از رسیدن محیط بانان به محل صاحب گوسفندان به رغم نبودن خطر جانی برای گوسفندان با توجه به بسته بودن در آغلشان این حیوان را از پای درآورد.
نوآم چامسکی، فیلسوف و زبان‌شناس سرشناس آمریکایی گفت، افزایش احتمال خطر جنگ هسته‌ای، شکست درخصوص مقابله با چالش‌های زیست محیطی و ضعف در حل‌وفصل مشکلات موجود از مواردی هستند که جهان را به سمت پرتگاه سوق می‌دهند.
چامسکی شنبه در مصاحبه‌ای، وضعیت جهان و محیط زیست را به خاطر مسائل جنگ و افزایش خطر هسته‌ای مطلوب ندانست و گفت: افزایش احتمال خطر جنگ هسته‌ای و بی‌توجهی کشورها به چالش محیط زیست، جهان را به سمت پرتگاه سوق داده است.
اهواز- فعال محیط زیست خوزستان گفت: احداث و آبگیری سد چمشیر در رودهای خیرآباد و زهره باعث نابودی حیات وحش در این رودها و افزایش ریزگردها در کانون‌های فعال شرقی خوزستان می‌شود.
اردبیل - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر ۱۰ کلان‌شهر کشور در معرض خطر جدی آلودگی هوا قرار دارند که ضروری است برای رفع این مشکل اقدامات سریع انجام شود.
اهواز- نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: آب‌گیری «سد چم‌شیر» نباید انجام شود چون در این صورت جنوب شرق خوزستان با تهدید جدی زیست‌محیطی و به ویژه در حوزه کشاورزی مواجه می‌کند.
معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ گفت: به منظور حفظ و همچنین رفع خطر درختان کهنسال عملیات توموگرافی درختان آغاز شد.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در میان پستانداران گونه‌هایی مانند یوزپلنگ، خرس سیاه، گورخر ایرانی، گوزن زرد ایرانی، پلنگ، شوکا، روباه ترکمنی، گربه پالاس، گربه شنی، فک خزری، گاو دریایی، انواع دلفین‌ها و انواع نهنگ‌ها گونه‌های در خطر انقراض قرار دارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۷۰ گونه کوسه ماهی در آب‌های جنوب کشور وجود دارد که در خطر انقراض هستند و در میان این گونه‌ها بیش از همه کوسه‌های سفید در معرض انقراض قرار دارند و متاسفانه بخش قابل توجه محموله‌های قاچاق کشف شده هم مربوط به این گونه است.
یکی از این جانوران کشورمان که مدتی است خطر انقراض تهدیدش می‌کند و دانشمندان و دلسوزان محیط زیست با چنگ و دندان در حال مراقبت و حفظ آن هستند، فوک کاسپین یا همان فوک خزری است.
یکی از این جانوران کشورمان که مدتی است خطر انقراض تهدیدش می‌کند و دانشمندان و دلسوزان محیط زیست با چنگ و دندان در حال مراقبت و حفظ آن هستند، فوک کاسپین یا همان فوک خزری است.
«محمد درویش» فعال محیط زیست و عضو هیئت علمی دانشگاه می‌گوید: با وضعیت فعلی، اگر میزان بارندگی ماه‌های آینده کمتر از حد نرمال باشد، قطعا باید خودمان را آماده توفان‌های نمکی شدید کنیم و اگر بارندگی نرمال یا بیشتر از نرمال داشته باشیم، این خطر کمی عقب خواهد افتاد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اعلام کرد: خبر تلف شدن این گونه ارزشمند جانوری و در معرض خطر انقراض، برای جامعه محیط زیست و علاقه‌مندان به حیات وحش بسیار تاسف بار بود و از آن بدتر آنکه گونه‌ای در این حادثه تلف شد که می‌توانست در سال‌های بعد، خود زادآور بوده و روزنه‌های امید بیشتری را در خصوص احیای اینگونه منحصربه فرد جانوری باز کند.
تصاویر دردناکی که در حافظه محیط زیست کشورمان برای همیشه نقش بیست را ببینید؛ تصاویری مربوط به تلف شدن هشتمین یوز ایرانی در حد فاصل سه راهی زیدر تا کاروانسرای میاندشت فقط طی دوازده سال. این تصاویر توسط صفحه «جانوران در خطر انقراض ایران» در اینستاگرام منتشر شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ