وزیر اقتصاد از تصویب افزایش اختیارات بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز توسط سران قوا خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در جلسه هیئت دولت رئیس جمهور آزادسازی بخشی از منابع ارزی بلوکه شده کشورمان را جلوه‌ای از دستاوردهای دیپلماسی عزتمندانه در مقابل دیپلماسی ملتمسانه توصیف و تصریح کرد: این اقدامی ارزشمند، مایه افتخار و در راستای تامین منافع ملی بود.
در جلسه هیئت دولت رئیس جمهور آزادسازی بخشی از منابع ارزی بلوکه شده کشورمان را جلوه‌ای از دستاوردهای دیپلماسی عزتمندانه در مقابل دیپلماسی ملتمسانه توصیف و تصریح کرد: این اقدامی ارزشمند، مایه افتخار و در راستای تامین منافع ملی بود.
فهم باهنر از مصاحبه حجاریان درست نبوده است.حجاریان شرط نگذاشته است، بلکه شرایط جامعه را تشریح کرده است.طرفداران جنبش زن، زندگی و آزادی باید در انتخابات نماینده داشته باشند.جامعه از کنشگری سیاسی با پروکسی عبور کرده است.شورای نگهبان نه تنها در مرحله انتخابات و احراز صلاحیت‌ها اختیارات فراگیر و حتی وسیع‌تر خود را تثبیت کرده، بلکه مقوله مینو خالقیسم که در مجلس دهم رخ داد را رسما قانونی می‌کند.مردم خودشان در حوزه سیاسی اجتهاد کرده و تصمیم می‌گیرند که چه مسیری را انتخاب کنند.
سخنگوی دولت از افزایش وظایف و اختیارات استانداران با تصویب شورای عالی اداری خبر داد.
امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار را ببینید، پیش بینی مهم از بورس فردا ۳۱ خرداد ۱۴۰۲، افشا اطلاعات این نماد خودرویی بر روی سامانه کدال؛ گزارش بازار اختیار معامله ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ + پادکست، افزایش سرمایه "بانک دی" در هاله‌ای از ابهام، فیلتر بورس | ترین‌های بورس ایران ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، سرانه خرید و فروش در بورس چقدر بود؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
در مورد حفظ ارزش پول ملی، ما با مسائلی ریشه‌ای و کلان رو به رو هستیم. مسائلی مثل تورم و اختلاف تورم داخل و شرکای تجاری در کنار بحث ناترازی ارزی کشور از مهمترین موارد است. ناترازی ارزی کشور تحت تاثیر کسری‌های تجاری غیرنفتی و کسری حساب سرمایه تشدید می‌شود. ناترازی ارزی در نهایت روی افزایش قیمت دلار تاثیر می‌گذارد.
هشتاد و ششمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، عصر امروز شنبه با دستور ادامه بررسی اختیارات ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه، با دستور ادامه بررسی اختیارات ارزی بانک مرکزی، با حضور سران قوا و دیگر اعضا و به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد.
دولت امانوئل مکرون تغییر در قوانین بازنشستگی از جمله افزایش سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال را با استفاده از اختیارات ویژه قانونی و بدون تصویب در پارلمان (مجمع ملی) تبدیل به قانون کرده است.
نادعلی درباره قرارگاه اجتماعی اظهار کرد: در این قرارگاه دستگاه‌های مختلف پای کار آمدند و این قرارگاه گرچه فراز و فرود‌هایی داشت، اما اتفاقات خوبی در آن رخ داد و شهرداری تهران به عنوان میاندار در این قرارگاه بود. اما گاهی اوقات نیاز به همکاری بیشتر است و بودجه باید یکدست در اختیار باشد و شهردار تهران با رئیس جمهور نامه نگاری‌هایی کرده است تا مباحث تهران به صورت یک تکه در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد و بودجه این اختیارات هم از دستگاه‌ها دریافت شود.
رئیس انجمن صنایع همگن گفت: بانک مرکزی اعلام کرد که ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار تولید کنندگان قرار می‌دهد اما عملاً این نوع ارز وجود خارجی ندارد.
بانک مرکزی هند (RBI) نرخ بازپرداخت سیاستی خود را مطابق با انتظارات اقتصاددانان، ۲۵ واحد پایه و به ۶.۵ درصد افزایش داد.
شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوا اختیارات درخواست شده از سوی بانک مرکزی برای حفظ ارزش پول ملی و کنترل تورم را به تصویب رساند.
وزیر راه و شهرسازی گفت: تفویض اختیارات به استان‌ها و مدیران استانی در طرح نهضت ملی مسکن افزایش می‌باید به شرطی که ابتکارات برای برداشتن موانع پیش رو در این طرح ارائه شود.
کنعانی تاکید کرد: همکاری‌های دوجانبه ایران و دولت‌های دیگر در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های متعارف دفاعی، در چارچوب منافع و مصالح مشترک و منطبق بر حقوق و تعهدات بین‌المللی بوده و علیه هیچ کشور ثالثی نیست و آمریکا خود بیش از هر کشور دیگری دارای قرارداد‌های فروش و همکاری‌های نظامی و دفاعی در منطقه است و با استقرار پایگاه‌های متعدد و پرشمار نظامی در منطقه، ریسک صلح و ثبات منطقه‌ای را افزایش داده است.
معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: تاکنون 17 بانک و موسسه اعتباری مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار با نرخ سود 23 درصدی را دریافت کرده‌اند.
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا گفت: یک اقتصاد رفاقتی تشکیل داده اند که اعتبارات بانکی را بین دوستان و رفقا توزیع کنند. زمانیکه که احمدی نژاد بر سرکار آمد کل دیون بانکی ۱۲ هزار میلیارد تومان بود که در زمان رفتن او این رقم به ۲۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود. همین پول‌های رفته به بحران اصلی بانکی در سال ۱۳۹۲ تبدیل شد. همین تفکر برای اینکه منابع غارت شده از بانک‌ها را جبران کند، نرخ ارز و سکه را افزایش داد. به روایتی ۷۶ تن و به روایت دیگری ۶۲ تن طلای کشور را آب کردند و به بانک‌ها دادند تا بتوانند با فروختن سکه‌ها به قیمت بالاتر، دزدی‌های صورت گرفته را جبران کنند.
«زمانی که دولت به بانک مرکزی ارز می‌دهد تا آن‌ها را تبدیل به ریال کند، بانک مرکزی به دلیل اینکه ریالی در اختیار ندارد، پول چاپ می‌کند و در جامعه پخش می‌کند. در مقابل دولت می‌گوید که این ارز‌ها را به حساب بانک مرکزی واریز می‌کند، در حالی که به دلیل تحریم‌ها به حساب‌ها دسترسی وجود ندارد، در چنین شرایطی چاپ پول بدون پشتوانه انجام می‌شود که نتیجه آن افزایش نقدینگی و رشد پایه پولی است.»
نمایندگان مجلس با بررسی یک فوریتی طرح الحاق یک ماده به قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره جمع‌آوری متمرکز منابع مالی توسعه شبکه فیبر نوری موافقت کردند.
در این اصلاح قانون وظایفی بر عهده بانک مرکزی گذاشته شده که به هیج عنوان اصولا به وظایف ذاتی این نهاد ارتباط ندارد، رشد اقتصادی ۸ درصدی مرتبط به وزارت اقتصاد است، نه سیاست گذار پولی کشور، در مقابل کنترل تورم که ابزار‌های آن در دست بانک مرکزی است، هیچ اشاره به آن‌ها نشده است، از سوی دیگر شورای فقهی در این اصلاح قانون قدرت زیادی گرفته و در مسائلی که هیچگونه جنبه شرعی ندارد و مرتبط به سیاست گذاری‌های پولی است، شورای فقهی دارای اختیار است.
با هدف افزایش مشتری مداری و ارائه خدمات متمایز، اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری به شکل مطلوبی در اختیار مشتریان بانک ایران زمین قرار می گیرد.
بانک رفاه کارگران از افزایش حدود اختیارات بخشش وجه التزام واحد های اجرایی بانک در هفته دولت خبر داد.
یکی از فرزندان یوز ایران تلف شد
علاوه بر افزایش جریمه‌ها ابزارهایی در اختیار تعزیرات قرار گرفته که باید به خوبی برای نظارت بر بازار استفاده شود این ابزارهای قانونی از جریمه هم مهمتر است؛ اکنون روسای شعب اختیار دارند قبل از صدور رأی اگر از تخلف آن واحد صنفی اطمینان یابند می توانند آن واحد را پلمب کنند و از این مهمتر نصب تابلو تخلف است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ