معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: تاکنون 17 بانک و موسسه اعتباری مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار با نرخ سود 23 درصدی را دریافت کرده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در شرایطی که یکی از ابزار‌های سیاست گذار برای کنترل گردش نقدینگی و تورم، تغییرات نرخ سود بانکی است، گفته‌های اخیر رئیس کل بانک مرکزی، نشان می‌دهد که تغییر نرخ سود جایی در سمت و سوی تصمیمات نخواهد داشت و تمرکز روی ناترازی بانک‌هاست تا کاهش یابد.
در شرایطی که چند ماهی است خبری از انتشار آمار رسمی تورم مسکن شهر تهران از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار نیست، روز گذشته شورای پول و اعتبار با دو برابر شدن مبلغ تسهیلات خرید خانه موافقت کرد.
هاشمی گفت: زمانی که سود بانکی به اندازه کافی نباشد ماندگاری سپرده‌ها کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل می توان مدیریت حجم نقدینگی و افزایش نرخ بانکی از عوامل کنترل کننده بازار ارز دانست.
بانک مرکزی افزایش نرخ سود بانکی را به بانک ها ابلاغ کرد.
بانک مرکزی افزایش نرخ سود بانکی را به بانک ها ابلاغ کرد.
بر اساس اعلام بانک مرکزی، اصلاح نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی امروز در دستور کار شورای پول و اعتبار بوده و این شورا با اصلاح نرخ سود موافقت کرده است. تغییری که با افزایش نرخ‌های قبلی همراه شده است.
روزنامه دولت نوشت: بانک کانادا به تازگی نتایج پژوهشی را فاش کرده است که نشان می‌دهد مردم با چشم‌انداز افزایش تورم در حال حاضر شیوه‌های مختلفی برای مدیریت هزینه‌هایشان پیش گرفته‌اند. همچنین نتایج این پژوهش حاکی از آن است که اکثر کانادایی‌ها انتظار رکود ملایم تا متوسط اقتصادی را در ۱۲ ماه آینده متصور هستند.
حمید فاروقی گفت: با فرض تثبیت فروش مقداری شرکت‌ها، تورم منجر به افزایش درآمد فروش خواهد شد. صنایعی که محصول خود را بر اساس قیمت‌های جهانی و در بورس کالا عرضه می کنند (از جمله پتروشیمی‌ها، فولادی‌ها و معدنی و همینطور شرکت‌های کوچکی که وزن قابل توجهی از فروش آنها صادراتی است) احتمالاً زودتر از تورم تاثیر خواهند پذیرفت.
بازرسی های میدانی بانک مرکزی از شعب بانکی در زمینه رعایت ضوابط این بانک در مورد نرخ سود سپرده های بانکی از روز گذشته آغاز و اقدامات تنبیهی لازم در مورد بانکها و شعبه های متخلف انجام شد.
به تازگی بانک‌های دولتی و خصوصی در اطلاعیه‌ای از پایبندی به نرخ سود قانونی خبر دادند، این مساله می تواند در نهایت رشد بورس را تضمین کند، از سوی دیگر رشد بورس در ماه‌های آینده می‌تواند به عنوان یک سپر برای افزایش تورم عمل کند.
در شرایطی که در هفته های اخیر، صحبت های رئیس کل سابق و فعلی بانک مرکزی مبنی بر استفاده از ابزار نرخ بهره برای تقویت ارزش پول ملی مطرح شده بود اما ساعتی قبل شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌های خصوصی اطلاعیه‌ای مشترک در این باره منتشر کرد که نشان از عدم تغییر نرخ سود دارد!
بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی با تاکید بر لزوم پایبندی بانک ها در خصوص نرخ مصوب سپرده های بانکی از اعمال اقدمات تنبیهی و انتظامی برای بانک ها و موسسات اعتباری متخلف خبر داد.
امروز مطالبی همچون دلار توافقی به کانال بالاتر صعود کرد، شاخص کل هموزن چه روندی را طی خواهد کرد؟، خبری مهم برای سهامداران وبملت، خبری مهم برای سهامداران خودرو و خساپا، جزئیات عرضه لاماری و هایما در بورس کالا، سهامداران پالایش یکم و دارایکم بخوانند، جزییات افزایش سرمایه ۱۹ نماد بورسی و فرابورسی، تغییر ناگهانی قیمت بیت کوین قبل از تعطیلات کریسمس؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
با اضافه شدن هشت بانک دیگر به مجموع بانک‌های عرضه کننده اوراق گواهی سپرده مدت دار با نرخ سود ۲۳ درصد شمار بانک‌های اراده کننده این اوراق به ۲۵ بانک رسید.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: روسیه با افزایش نرخ سود بانکی در شرایط جنگی، در بازار خود ثبات ایجاد کرد. افزایش نرخ سود بانکی در مدیریت بازار ارز بسیار مهم است و ما به دنبال آن هستیم.
بورس در هفته ای که گذشت شاهد افزایش بیش از ۲۴ هزار واحدی شاخص کل بوده اما معاملات با نوساناتی همراه شد.
عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: قابل پیش بینی است که با افزایش سود سپرده های بانکی، تسهیلات گران تر شده و چالش بخش کشاورزی و معوقات بانکی بیشتر می شود.
یک کارشناس بخش کشاورزی گفت: هنگامی که سود سپرده بالا باشد هر تولیدکننده ای از جمله کشاورز تشویق می شود تا سرمایه اش را نزد بانک سپرده گذاری کند.
چند ماه قبل، یک مقام مسئول در بانک مرکزی گفته بود: نرخ سود سپرده‌ها در کشور به دلیل وجود عوامل و ملاحظات مختلف تغییری نکرده است، اما سیاستگذار پولی می‌تواند در افق پیش روی و با توجه به شرایط نسبت به تعدیل نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی اقدام کند. صحبت‌هایی که حالا از زبان رئیس کل بانک مرکزی هم شنیده شده است.
«در حال حاضر با توجه به تورم، عملاً نرخ بهره در اقتصاد ایران منفی ۳۰ درصد است. به این معنی که نرخ رسمی بهره بانکی را حدود ۲۰ درصد در نظر بگیریم، اگر کسی همین الان تسهیلات بانکی دریافت کند، با توجه به اینکه نرخ تسهیلات در حال حاضر حدود ۱۸ تا ۲۰ درصد است، به دلیل تورم ۵۰ درصدی در اقتصاد کشور، فرد وام گیرنده در همان ابتدا با یک سود بیش از ۳۰ درصدی روبرو می‌شود. این موضوع نشان دهنده پدیده نرخ بهره منفی در اقتصاد ایران است»
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور با بررسی شرایط کنونی بازار سرمایه، ۸ چالش عمده و ۶ پیشنهاد برای مدیریت نااطمینانی‌ها در این بازار را اعلام کرد.
مجید تخت روانچی چهارشنبه گذشته ۵ مرداد، طی ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل ملل متحد به اظهارات جنگ طلبانه و تهدید آمیز سران رژیم صهیونیستی علیه ایران واکنش نشان داد.
امروز قصد داریم تا به بررسی سهام سمگا به لحاظ تکنیکالی بپردازیم. این تحلیل صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی نماد سمگا در روزهای آینده بورس است.
آنچه به عنوان بدهی دولت در صورت‌های مالی بانک مرکزی طی سال‌های گذشته درج شده است، عمدتاَ ناشی از انتقال این ارقام به حساب بدهی دولت به بانک مرکزی، آن هم در راستای تکلیف قانونی بوده، بدون اینکه استقراضی توسط دولت از بانک مرکزی صورت گرفته باشد. افزایشی که در صورت‌های مالی بانک مرکزی در سر فصل بدهی دولت، طی ماه‌های نخست سال ۱۴۰۰ حاصل شده، دقیقاَ به اندازه مبلغ تنخواه قانونی استفاده شده است، که همچون سنوات گذشته، قبل از پایان سال رسماَ تسویه می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ