متعاقب این دستور و با بررسی حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور تخلف برخی خودروسازان از جمله ایران خودرو قطعی شد که رئیس‌جمهور نیز پیرو این گزارش دستور برکناری خطیبی مدیرعامل ایران خودرو را صادر کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام این گروه صنعتی، ضمن ارایه راهکارهای اصلی خروج از زیان دهی، حذف قیمت گذاری دستوری را مهم ترین عامل در دستیابی به این هدف دانست.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه در سفر رئیس جمهور به امریکای لاتین مذاکرات سازنده ای در خصوص توسعه همکاری های مشترک در صنعت خودرو با كشور ونزوئلا انجام شد، گفت: با نشست هاي صورت گرفته با طرف ونزوئلایی، قرار شد تولید و صادرات ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو سواری طی ۵ سال، احیای کارخانه خودروسازی ونیراتو با مدیریت طرف ایرانی و همچنین ایجاد خط تولید خودروهای تجاری و مسافری در ونزوئلا، در دستور کار قرار گيرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پیامی، کسب رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت صمت را تبریک گفت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید از «سیامکو» سایت ایران خودرو در کشور سوریه، در جریان آخرین وضعیت این سایت تولیدی قرار گرفت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تامین منابع مالی را مسیر اصلی در تحقق هدف تولید امسال دانست و تصریح کرد: نظام بانکی و به ویژه بانک تجارت همواره در تنگناها پشتیبان تولید ایران‌خودرو بوده است.
به گفته سخنگوی وزارت صمت ۳ نفر از ۵ عضو هیات مدیره ایران خودرو نیز تغییر کردند و رییس هیات مدیره سایپا، به ایران خودرو آمد.
متعاقب این دستور و با بررسی حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور تخلف برخی خودروسازان از جمله ایران خودرو قطعی شد که رئیس‌جمهور نیز پیرو این گزارش دستور برکناری خطیبی مدیرعامل ایران خودرو را صادر کرد.
به گفته سخنگوی وزارت صمت ۳ نفر از ۵ عضو هیات مدیره ایران خودرو نیز تغییر کردند و رییس هیئت مدیره سایپا، به ایران خودرو آمد.
مهدی خطیبی از مدیرعاملی ایران خودرو برکنار شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: واگذاری خودرو به برخی دستگاه ها و نهادها قبلا هم انجام می شده و ایران خودرو در این زمینه هیچ تخلفی از دستور رییس جمهوری نداشته است.
مدیرعامل ایران خودرو خراسان اظهار کرد: رکورد تازه ای که تا پایان امسال در این شرکت محقق خواهد شد، معرفی و تولید سه محصول جدید در یک سال است که در سابقه ۲۱ ساله این شرکت بی نظیر است.
مهدی خطیبی گفت: قیمت گذاری دستوری سبب زیان سهامداران خودرویی شده و براساس ماده ۹۰ سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت محترم موظف به جبران زیان تولیدکننده است و درخواست ما از مسوولان لغو قیمت گذاری دستوری است.
نشست مشترک رئیس هیات مدیره و سرپرست بانک آینده با مدیرعامل ایران خودرو دیزل
خاندوزی گفت: رویکرد دولت سیزدهم محدود کردن ویژه‌خواری، توسعه دسترسی مردم و بهبود چشم‌انداز تولید و تولیدکننده به صورت هم زمان است. عشقی نیز افزود: صنعت خودروسازی شبیه بیماری است که عارضه‌های مختلفی دارد؛ انباشت زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی یقینا قابل ادامه نبود و این صنعت در صورت ادامه روند قبل، حتما با یک توقف تلخ مواجه می‌شد.
رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به بازدید کاملا سرزده رییس جمهوری و اظهار نارضایتی ایشان درخصوص وضعیت تولید خودرو ناقص که منجر به ابلاغ دستور هشت‌بندی شد، تصریح کرد: جای خوش‌حالی دارد که بسیاری از بندها اجرا شده و خودروهای کف با وجود این‌که تاکید شده بود براساس شرایط تولید امکان توقف تولیدات دو هفته در پارکینگ‌ها وجود دارد، امروز به جایی رسیده که حتی یک خودرو ناقص هم از خط تولید ایران خودرو خارج نمی‌شود.
قائم مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به مزایای تولید به صورت عبور مستقیم که از انتهای اردیبهشت ماه امسال خودرو صورت گرفته است، گفت: این اقدام که در دوره‌های گذشته نیز اجرا و اما بعد از مدتی متوقف می‌شد، با تصمیم جسورانه دکتر خطیبی تا حصول نتیجه پیش رفت و امروز مزایای قابل توجه اقتصادی و کیفی نصیب ایران خودرو شده است.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: این شرکت ظرفیت تولید و تحویل سالانه پنج هزار و ۸۵۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس را دارد که با این ظرفیت بالای تولید داخل، نیازی به نگاه به بیرون و تامین محصول از خارج کشور و واردات اتوبوس دست دوم نیست.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن تاکید بر تولید اقتصادی و حفظ حقوق سهام داران و ذی نفعان، تصریح کرد: مادامی که قیمت تمام شده تولید محصول از قیمت فروش بالاتر باشد، سفته بازی و تقاضای کاذب در بازار وجود خواهد داشت و برای رفع این مشکل باید تقاضای کاذب را از میان ببریم و به تقاضای واقعی برسیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن بازدید از خطوط تولید از شرایط و افزایش تولید ابراز رضایت کرد و گفت: با برنامه‌های صورت گرفته، طی نیمه دوم سال شاهد تحولات و جهش‌های عمده‌ای در حوزه تولید و کیفیت محصولات خواهیم بود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در گرامی‌داشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان گران‌قدر، رجایی و باهنر، پیامی صادر کرد.
مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) گفت: قیمت دستوری موجب شده تا ایران‌خودرو برای تولید هر دستگاه خودرو ٢٠۶ تیپ دو دست کم ۴۵ میلیون تومان زیان متحمل شود، این در حالی است که اگر اجازه می‌دادند این خودرو را با قیمت تمام شده واقعی عرضه کنیم این امر باعث افزایش تولید، عرضه و کاهش قیمت این خودرو در بازار شده و نه خودروساز و نه مشتری ضرر نمی‌کردند.
اصلی‌ترین بنیان توسعه صنعت معدن کشور، تامین و نوسازی ماشین‌آلات است که در سال‌های گذشته به طور کل به دست فراموشی سپرده شده بود؛ نیاز فعلی بخش معدنی کشور برای نوسازی ماشین آلات، حدود ۱۵ هزار دستگاه است که این موضوع، نشان از لزوم ایجاد تسهیل در زمینه تأمین و نوسازی ماشین آلات صنعت معدن دارد
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۴۹ میلیون و ۳۷ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۹۹۱ تن از ایشان وخیم است.
استاندار تهران اعلام کرد: ۱۵ نفر در فیروزکوه، ۲۲ نفر در امامزاده داوود (ع)، یک نفر دماوند، یک نفر در شمیرانات و چهار نفر در پردیس یعنی در مجموع ۴۳ نفر در استان تهران بر اثر سیل جان خود را از دست دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ