رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بعد از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و بازنگری و اصلاح قانون اساسی در مرداد ۱۳۶۸، دو یار همراهِ امام خمینی یکی از مشهد و دیگری از رفسنجان که از دهه ۱۳۴۰ صحنه مبارزات مردم را در اقصی نقاط کشور اداره کردند، سکاندار نظام شدند. آیت‌الله سید علی خامنه‌ای با رای غیر مستقیم مردم توسط مجلس خبرگان رهبری، در کسوت دومین رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفت و آیت‌الله اکبر هاشمی رفنسجانی با رای مستقیم مردم، پنجمین رییس‌جمهور ایران شد.
رئیس‌جمهور در کشور ما حداقل از دوره اصلاحات به بعد، به‌هیچ‌وجه قدرت و اختیارات قانونی که انتظار می‌رود داشته باشد را ندارد. در قانون اساسی رئیس‌جمهور دو شأن دارد؛ یک رئیس قوه مجریه، دو که از آن مهمتر است، مسئول اجرای قانون اساسی. اگر رئیس‌جمهور نتواند قانون اساسی را اجرا کند، رئیس دولت بودن او هم به‌هیچ دردی نمی‌خورد! چراکه اختیارات دولت از طریق قانون اساسی به دست می‌آید. قانون اساسی یک کلیت یکپارچه است و رئیس‌جمهور نتوانسته است قانون اساسی را در این مملکت بدون تنزل اجرا کند.
سخنگوی کرملین از برگزاری نشست دو جانبه میان روسای جمهور روسیه و آفریقای جنوبی خبر داد.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: توسعه روابط میان ایران و اندونزی اهمیت زیادی دارد و سفر رئیس‌جمهور به این کشور در وهله اول با هدف تقویت مناسبات اقتصادی میان دو کشور بود.
همزمان با روز جهانی ارتباطات و با حضور رئیس‌جمهور دو پروژه بزرگ همراه اول افتتاح و رونمایی شد.
پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مراسم امضای توافق نامه احداث خط ریلی راهبردی رشت-آستارا گفت: از رهبر معظم و رئیس جمهور ایران بخاطر توجه دائمی به همکاری‌های بین دو کشور تشکر می‌کنم. کریدور ترانزیتی شمال-جنوب به ما امتیازات رقابتی در ترانزیت کالا را می‌دهد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان با بیان اینکه سطح همکاری‌های دو کشور بالا رفته است گفت: ازبک ها علاقه‌مند به همکاری با جمهوری اسلامی ایران هستند و قرار است رئیس جمهور این کشور اواخر خردادماه به ایران سفر کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر رئیس جمهور به دمشق بی‌تردید یکی از رخدادهای مهم در تحولات دو کشور ایران و سوریه است که بعد از پیروزی باشکوه مقاومت بر تروریسم بود و معنا و مفهوم خاصی داشت.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سفر به دمشق در جهت ارتقای دیپلماسی همسایگی و منطقه‌ای تلاش خواهد شد،گفت: سفر به سوریه در راستای روابط راهبردی دو کشور انجام می‌شود.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بابت موافقت مجلس با دو لایحه دولت، از نمایندگان تشکر کرد.
دو مادر شهیدی که در استقبال رسمی از رئیس‌جمهور در فرودگاه دزفول حضور داشتند، خواستار حل مشکلات اقتصادی از آقای رئیسی شدند.
نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان، گفت: قرار است در این سفر پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی دو کوهه با هدف تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق افتتاح شود.
سومین جلسه کمیته هماهنگی و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار و مقرر شد خانواده‌های دارای ۳ معلول به بالا ظرف دو سال صاحب خانه شوند.
در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، ۲ طرح اولویت دار و راهبردی تصویب شد.
رئیس‌جمهور سند جامع مشارکت راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و چین را نمادی از اراده دو کشور برای توسعه روابط دانست و بر ضرورت تلاش دو کشور برای اجرای کامل آن تاکید کرد.
رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای وقوع حادثه دلخراش زلزله در دو کشور دوست و برادر ترکیه و سوریه را به روسای جمهور و مردم دو کشور تسلیت گفت و آمادگی کشورمان برای ارائه کمک‌های امدادی فوری را اعلام کرد.
لسانی، کارشناس فضای مجازی گفت: همیشه همراه رئیس جمهور آمریکا دو کیف حمل می‌شود؛ یک کیف مربوط به حمله نظامی و کیف دوم مربوط به قطع اینترنت جهانی است.
رئیس‌جمهور چین با ارسال پیامی به رهبر کره شمالی خواستار تقویت روابط و افزایش همکاری‌های بین دو کشور شد.
رئیس جمهور در دو پیام جداگانه قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی و تیم ملی کشتی فرنگی را تبریک گفت.
رئیس‌جمهور چین که امروز ریاستش برای بار سوم و به مدت ۵ سال دیگر تمدید شد تأکید کرد جهان به این کشور نیاز دارد.
رئیس‌جمهور در دیدار با تجار ایرانی در ازبکستان گفت: در زمینه تسهیل مروادات مالی بین دو کشور، وزیر امور خارجه؛ بانک مرکزی و بانک صادرات هر چه سریع‌تر موانع را بررسی و آن‌ها را برطرف کنند.
رئیس‌جمهور خطاب به همتای ازبکستانی خود، گفت: پیشرفت شما را پیشرفت خودمان می‌دانیم و برای توسعه روابط دو کشور هم مانعی را نمی‌شناسیم.
رئیس‌جمهور خطاب به هتای ازبکستانی خود، گفت: پیشرفت شما را پیشرفت خودمان می‌دانیم و برای توسعه روابط دو کشور هم مانعی را نمی‌شناسیم.
رئیس دفتر رئیس‌ جمهور گفت: دو دغدغه اصلی آقای رئیس‌جمهور تأمین سلامت و معیشت مردم بوده است؛ در بحث اصلاح یارانه‌ها نیز شاهد دغدغه‌های آقای رئیس جمهور درباره معیشت مردم بودیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ