نمایندگان مجلس با افزایش دو درصدی هزینه صدور پروانه ساختمانی اعم از مسکونی، صنعتی و تجاری مخالفت کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم قائنات و زیرکوه گفت: بنده خبر دارم که ریاست مجلس به صورت مکرر موضوع افزایش قیمت نان، دارو و شیرخشک را پیگیری می‌کند چرا که این موضوع تبدیل به بحران شده است.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: شاهد افزایش قیمت کود، سموم شیمیایی و هزینه آبیاری برای کشاورزان هستیم و باید دستور داده شود تا هزینه کشاورزان که روز به روز بالا می‌رود، کنترل شود.
یکی از مهم‌ترین اقدامات، کاهش سهم کالا‌های مهم و تأثیرگذار در سبد هزینه خانوار از جمله مسکن برای افزایش آستانه تحمل آنان است تا نظام حکمرانی مجال یابد بی‌آنکه این آستانه بشکند، دست به تصمیمات اساسی و از جمله اصلاح روند رشد بی‌رویه شتاب مصرف انرژی در کشور بزند. راستی چرا دولت و مجلس و اصولاً حاکمیت برای ساماندهی به وضعیت آشفته وکمرشکن تحت سیطره مافیای زمین و مسکن و مقابله با فعالیت‌های سفته بازانه و سوداگرانه در این بخش که بیشترین نقش را در افزایش هزینه‌های خانوار دارد، اقدام شایانی صورت نمی‌دهند؟!
حل ریشه‌ای مشکلات خودرو در دست نمایندگان مجلس و دولتمردان است و آن‌ها می‌توانند با رفع موانع تحریمی و بانکی عوامل افزایش هزینه تولید را از بین ببرند. این مسائل نه تنها به نفع صنعت خودرو بلکه به سود تمام صنایع و اقتصاد کشور است. بنابراین به جای مواضع هیجانی بهتر است درباره سهم ۳۵ درصدی تصمیمات خود در قیمت صنعت خودرو اقدامی موثر کنند. حال باید مردان سیاست درباره سهم خود در گران شدن خودرو صحبت کنند و توضیح دهند چقدر خود را در این رابطه مسوول می‌دانند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی اگر واقعا دغدغه جوانی جمعیت کشور را دارند، باید قوانین کشور را در مسیر تسهیل ازدواج جوانان، حمایت یارانه‌ای از خانواده‌های پرجمعیت و کاهش هزینه‌های معیشتی مردم تغییر دهند، نه اینکه با بالابردن مخارج زندگی عامه مردم، ژست حامی فرزندآوری به خود گرفته و مخارج افزایش عائله یک گروه را از جیب گروهی دیگر تأمین کنند.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبر داد.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: کسانی در موضوع کشف حجاب، عناد می‌ورزند، اگر بنا باشد حاکمیت کار را در برابر آن‌ها رها کند، خسارت‌های بسیار زیادی را برای مردم و امنیت ملی در پی خواهد داشت و از این‌رو، این هزینه معقول که مقابله با بی‌حجابی است، باید حتماً صورت بگیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس نه‌تنها سقف بودجه را افزایش نداد بلکه آن را ۲.۶ درصد کاهش داد، گفت: اصلاح ساختار بودجه در کاهش نقدینگی و کاهش تورم می‌تواند موثر باشد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با افزایش نرخ خوراک معادن و صنایع بالادستی نفت و گاز مخالفت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف بندی از لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با افزایش نرخ خوراک معادن و صنایع بالادستی نفت و گاز مخالفت کردند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس سقف بودجه را افزایش نداده و امسال تنها سالی است که نمایندگان در ارائه پیشنهادات خود لزوم عدم افزایش سقف بودجه را به خوبی رعایت کردند.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تمام تلاش مجلس افزایش پیدا نکردن سقف بودجه در سال آینده است و مغایرت ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از مصوبات مجلس در بودجه درست نیست.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۷ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۱۳ دقیقه با حضور ۲۱۲ نماینده آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه پرداختند.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن در کلانشهرها ۶۰۰ میلیون و وام مسکن روستایی هم ۲۰۰ میلیون است که پیگیری می‌کنیم تا افزایش پیدا کند.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، 7 اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت 8 و 13 دقیقه با حضور 212 نفر از نمایندگان آغاز شد.قرار است امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه بپردازند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی مخالفت کردند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: اگر امروز با یک برنامه‌ریزی منسجم، نسبت به نگهداشت زیرساخت‌های کشور هزینه کنیم، در هزینه‌های آتی بهسازی و بازسازی چهار برابر صرفه‌جویی خواهیم داشت.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سهم مسکن در سبد خانوار به حدود ۴۰ درصد رسیده و در کلانشهر‌ها بالای ۵۰ درصد است. اگر این وزارتخانه درست عمل کند نیمی از هزینه سبد خانوار کاهش می‌یابد. در سه دهه اخیر قیمت مسکن در تهران به بیش از ۱۱۰۰ برابر افزایش یافته است حتی طلا، سکه و ارز نیز این افزایش را نداشته است.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: لازم است هر چه بیشتر به معیشت مردم توجه شود، چرا که هزینه خوراک و دارو مدام در حال افزایش است.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: دولت افزایش ۳۵ درصدی فوق العاده ویژه همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و معلمان را تصویب کرد اما مجلس نپذیرفت.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: دولت افزایش ۳۵ درصدی فوق العاده ویژه همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و معلمان را تصویب کرد اما مجلس نپذیرفت.
جانشین پلیس راهور فراجا گفت: متأسفانه با اصلاحیه‌ای که مجلس برای ماده مربوط به قانون ساماندهی صنعت خودرو پیشنهاد شده است، باید فاتحه استاندارد، کیفیت، محیط زیست و … را خواند.
یک نماینده مجلس می گوید: هزینه انرژی را برای افرادی که در مناطق محروم زندگی می کنند و شرایط مالی مناسبی ندارند، نباید افزایش پیدا کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان، گفت: مجلس زیر بار افزایش ۱۰ و ۲۰ درصدی مستمری مددجویان نرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ