دمای بدن انسان، آن را عاری از قارچ نگه می‌دارد، اما اگر جهان کمی گرم‌تر شود، ممکن است زمینه فعالیت در بدن انسان برای قارچ‌ها فراهم شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عفونت‌های قارچی مرگبار مومیایی‌ها مطمئنا اتفاقات رایجی نیستند، اما بی‌سابقه هم نیستند. ۱۰ نفر از ۱۲ دانشمندی که در سال ۱۹۷۰ در گشایش مقبره پادشاه کازیمیر چهارم در لهستان حضور داشتند، در عرض چند هفته پس از این رویداد جان خود را از دست دادند و احتمالا در اثر قارچ رشد کرده درون مقبره و این تنها نمونه ثبت شده هم نیست.
قارچ شیتاکه در ایران یک گونه جدید محسوب می‌شود و کشت آن هنوز به اندازه کافی فراگیر نشده، در مقابل هم اکثر مردم درباره خواص خوراکی و دارویی آن اطلاع ندارند. این قارچ دارای آنتی‌اکسیدان است.
دانشمندان کشف کرده اند که برخی از گونه‌های قارچی با عمر طولانی می‌توانند از نوع خاصی از تقسیم سلولی برای توقف جهش‌های سلولی در مسیر خود استفاده کنند و احتمال رشد سرطان‌ها را کاهش دهند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۴۰ عامل آفت زا در جنگل‌های شمال وجود دارد که گروه وسیعی از درختان را در برگرفته و برخی گونه‌های با ارزش نظیر ملج و شب خسب را به حد انقراض نزدیک کرده است.
سرکه سیب می‌تواند به عنوان یک ماده اسیدی شوره سر را به خصوص در مواقعی که علت آن مشکلات قارچی است برطرف کند. برای استفاده از این ماده باید بعد از پایان شست‌وشوی موی خود با شامپو و نرم‌کننده، سرکه سیب را روی مو‌ها و پوست سر خود اسپری کنید.
محققان از قارچ نوعی ماده پوشیدنی ابداع کرده اند که می تواند خود را ترمیم کند.
مرحوم «ایرج افشار» پژوهشگر فرهنگ و تاریخ ایران، درباره سنگ پیرزن به آنچه در خاطرات عمادالسلطنه خوانده استناد کرده و نوشته است: «این سنگ تخته سنگی یک‌پارچه و عجیب در دامن کوه ولنجک بود که اهالی به آن سنگ پیرزن می‌گفتند. سنگی بزرگ شبیه قارچ که پایة کوچکی داشت. در زبان انگلیسی به این نوع سنگ ها، صخره قارچی گفته می‌شود و شاید بتوان معادل این کلمه را در فارسی قارچواره نامید.»
تغییرات آب و هوایی هم چنین باعث عفونت‌های بیش‌تر می‌شود، زیرا این قارچ برای مقاومت در برابر دما‌های گرم‌تر از جمله در بدن انسان تکامل یافته است.
رییس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: در راستای تحقق شعار سال در ۶ ماه نخست امسال قیمت قارچ افزایش پیدا نخواهد کرد.
اگرچه دریافت عفونت قارچی از گیاهان توسط انسان‌ها پدیده تازه‌ای نیست اما مورد گزارش شده در هند کارشناسان بهداشتی را نگران شیوع احتمالی آن کرده است.
عفونت‌های قارچی مرگبار مومیایی‌ها مطمئنا اتفاقات رایجی نیستند، اما بی‌سابقه هم نیستند. ۱۰ نفر از ۱۲ دانشمندی که در سال ۱۹۷۰ در گشایش مقبره پادشاه کازیمیر چهارم در لهستان حضور داشتند، در عرض چند هفته پس از این رویداد جان خود را از دست دادند و احتمالا در اثر قارچ رشد کرده درون مقبره و این تنها نمونه ثبت شده هم نیست.
شوید در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. توانایی بدن برای مبارزه با میکروب‌ها با ایمنی قوی افزایش می‌یابد. شوید خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی قوی‌ای در پیشگیری از عفونت‌های مختلف نشان می‌دهد.
خبر «عکس ابر‌های عجیب و بحث برانگیز در آسمان خلخال، چند ساعت قبل از زلزله دیشب ترکیه» با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی کاربران همراه شد.
محققان به تازگی یک ترکیب فعال که روند رشد عصب‌ها را تقویت می‌کند در قارچی موسوم به یال شیر کشف کردند.
گاهی اوقات لکه‌های سفید یا رسوب «کرم مانند» روی زبان ظاهر می‌شود. به طور کلی، این پدیده به دلیل عفونت قارچی یا استرس مزمن است که منجر به رشد قارچ هایی می‌شود؛ قارچ‌هایی که به طور طبیعی در بدن زندگی می‌کنند.
محققان کشور در مطالعه ای موفق به شناسایی سویه های مخمری شدند که از آلودگی قارچی انگورها جلوگیری می کند.
سیر دارای طبیعی گرم و خشک است و پایین آورنده فشار خون بوده و از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند. بدن را در برابر عفونت‌ها و بیماری‌های قارچی و باکتری‌ها مصون می‌کند؛ همچنین مقابل بیماری‌های قلبی، سرطان و عفونت‌ها محافظت می‌کند.
یک کارشناس گیاهان دارویی گفت: طی آزمایشات صورت گرفته با گیاه خوشاریزه مشخص شد که پماد تهیه شده با عصاره این گیاه اثر قابل توجهی در درمان عفونت‌های قارچی بدون ایجاد عارضه جانبی دارد.
علاوه بر، غذا‌های خوشمزه‌ای مثل مرغ سوخاری، قارچ و پیاز سوخاری و بال سوخاری و … سیب زمینی سوخاری هم جای خودش را بین غذا‌های فست فودی و اسنک‌ها حسابی باز کرده است.
سینک‌ها میزبان ۳۷۵ جنس از قارچ‌ها بودند. محققان گزارش می‌دهند که علیرغم تنوع زیستی بالا در هر سینک، همه جوامع قارچی پروفایل‌های طبقه بندی به طور شگفت انگیزی مشابهی را نشان دادند، به این معنی که فهرست و نسبت قارچ‌ها از سینک به سینک یا حتی از ساختمانی به ساختمان دیگر تفاوت چندانی نداشت.
محققان از پوسته نوعی قارچ به عنوان لایه زیرین صفحه مدارهایی برای ابزارهای الکترونیکی زیست تجزیه پذیر استفاده کردند.
بابونه دارای خواص ضدمیکروبی و ضدقارچی فراوانی است و از این رو می‌تواند در پیشگیری از بروز عفونت‌های میکروبی و قارچی در بدن زنان نیز جلوگیری کند. مصرف منظم دمنوش بابونه باعث کاهش التهاب ارگان‌های مختلف بدن از جمله رحم شده و در پیشگیری از بروز عفونت‌های رحمی و دستگاه تناسلی زنان بسیار مؤثر است و می‌تواند به درمان عفونت‌های رحمی نیز کمک شایانی کند.
اسطوخودوس یکی از محبوب‌ترین اسانس‌هاست که به دلیل توانایی آن در مقابله با شرایط بهداشتی متعدد ارزشمند است. اسانس اسطوخودوس می‌تواند به بهبود زخم، اضطراب، خواب، عفونت‌های قارچی حتی ریزش مو همچنین به کاهش استرس، فشار خون و سطح کورتیزول کمک کند.
رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (جمعه) گفت: «در نهم آگوست ۲۰۲۲، انفجار‌هایی در فرودگاه نظامی ساکی در غرب کریمه، که توسط روسیه اداره می‌شود، رخ داد. علت اصلی انفجار‌ها نامشخص است، اما ابر‌های قارچی بزرگی در ویدئوی شاهدان قابل مشاهده است».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ