برگزاری نمایشگاه صنایع دستی فجر، انتخاب چهار شهر و روستای جهانی، باز شدن مرزهای ویتنام به روی گردشگران ایرانی و تداوم موضوع بافت شیراز از جمله خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری این هفته بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای به استاندار فارس، مراتب ثبت بافت تاریخی شیراز را ابلاغ کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس از ثبت بافت تاریخی شیراز در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.
نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به حادثه تروریستی در شاهچراغ گفت: اتفاق افتاده در شیراز آن هم برای دومین بار در کمتر از یکسال نشان از عدم کنترل مرز‌های شرقی کشور دارد. یعنی این نیست ما فکر کنیم اگر حرم‌های مطهر را کنترل کنیم دیگر اتفاقی نمی‌افتد اگر اینگونه باشد، ولی همچنان در مرز‌های شرقی کشور بدون حساب و کتاب اتباع بیگانه وارد شوند احتمال رخ دادن چنین اتفاقاتی در اماکن عمومی دیگر بسیار زیاد است.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز به ماجرای هتاکی به یک بانوی محجبه در نارنجستان قوام شیراز اشاره و بیان کرد: این کتک خوردن برای ما خیلی سخت بود. از آنجا که جلوی بچه، مادر را زدند، لذا هر تحلیلی باید در این باره کنار گذاسته شود، در این ماجرا، دست روی زن بلند کردن در مقابل چشم فرزندش، بسیار رنج‌آور بود.
بافت تاریخی شیراز بالاخره توانست نظر کارشناسان کمیته ثبت آثار تاریخی و فرهنگی را جلب کرده و به عنوان میراثی که متعلق به همه مردم ایران است و اجزای آن باید توسط همه مردم حفظ شود؛ معرفی شد.
بافت تاریخی شیراز پس از سال‌ها پیگیری‌های فعالان و دوستداران میراث فرهنگی بالاخره لحظاتی پیش در شورای ثبت آثار تاریخی در فهرست ملی قرار گرفت.
دو ماه تا زمان برگزاری مسابقات جهانی بلگراد زمان باقی مانده و برگزاری اردوی مرداد ماه تیم ملی فرنگی در خارج از تهران در دستور کار است.
باشگاه شهر راز شیراز با خرید امتیاز آرمان‌گهر سیرجان وارد لیگ دسته اول فوتبال ایران شد.
مراسم بزرگداشت مرحومه «بتول فیروزان»، نویسنده، مترجم و فرزند «مهدی فیروزان» و «حورا صدر» و نوه «امام موسی صدر» بعد از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، آیت‌اللّه سید مرتضی مستجاب الدعواتی، حجت الاسلام و المسلمین سید علی خمینی، آیت الله محقق داماد، اسحاق جهانگیری، علی لاریجانی، حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه ای، محمد نهاوندیان، محسن اسماعیلی، علی جنتی، سید محمد صدر، علی مطهری، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی ابطحی، بیژن زنگنه، بهروز شعیبی، هادی خانیکی، محمود واعظی، سید عباس صالحی، حداد عادل، سید محمد بهشتی شیرازی، مصطفی معین، مهدی چمران، حجت الاسلام و المسلمین سید سراج الدین موسوی، علیرضا غزوه، یونس شکرخواه، سیدعباس موسوی، حمیدرضا آصفی، علی‌اکبر صالحی، محمد هاشمی رفسنجانی، کمال خرازی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب، هادی خانیکی، محمدرضا خاتمی، علی خاتمی، سید رضا صالحی امیری، محمدرضا تابش و ... در مسجد نور تهران برگزار شد.
رئیس ایکوم ایران گفت: تاریخ نشان می‌دهد مردم شیراز نماد حفظ هویت فرهنگی هستند.
ماجرای تخریب بافت تاریخی شیراز، برگزاری جشنواره صنایع دستی فجر، لزوم تدوین سند صنایع دستی و تعطیلی کاخ موزه ها به دلیل بارش برف از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
وقتی به رختکن می رویم انگار داخل یخچال شدیم، به سرویس بهداشتی که می رویم منجمد می شویم! چندبار بگوییم؟
روابط عمومی دانشگاه شیراز در اطلاعیه‌ای با اعلام اینکه یک دانشجوی این دانشگاه در پی خودآسیب‌رسانی و بر اثر سقوط از طبقه ۱۳ خوابگاه جان باخته، تصریح کرد علت این اقدام نامشخص و در حال بررسی است.
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: نظام اسلامی پذیرای اعتراض است، اما صف اغتشاشگر از معترض جداست. فاجعه شیراز نتیجه رفتار کسانی است که می‌خواهند در کشور امنیت نباشد.
ما نباید از این نکته غافل شویم که طرف حساب ما معترضین، اغتشاشگران و حتی ضدانقلاب ها و داعش نیستند، اگر آمریکایی‌ها خیال می‌کنند که می‌توانند جمهوری اسلامی ایران را از پشت پرده اصلی و روندهای منطقه‌ای و جهانی غافل کرده و حواس آنها را به خیابان ها پرت کنند، کور خوانده اند.
سرمربی فجرسپاسی شیراز معتقد است بازیکنان این تیم نباید اسیر اسم "صدر" جدول بشوند.
لطف الله شیبانی، در خصوص نا‌آرامی‌های اخیر شیراز گفت: در ناآرامی‌های اخیر در شهرستان شیراز خسارت چندانی نداشتیم و با تدبیری که شد، مواردی که ممکن بود ایجاد مشکل کند، مثل بنرها، سطل زباله و... را اصطلاحا از سر راه جمع کرده بودیم.
فرماندار شیراز اضافه کرد: حدود ۱۵ نفر از عوامل درگیری شامگاه سه‌شنبه در خیابان معالی آباد نیز دستگیر شدند.
آبادان- تیم پالایش نفت آبادان در هفته دوم رقابت‌های سوپر لیگ فوتسال بانوان کشور با شکست سنگین حریف خود، صدر جدول رده بندی را از آن خود کردند.
شیراز - «محمدرضا گرایی» کشتی گیر فارسی، در سیدبندی جهانی کشتی فرنگی در صدر قرار گرفت.
در حالی که مهم ترین اخبار فوتبال ایران مربوط به انتخابات پیش رو است، انتخاب های پایه ای در سراسر کشور همچنان در حال انجام است.
کمتر از یکسال قبل، سید احسان اصنافی عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با تصمیم این شورا به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب شد.
اعضای شورای شهر شیراز «احسان اصنافی» را از سمت شهرداری این کلانشهر برکنار کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ