وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای روز چهارشنبه، سوم اسفند با مقامات عراقی در بغداد، با نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق دیدار و گفتگو کرد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان و نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال در رقابت‌های آسیایی را تبریک گفت.
امیر عبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز از آقای محمد بن‌سلمان دعوت کرد که امروز ایشان گفتند این دعوت را پذیرفتم و برنامه‌ریزی می‌کنم که در زمان مناسب به ایران سفر کنم.
دقایقی پیش، وزیر امور خارجه کشورمان شهر جده عربستان را به مقصد تهران ترک کرد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش در عربستان با «محمد بن سلمان»، ولی عهد عربستان سعودی در جده دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر به عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه سفر خود به عربستان، دقایقی پیش وارد جده شد.
حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امروز (پنجشنبه) ۲۶ مرداد ماه و در سفری رسمی و در پاسخ به دعوت فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی به ریاض سفر کرد.
وزیر امور خارجه عربستان گفت: عربستان مصمم است که رابطه با جمهوری اسلامی ایران توسعه یابد.
وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
وزیر امور خارجه کشورمان طی سفری رسمی به منظور دیدار دوجانبه با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی وارد ریاض شد.
در این سفر موضوعات مختلف روابط دوجانبه و نیز موضوعات مورد اهتمام مشترک دو کشور در حوزه جهان اسلام، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار دوجانبه عازم ریاض پایتخت عربستان سعودی شد.
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آزادسازی دارایی‌های کشورمان، بخشی از تحقق دیپلماسی عزتمندانه است گفت: این مرحله از توافق، آزمون مجدد آمریکا نیز هست.
وزیر امور خارجه در پاسخ به اظهارات بورل تاکید کرد: تحولات اخیر در آزادسازی منابع مالی ایران را مثبت ارزیابی می کنیم و در درصورت اراده جدی طرف‌های مقابل، بازگشت همه طرف‌ها به توافق و تعهداتشان دور از دسترس نیست.
مراسم ختم شادروان محمد صالحی برادر گرامی دکتر علی اکبر صالحی، وزیر اسبق امور خارجه امروز یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، در مسجد نور، برگزار شد. در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، آیت الله محقق داماد، داوری اردکانی، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، بیژن زنگنه، اسحاق جهانگیری، احمد وحیدی، محمد شریعتمداری، محمد نهاوندیان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، جواد ظریف، حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی، حجت الاسلام و المسلمین سید سراج الدین موسوی، مهدی هاشمی، حسین امیرعبداللهیان، محسن حاجی‌میرزایی، حسین دهقان، محمدرضا عارف، جعفر توفیقی، رضا فرجی دانا، سید محمد بطحایی، مسعود کرباسیان، بهروز کمالوندی، حسینعلی امیری و ... برگزار شد.
در جریان این ناآرامی‌ها هیچ دانشجویی در دانشگاه‌ها یا محوطه دانشگاه‌ها بازداشت نشد. در واقع کسانی که بازداشت شدند، افرادی بودند که در اغتشاشات خیابانی نقش داشتند. همان‌طور که گفته شد، صد‌ها نفر هیجان‌زده شدند و بر همین اساس دست به شورش زدند. من گمان می‌کنم که ما شاهد نوعی اغراق در این اعداد و ارقام، حتی اگر توسط گروه‌های حقوق بشری گفته شده باشد، هستیم. ما نمی‌توانیم بازداشت روزنامه نگاران در ایران را تایید کنیم. برچسب زدن مجدد به فردی که بازداشت شده، بسیار ساده است. شما می‌توانید در هر لحظه آن شخص مورد نظر را مدافع حقوق بشر، روزنامه نگار و هر چیز دیگری بنامید. هیچ خبرنگاری در جریان ناآرامی‌ها بازداشت نشد.
سفر روز یکشنبه وزیر خارجه قطر به تهران و ارائه پیام آمریکا به طرف ایرانی که به گفته حسین امیرعبداللهیان حاوی ایده‌هایی درباره بحران اوکراین بود، صفحه جدیدی را درخصوص مساله برجام گشود. با واکاوی صحبت‌های وزرای خارجه قطر و ایران در‌می‌یابیم که به نوعی سرنوشت برجام و مذاکرات هسته‌ای با داستان اوکراین گره خورده است و تا مساله اوکراین و اتهامات وارده حل‌وفصل نشود، نمی‌توان نسبت به احیای مذاکرات هسته‌ای امید چندانی داشت.
کیهان نوشت: زمان اینکه فقط در حرف و گفتگو اقدام پارلمان اروپا را «به نوعی شلیک به پای خود اروپا» تلقی و توصیه به «خویشتنداری» کنیم، گذشته است.
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مسائل کنسولی دوجانبه و بویژه پرونده سیاسی شده حمید نوری و تلاش‌های گروهک تروریستی منافقین در پیشبرد این پرونده که به روابط دوجانبه و دیرینه دو کشور آسیب وارد کرده، اشاره نمود و از دولت جدید سوئد خواستار آزادی این شهروند بی گناه ایرانی شد.
امیرعبداللهیان گفت: در حاشیه برجام با درخواست آمریکایی‌ها مواجه شدیم که ۶۰ نفری که به‌خاطر دست داشتن در ترور سردار سلیمانی در لیست سیاه ایران قرار گرفتند را از این لیست خارج کنیم که خواسته نابجایی بود و به آن‌ها صریحاً گفتیم که این موضوع خط قرمز ماست.
امیرعبداللهیان حکم صادره از سوی دادگاه سوئد برای حمید نوری را فاقد هرگونه وجاهت و صلاحیت قانونی دانست و اظهار کرد: نباید اجازه داد طرفی ثالث در راستای منافع گروهی و یا سیاسی خود بر روابط تاریخی و عمیق دوکشور تاثیر سوء بگذارند.
امیرعبداللهیان حکم صادره ازسوی دادگاه سوئد برای آقای حمید نوری رافاقد هرگونه وجاهت وصلاحیت قانونی دانست وگفت: نباید اجازه داد طرفی ثالث درراستای منافع سیاسی بر روابط دوکشور تأثیر سو بگذارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای عالی سینما به دلیل اینکه نیازمند تعیین اعضا بود وزرای مورد نیاز یعنی آقایان امیر عبداللهیان و نوری پیشنهاد شدند.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر سوئد ضمن اشاره به فرآیند و رأی غیر قانونی دادگاه آقای حمید نوری را غیر قابل قبول خواند و بر ضرورت تبرئه کامل و آزادی فوری ایشان تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ