علی فراقی گفت: کوچکترین اثر مثبت به بازار سرمایه می تواند سپر تورمی بوده و ارز را نیز کنترل کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سرمایه در ابتدای مسیر صعودی قرار دارد، به سرمایه‌گذاران در بورس توصیه کرد به نوسانات اخیر بازار سرمایه توجه نکنند.
شرکت آسیا ناما از شرکت‌های تولیدکننده مخازن CNG با توجه به برگزاری جلسات معارفه طی روز‌های آینده در فرابورس عرضه اولیه خواهد شد.
شهباز حسن پور گفت: با توجه به آغاز مرحله دوم فروش یکپارچه خودرو بسیاری سعی دارند با فروش سهام خود نسبت به ثبت‌نام خرید خودرو اقدام کنند.
بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، پذیره نویسی اوراق مرابحه شرکت هواپیمایی کارون آغاز خواهد شد. قبل از اعلام جزییات این پذیره نویسی اوراق مرابحه، به این مطلب می‌پردازیم که اوراق مرابحه چیست؟ و قبل از خرید اوراق مرابحه توجه به چه نکاتی ضروری است؟
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر کنترل تورم و احتمال اعمال فشار بیشتر بر قیمت‌ها و کنترل نرخ‌های فروش شرکت‌های بزرگ به‌نظر می‌رسد که دولت نمی‌خواهد بورس به‌صورت بی‌محابا رشد کند.
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با رییس مجلس، طرح اصلاح قانون بازار سرمایه از ۲ هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.
با توجه به برگزاری جلسه معارفه شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان انتظار می‌رود این نماد به زودی در بازار سرمایه عرضه اولیه گردد. با شرکت ۹۰ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه بیشتر آشنا شوید.
سرپرست بانک مسکن گفت:با توجه به استقبال خوبی که از این بازار شده می‌طلبد که شرکت‌هایی که در حوزه بازار سرمایه فعال هستند رونق لازم را به این بازار بدهند.
عبور بازار سهام از سطح روانی مهم ۶/ ۱میلیون واحد حکایت از آن دارد که در صورت عدم مواجهه با شوک‌های منفی، خریداران سهام می‌توانند در محاسبات خود تا حدود زیادی استراتژی احتیاط را کنار بگذارند. با توجه به اینکه بورس تهران طی دو سال گذشته با نااطمینانی‌های اقتصادی و سیاسی مختلفی روبه‌رو بوده، در صورت عدم‌تکرار این نااطمینانی‌ها ممکن است شاهد شدت گرفتن تقاضا و جهش شاخص حتی به سقف تاریخی ۲میلیون‌واحدی نیز باشیم. این روزها بازار سهام اساسا به دلیل ثبات در وضعیت برخی متغیرهای اثرگذار در بخش تغییرات قیمتی اسکناس آمریکایی، مشخص شدن استراتژی طرفین مذاکرات هسته‌‌‌‌‌‌‌ای و افت بیش از حد قیمت اغلب سهام در ماه‌های قبل، روند صعودی را تجربه می‌کند. اما با توجه به اینکه معمولا در رویکرد دولت نسبت به مشکلات جاری کشور روندی پایدار مشاهده نمی‌‌شود، سرمایه‌گذاران قادر به تصمیم‌گیری جدی برای ورود پول خود به تالار شیشه‌ای نیستند.
حسین عبده تبریزی اقتصاددان، بازار سرمایه را برای رشد، «بی‌رقیب» ارزیابی کرده و از رکورد در بازار مسکن خبر داد و تاکید کرد با توجه به شرایط موجود، بازار سرمایه از هر زمان دیگری رقیب کمتری برای رشد دارد.
یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: تصمیم‌گیران کشور و نمایندگان مجلس باید در جهت رونق بازار سرمایه بیش از گذشته تلاش کنند.
عضو اتاق تهران با بیان اینکه اعتماد به بازار سرمایه به دلیل دخالتها از بین رفت، گفت: با توجه به رشد نقدینگی در کشور و اقدامات انجام شده طی مدت اخیر، حتماً بازارهای مالی رشد خواهند کرد.
طی هفت روز گذشته صنعت کریپتوکارنسی پویا بوده زیرا کل سرمایه بازار آن به میزان قابل توجه ۷۰ میلیارد دلار افزایش یافته است؛ این اتفاق به دلیل سودهای عمده اکثر سکه‌ها با استثنائات خاص رخ داد.
اینترنت کشور از تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ با محدودیت‌هایی همراه شد که در امری کم‌سابقه این اختلال برای بیست و چهارمین روز متوالی همچنان ادامه دارد. این نابسامانی در حالی در مسیر خود در حال پیشروی است که در عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری اینترنت به زندگی اقتصادی و معیشت ده‌ها میلیون ایرانی گره‌ خورده است، اما اینکه قطعی اینترنت تا چه حدی بر معاملات بازار سهام تاثیر گذاشته و در پی آن معیشت و سرمایه سرمایه‌گذاران حاضر در بازار یادشده را تحت‌الشعاع قرار داده است، موضوعی است که توجه بسیاری از فعالان بازار را به خود جلب کرده است.
«در حال حاضر بازار مسکن با تورم بسیار افسار گسیخته‌ای روبرو بوده، که بیشتر آن ناشی از افزایش انتظارات تورمی است، با توجه به اینکه چشم انداز روشن و امیدبخشی نسبت به آینده اقتصادی کشور وجود ندارد، بازار مسکن به صورت سنتی کم ریسک‌ترین بازار برای سرمایه گذاری است و به همین خاطر، سیل سرمایه‌های سرگردان است که به این بازار سرازیر می‌شود، طبعا در این وضعیت قیمت‌ها با توجه به شرایط موجود تا پایان سال با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.»
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار سهام و گزارش‌های شرکت‌های بورسی چشم‌انداز مثبتی برای این بازار سهام تا پایان سال جاری پیش‌بینی می‌شود و شاخص کل بورس در پایان سال وضعیت بهتری نسبت به دوره ابتدایی سال خواهد داشت.
در این گفت‌وگو کارشناس ارشد بازار سرمایه به بررسی رویدادهایی که طی ۶ ماه گذشته همانند یک دست انداز در مقابل بهبود روند معاملات بازار سهام عمل کرده‌اند، پرداخته و تاکید دارد که با توجه به اهمیت جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد، نمی‌توان در تصمیم‌گیری‌های مهم اقتصادی، شرایط بازار سرمایه و سهامداران را نادیده گرفت.
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری گفت: با توجه به بی اعتمادی اغلب سرمایه گذاران به بازار سرمایه، نیاز به اصلاح زیرساخت های معاملاتی بازار و پیش بینی پذیری اقتصاد ضروری است.
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری گفت: با توجه به بی اعتمادی اغلب سرمایه گذاران به بازار سرمایه، نیاز به اصلاح زیرساخت های معاملاتی بازار و پیش بینی پذیری اقتصاد ضروری است.
رحیم کریمی کارشناس بازار سرمایه گفت: سازمان بورس با توجه به سیستم‌ها و مکانیزم‌های خود، عملکرد صندوق‌ها را رصد کرده و در صورت کوتاهی، قطعا از طریق مکانیزم‌های انضباطی با آن‌ها برخورد خواهد کرد.
مربی دروازه‌بان‌های پیکان هم به خاطر مطالباتش باشگاه ذوب‌آهن را در تعیین وضعیت محکوم کرد.
شاخص کل بورس روز دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ در نهایت با کاهش ۲۱۸۰۵ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۳۴ هزار و ۷۰۷ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ را بخوانید.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سیمان امروز با سه نرخ در بورس کالا عرضه شد.
۱۰ درصد بزرگسالان ایران دارای کارت اهدای عضو هستند

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ