پژوهشگاه رویان اعلام کرد حیوان مدل آزمایشگاهی تراریخته برای ارزیابی توده سلول های بتا ساخته شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرهنگ محبت خانی گفت: در استان تهران باندی شناسایی شد که ۴ نفر حیات وحش را جمع آوری و در مکانی آن‌ها را مجروح می‌کردند و پس از عکس و فیلم برداری از حیوانات مصدوم و مجروح درخواست کمک برای درمان حیوانات می‌کردند و مردم هم با احساس پاک نسبت به محیط زیست کمک می‌کردند.
فرمانده یگان حفاظت از محیط زیست کشور از شناسایی باندی که حیوانات را مجروح و پس از آن از مردم درخواست کمک می کردند، خبر داد و گفت: دوست‌داران محیط زیست مراقب کلاهبرداری ها باشند.
پس از آنکه محققان توانستند  به طور موفقیت آمیز آسیب های عصبی در یک مدل حیوانی را بازسازی کنند، درمان سلول بنیادی جدید برای بیماری پارکینسون یک گام به مرحله کارآزمایی بالینی نزدیک شد.
یوزپلنگ آسیایی بین ۳۲ تا ۶۷ هزار سال پیش، از جمعیت یوزپلنگ‌ها در آفریقا جدا شد. در زمان حکومت بریتانیا بر هند، آن را پلنگ شکار می‌نامیدند. این نام، برگرفته از یوزهایی بود که به تعداد زیاد توسط خانواده سلطنتی هند در اسارت نگهداری می‌شدند تا برای شکار آنتلوپ‌های وحشی از آن‌ها استفاده کنند.
رییس خشمگین باشگاه فیورنتینا گفت وستهمی‌ها "حیوان" هستند. بینی یوویچ در بازی دیشب شکست و هواداران وستهم سر کاپیتان حریف را شکستند.
فرمانده نیروی انتظامی بابل گفت: از چند روز پیش فیلمی در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است که یک راننده قلاده سگ را به ماشین بسته و می‌کشد و با وجود خونریزی سگ، راننده به این کار ادامه می‌دهد.
گروهای از دانشمندان بین‌المللی داده‌های ژنتیکی از نمونه‌های جمع‌آوری شده در بازاری در چین و در نزدیکی منطقه‌ای که اولین موارد کووید-۱۹ در انسان شناسایی شده بود را بررسی کرده‌ و می‌گویند که شواهد نشان می‌دهند این همه‌گیری از حیوانات و به احتمال زیاد از «سگ‌راکون‌»ها منشاء گرفته نه از آزمایشگاه‌ها.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر عنوان کرد: بر اساس عکسی که از این حیوان گرفته شده بود و رد پای به جا مانده مشخص شد حیوان گرگاس نیست و آنچه شهرداری ادعا نموده که اقدام به زنده‌گیری آن کرده، اصلا گرگاس نبوده بلکه یک قلاده شغال بود؛ ضمن اینکه اصلا زنده‌گیری نشده و همچنان رهاست.
پژوهشگاه رویان اعلام کرد حیوان مدل آزمایشگاهی تراریخته برای ارزیابی توده سلول های بتا ساخته شد.
در حالی که پاندای بالغ به خاطر پوست سیاه و سفیدش شناخته‌شده‌ترین خرس جهان است، توله‌اش کوچک صورتی و کاملاً متفاوت است.
بررسی‌ها از اخبار منتشر شده درباره تلفات حیوانات باغ‌وحش‌های ایران در ۱۰ سال گذشته (اززمستان ۹۱ تاکنون) نشان می‌دهد که تاکنون دست‌کم ۳۰ بار تلفات حیوانات وحشی از ۱۴ باغ‌وحش، دلفیناریوم و باغ پرندگان ایران خبری شده و شامل مرگ ۵۲ حیوان وحشی و دست‌کم هزار تا ۳ هزار پرنده وحشی در دو باغ پرندگان است.
زبرویید حاصل تلاقی گورخر و اسب است و برای دریافت بهترین ژن‌ها از هر دو گونه پرورش داده می‌شود. به عقیده محققان، گورخر‌ها نسبت به اسب‌ها کمتر مستعد ابتلا به بیماری هستند. از آن سو اسب‌های اهلی آسان‌تر تربیت می‌شوند. آن‌ها همچنین نمونه جالبی از هیبرید‌های پرورش یافته‌ای هستند که تعداد کروموزوم شان کاملاً متفاوت است. به عنوان مثال، اسب‌ها ۶۴ کروموزوم و گورخر‌ها بین ۳۲ تا ۴۶ کروموزوم دارند.
در طول سال‌های اخیر برخی دانشمندان با بررسی هیبریداسیون به این نتیجه رسیدند که ترکیب شدند گونه‌های جانوری نزدیک به هم نه تنها ضرری ندارد، بلکه به دوام ژنی و تکامل گونه‌ها کمک می‌کند.
در حال حاضر سالانه ۸۱ میلیون نفر به جمعیت جهان اضافه می‌شود، اما در آن سو جهان در حال از دست دادن گونه‌های جانوری و گیاهی خود است.
سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: با تکنولوژی‌های روز دنیا که در سازمان دامپزشکی کشور نیز مهیا است، تشخیص تفریقی گونه دام از روی بافت عضلانی قابل انجام بوده و شبهه و شایعه واردات گوشت اینگونه دام‌ها اساساً کذب است.
اندازه وزغ‌های نیشکر به‌طور معمول به حدود ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد. رکورد جهانی گینس برای بزرگ‌ترین وزغ تاریخ ۲.۶۵ کیلوگرم است که در سال ۱۹۹۱ کشف شد.
اغلب مردم توافق نظر دارند که هیچ مارمولک دیگری در جهان به اندازه یک اژد‌های کومودو ماقبل تاریخ به نظر نمی‌رسد. آن‌ها بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین مارمولک‌های جهان هستند که طول آن‌ها به ۱۰ فوت و وزن آن تا ۳۵۰ پوند می‌رسد.
در حالی که سرعت فرار یک وامبات ۲۵ مایل در ساعت است و این ازنظر زیست شناسان زیاد به نظر نمی‌رسد، این را به خاطر داشته باشید یک انسان معمولی فقط می‌تواند حدود ۱۰ مایل در ساعت بدود.
صخره ماهی‌ها از خانواده قدیمی‌ترین مهره‌داران زنده نیستند (کوسه ۳۹۲ ساله گرینلند این عنوان را در سال ۲۰۱۶ از آن خود کرد)، و بنابراین یک مدل شاخص حیوانی برای مطالعه در مورد پیری نیستند. با اینکه بی مهرگانی نظیر مگس میوه و کرم‌های لوله‌ای نمونه‌های بهتری برای مطالعه تغییرات طول عمر هستند.
برای سال‌ها، محققان مشاهده کرده‌اند که قورباغه‌ها به‌طور خودبه‌خودی در آزمایشگاه تغییر جنسیت می‌دهند. اکنون دانشمندان همین مطالعات را در طبیعت انجام داده اند. کار آن‌ها نشان می‌دهد که تغییر جنسیت، همراه با عملکرد کامل اندام‌های تولید مثلی، ممکن است در میان جمعیت‌های قورباغه سبز نسبتاً رایج باشد.
سرهنگ جمشید محبت خانی ، گفت: یک قلاده شیر ماده توسط یگان حفاظت اصفهان در خمینی شهر کشف شد.
وزیکول های خارج سلولی استخراج شده از کره های سلولی متشکل از سلول های بنیادی مزانشیمی و سلول های غضروفی اثر درمانی بیشتری بر مدل حیوانی استئوآرتریت دارند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: دو الی سه مدل موش داریم. موش خانگی، قهوه‌ای و موش سیاه. با موش‌های خانگی مشکل خاصی نداریم. دو نوع دیگر از موش‌ها از طریق ترانزیت به شهر‌ها منتقل می‌شوند. وقتی باری جابجا می‌شود موش‌ها هم با آن‌ها جابجا می‌شود. این حیوان بسیار باهوش است
در ساعات اولیه شب که خیابان‌ها خلوت می‌شود، روباه‌های سرگردان در پایتخت برای تهیه غذا از کوچه پس‌کوچه‌های محله پاستور، میدان حر، شیخ‌هادی، بلوار کشاورز تا بهارستان در پایتخت سلانه‌سلانه به چند کوچه آنطرف‌تر می‌روند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ