میدانی که امروز به میدان تجریش معروف است، سال‌ها قبل به سرپل تجریش شهرت داشت؛ نامی که هنوز هم از زبان قدیمی‌ها نیفتاده و از هر محله شمیران که بخواهند به قصد خرید یا زیارت راهی این محله شوند، می‌گویند: «تا سرپل...»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصاویر کمتر دیده شده از عملیات مرصاد را منتشر کرده است.
در اینجا تصاویری رنگی و کمتردیده شده از شهر آبادان در اوایل دهۀ پنجاه شمسی را ملاحظه می‌کنید. این عکس‌ها که توسط فرانسیس تاکر (Francis Tucker) ثبت شده‌اند، نمایی از خیابان‌ها و مغازه‌ها و دورنمایی از پالایشگاه نفت آبادان را نشان می‌دهند.
عکس یادگاری ناصرالدین شاه و دربارش با مجسمه باشکوه شاه قاجاری توسط آنتوان سوریوگین به ثبت رسیده است. اما تاریخ و مکان ثبت تصویر مشخص نیست.
در این‌جا عکس‌هایی کمتردیده شده از یکی از بانفوذترین رجال دوران قاجار را خواهید دید.
تصویری جالب و کمتر دیده شده از یک بستنی فروش در ایستگاه ۵ توچال در تابستان سال ۱۳۵۷ را مشاهده می‌کنید. عکس را میشل ستبون فرانسوی به ثبت رسانده است.
قدمت بقعه امامزاده قاسم (ع) در محله امامزاده قاسم (ع)، شمیران به دوره صفویان می‌رسد.
در ادامه چند تصویر از بلوار کشاورز در دهه ۴۰ و یک عکس در دهه ۵۰ را مشاهده خواهید کرد که تغییرات این بلوار در طول زمان را به نمایش می‌گذارد.
تصویری خاص و کمتر دیده شده از علی دایی را ببینید.
باورش سخت است که در این آسمان دودگرفته تهران، غیر از کلاغ و یاکریم پرندۀ دیگری وجود داشته باشد؛ این دوتا هم که یکی‌شان به نام بدشگونی رانده شده و آن دیگری از فرط دیده شدن از چشم ها افتاده است.
در این گزارش تصاویر کمتر دیده شده از تهران قدیم را برای شما کاربران قرارد داده ایم که دیدن آن خالی از لطف نیست.
بر روی تبرزین متعلق به نادرشاه آیه‌ای از قرآن و همچنین لقب نادرشاه حک شده است.
عملیات طبس در روز‌های ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ انجام شد. پس از آن‌که نیرو‌های آمریکایی در سفارتخانه آمریکا به اتهام جاسوسی دستگیر شدند، آمریکا از هر فرصتی برای آزادی آن‌ها استفاده می‌کرد تا اینکه به این بهانه عملیات طبس را طراحی کرد. ۹۵ نیروی کماندوی آموزش‌دیده با تجهیزات نظامی بسیار قوی ۵ اردیبهشت همراه ۱۴ بالگرد و هواپیما در صحرای طبس فرود آمدند که ناگهان طوفانی از شن به هوا برخاست و دید خلبانان را به حدی ضعیف کرد که ۲ بالگرد با یکدیگر برخورد کردند و آتشی مهیب در صحرای طبس برپا شد.
مربی آریا می‌گوید او پیش از آنکه اشتهای سیری ناپذیری برای غذا خوردن پیدا کند، ۸۵ کیلوگرم بود. او حالا بدون از دست دادن روحیه اش کماکان در حال کاهش وزن است، امری که در میان افراد بزرگسال کمتر دیده می‌شود. آریا حالا به نمادی از امید بدل شده است. او برای کاهش وزن خود از ترکیبی از یک برنامه ورزشی سختگیرانه به همراه یک رژیم غذایی مغذی و مراقبت پزشکی کمک گرفته است.
بیشتر افراد در سفربه کرمان نیز از نقاط گردشگری معروف آن دیدن می‌کنند. این در حالی است که برخی نقاط که شاید کمتر شناخته شده هستند، یک ویژگی جذاب داشته و ارزش توقف داشته باشند؛ مانند کبوترخان در رفسنجان کرمان.
به میان‌شان که می‌روی باید شمرده شمرده قدم برداری. صدای له شدن برف را می‌شنوند و با چشم‌هایشان دنبالت می‌کنند. پایت بلرزد و کمی تکان بخوری، رم می‌کنند و دور می‌شوند.
عماد مغنیه معروف به حاج رضوان بنیانگذار یگان نظامی حزب الله لبنان و از فرماندهان جنگ ۳۳ روزه بود که توسط جوخه‌های ترور رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
کتب تاریخی، نخستین بنای حرم مطهر امام‌رضا (علیه‌السلام) را متعلق به دوره غزنویان و سلجوقیان می‌دانند.
عکس‌های کمتر دیده شده از انیشتین از یک آلبوم شخصی را تماشا می‌کنید.
تصاویر تاریخی از مدارس و دانش آموزان در ایران را مشاهده می‌کنید.
داستان ها و عکسهای کمتر شنیده و دیده شده از زمین های فوتبال قابل توجهی که چشمها را به خود خیره می‌کنند
عملیات ساخت برج آزادی در یازدهم آبان ۱۳۴۸ آغاز شد و پس از ۲۸ ماه کار، در مهر۱۳۵۰ به بهره‌برداری رسید.
لوطی در فرهنگ سنتی ایران به کسانی گفته می‌شد که زندگی عادی نداشتند و البته ۲ دسته بودند؛ گروهی که اهل مروت و مدارا و بخشش بودند و مدافع و امین مردم بودند و گروهی دیگر که فقط از لوطی نامش را یدک می‌کشیدند و به انواع و اقسام اوباش‌گری می‌پرداختند و نزد مردم به «الوات» و «جاهلان» مشهور بودند.
رسانه های فلسطینی امروز شنبه تصاویری از مانور گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در شهر جنین (شمال کرانه باختری) منتشر کردند.
کودتای ۲۸ مرداد که توسط سیا و سرویس مخفی انگلیس و با هدف حفظ منافع نفتی غرب در ایران سازماندهی شده بود، سبب سرنگونی دولت منتخب محمد مصدق نخست وزیر ایران شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ