بر روی تبرزین متعلق به نادرشاه آیه‌ای از قرآن و همچنین لقب نادرشاه حک شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یافته‌های باستان‌شناسان نشان می‌دهد زنان ایرانی از حدود پنج هزار سال پیش و شاید بیشتر از آن، از زیورآلات استفاده می‌کردند. در مقاطعی از تاریخ ایران نیز، مردان والامرتبه به مصرف‌کنندگان زیورآلات پیوسته‌اند، از طوق‌ها و دستبند‌های زرین گرفته تا عصا و شمشیر‌های جواهرنشان.
ساخت ساختمان ۱۰ طبقه در مدت تقریبا 48 ساعت توسط یک شرکت چینی به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. منبع: خبرفوری
استان مازندران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد که از این تعداد کمتر از ۸۰۰ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که بخشی از این تعداد در غرب مازندران وجود دارد.
مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصاویر کمتر دیده شده از عملیات مرصاد را منتشر کرده است.
در این گشت‌وگذار با ما همراه شوید تا در یک روز بهاری به شمال شهر سفر کنیم و قدم‌زنان مسیرباغ‌های دل‌انگیزی که روزگاری کوچه‌باغ‌های روستای سعدآباد شمیران بوده‌اند را طی‌کنیم و با تکه‌ای از طبیعت تهران و خانه‌باغ‌ها و کاخ‌های قاجار و پهلوی و از همه مهم‌تر آثار هنرمندان و جهانگردان ایرانی آشنا شویم.
تصویری کمتر دیده‌شده از رهبر انقلاب در کنار پدرشان را که در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود.
باورش سخت است که در این آسمان دودگرفته تهران، غیر از کلاغ و یاکریم پرندۀ دیگری وجود داشته باشد؛ این دوتا هم که یکی‌شان به نام بدشگونی رانده شده و آن دیگری از فرط دیده شدن از چشم ها افتاده است.
در این گزارش تصاویر کمتر دیده شده از تهران قدیم را برای شما کاربران قرارد داده ایم که دیدن آن خالی از لطف نیست.
عملیات طبس در روز‌های ۴ و ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ انجام شد. پس از آن‌که نیرو‌های آمریکایی در سفارتخانه آمریکا به اتهام جاسوسی دستگیر شدند، آمریکا از هر فرصتی برای آزادی آن‌ها استفاده می‌کرد تا اینکه به این بهانه عملیات طبس را طراحی کرد. ۹۵ نیروی کماندوی آموزش‌دیده با تجهیزات نظامی بسیار قوی ۵ اردیبهشت همراه ۱۴ بالگرد و هواپیما در صحرای طبس فرود آمدند که ناگهان طوفانی از شن به هوا برخاست و دید خلبانان را به حدی ضعیف کرد که ۲ بالگرد با یکدیگر برخورد کردند و آتشی مهیب در صحرای طبس برپا شد.
به میان‌شان که می‌روی باید شمرده شمرده قدم برداری. صدای له شدن برف را می‌شنوند و با چشم‌هایشان دنبالت می‌کنند. پایت بلرزد و کمی تکان بخوری، رم می‌کنند و دور می‌شوند.
میدانی که امروز به میدان تجریش معروف است، سال‌ها قبل به سرپل تجریش شهرت داشت؛ نامی که هنوز هم از زبان قدیمی‌ها نیفتاده و از هر محله شمیران که بخواهند به قصد خرید یا زیارت راهی این محله شوند، می‌گویند: «تا سرپل...»
عماد مغنیه معروف به حاج رضوان بنیانگذار یگان نظامی حزب الله لبنان و از فرماندهان جنگ ۳۳ روزه بود که توسط جوخه‌های ترور رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
کتب تاریخی، نخستین بنای حرم مطهر امام‌رضا (علیه‌السلام) را متعلق به دوره غزنویان و سلجوقیان می‌دانند.
جت‌های جنگنده بخشی کلیدی از نیروی هوایی هستند، زیرا امنیت و حفاظتی که نیرو‌های زمینی به آن نیاز دارند را تامین می‌کنند.
عکس‌های کمتر دیده شده از انیشتین از یک آلبوم شخصی را تماشا می‌کنید.
تصاویر تاریخی از مدارس و دانش آموزان در ایران را مشاهده می‌کنید.
داستان ها و عکسهای کمتر شنیده و دیده شده از زمین های فوتبال قابل توجهی که چشمها را به خود خیره می‌کنند
تصویر جالبی از میهمانی شب یلدا در زمان قاجار باقی مانده است که نشان می‎‌دهد آخرین شب پاییز و طولانی‌ترین شب در طول سال از گذشته نزد ایرانیان اهمیت داشته است.
اکنون تصاویر محدودی از کیا استونیک کوانتوم مدل 2023 منتشر شده که این خودرو را در یک نسخه ویژه نمایش می دهد و ظاهرا قرار است فقط در بازار انگلیس عرضه شود.
عملیات ساخت برج آزادی در یازدهم آبان ۱۳۴۸ آغاز شد و پس از ۲۸ ماه کار، در مهر۱۳۵۰ به بهره‌برداری رسید.
لوطی در فرهنگ سنتی ایران به کسانی گفته می‌شد که زندگی عادی نداشتند و البته ۲ دسته بودند؛ گروهی که اهل مروت و مدارا و بخشش بودند و مدافع و امین مردم بودند و گروهی دیگر که فقط از لوطی نامش را یدک می‌کشیدند و به انواع و اقسام اوباش‌گری می‌پرداختند و نزد مردم به «الوات» و «جاهلان» مشهور بودند.
رسانه های فلسطینی امروز شنبه تصاویری از مانور گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در شهر جنین (شمال کرانه باختری) منتشر کردند.
ستاره شناسان با استفاده از تلسکوپ زمینی آتاکاما موفق به شناسایی سیاره‌ای فرا خورشیدی شدند که با کمتر از ۱.۶ میلیون سال قدمت، جوان‌ترین سیاره شناخته شده کهکشان راه محسوب می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ