تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: این حقیقت انکارناپذیری است که چین احتمالاً در آینده مهم‌ترین بازیگر صحنه بین‌المللی خواهد بود و اینکه در ایران نیز اشتیاق زیادی به تعامل با چین وجود داشته باشد امر عجیبی نیست. منتها مهم است این اشتیاق مبنای تحلیلی و محاسباتی درستی داشته باشد و الزاماً تابع یک نگرش ایدئولوژیک خاص به روابط بین‌الملل نباشد؛ چرا که «اشتیاق ایدئولوژیک» انعطاف و نرمش لازم را از دستگاه سیاست خارجی کشور سلب و طرف مقابل را به «طرف مسلط» رابطه تبدیل خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کابین چری eQ ۷ هم با مدل eQ ۵ نسبتا شباهت دارد. فضای داخلی دارای طیف رنگی متضاد بوده و در سطح وسیعی از مواد جیر پوشانده شده و با مواد چوبی و کرومی تزئین شده است. پر توجه‌ترین قسمت، احتمالاً صفحه نمایش دوگانه ۲۴.۶ اینچی است که از یک صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی کیلومترشمار و یک نمایشگر اطلاعات-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی تشکیل شده است. چری ادعا می‌کند که eQ ۷، اولین شاسی بلند سایز متوسط است که به صفحه نمایش دوگانه ۲۴.۶ اینچی در چین مجهز شده است.
مریخ‌نورد ژورانگ (Zhurong) چین شواهدی را شناسایی کرده که نشان می‌دهند احتمالاً تا همین ۴۰۰٬۰۰۰ سال قبل تلماسه‌های مریخ دچار یخبندان سراسری می‌شدند.
وزیر خارجه اسبق آمریکا می‌گوید که به لطف میانجی‌گری چین، مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین احتمالا در پایان سال آغاز خواهد شد.
دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) می‌گوید که چین احتمالا تا سال ۲۰۳۵ حدود یک هزار و ۵۰۰ کلاهک هسته‌ای خواهد داشت.
به گفته دانشمندان، داده‌های مربوط به توالی‌یابی ژنتیکی نشان داده است که برخی از نمونه‌های برداشته شده از سطوح این بازار که برای وجود ویروس کرونا مثبت شده بودند، حاوی اطلاعات ژنتیکی از سگ‌راکون‌ها نیز بود که نشان می‌دهد این حیوانات احتمالا به ویروس آلوده شده بودند.
مدیر اف‌بی‌آی گفت: اف‌بی‌آی برای مدت قابل توجهی به این ارزیابی رسیده که سرمنشاء همه گیری به احتمال زیاد یک حادثه بالقوه آزمایشگاهی بوده است.
به گفته یک مقام ارشد آمریکا، این کشور احتمالا میزان نیمه رساناهای پیشرفته کره ای که در چین تولید می شوند را محدود خواهد کرد.
خبرگزاری دولتی چین در اوایل این هفته گزارش خبر داد که باستان‌شناسان در چین توالتی را کشف کردند که احتمالاً یکی از قدیمی‌ترین توالت‌های کشف شده در جهان است.
یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: این حقیقت انکارناپذیری است که چین احتمالاً در آینده مهم‌ترین بازیگر صحنه بین‌المللی خواهد بود و اینکه در ایران نیز اشتیاق زیادی به تعامل با چین وجود داشته باشد امر عجیبی نیست. منتها مهم است این اشتیاق مبنای تحلیلی و محاسباتی درستی داشته باشد و الزاماً تابع یک نگرش ایدئولوژیک خاص به روابط بین‌الملل نباشد.
تعداد کلاهک‌های هسته‌ای چین احتمالا تا سال ۲۰۲۷ به ۴۰۰ الی ۵۵۰ برسد و این رقم تا سال ۲۰۳۵ به ۹۰۰ خواهد رسید.
یک مقام دولت آمریکا مدعی شد که برنامه بالون جاسوسی مربوط به ارتش چین بوده است.
طبق گزارشی جدید چین می تواند از هوش مصنوعی برای دخالت آمریکا در امور تایوان جلوگیری کند. همچنین احتمالا چین در آینده به رهبر جنگ افزارهای هوشمند جهان در آینده تبدیل شود.
بیل نلسون رییس ناسا معتقد است در صورتیکه چین در رقابت برای اکتشاف ماه از آمریکا پیشی بگیرد، احتمالا بخشی از خاک سیاره را تصرف کند.
به گفته بزرگترین پیمانکار فضایی چین، این کشور احتمالا  یک موشک با قابلیت انجام نخستین ماموریت سرنشین دار به ماه را در ۲۰۲۷ میلادی به فضا بفرستد.
علیرغم آن که کاخ سفید امیدوار است نشست شی و بایدن بتواند تلاش برای دستیابی به ثبات را سرعت بخشد چین ممکن است تنها به دنبال یک مهلت زمانی باشد. به عبارت دیگر، دیپلماسی گرگ جنگجو خاموش شده اما نمرده است. اگر صدای هر مقام چینی را با لحنی معقول در ماه‌های آینده شنیدید بدانید احتمالا تنها صدای یک گرگ جنگجو در لباس میش است.
برخی دیگر از معترضان هم«شی» را هدف قرار دادند؛ رخدادی نادر که احتمالا رهبران حزب کمونیست را نگران کرده و برخورد خشن ماموران پلیس را به دنبال داشت. با این همه معترضان فریاد می زدند، شی جین پینگ استعفا بده.
بازی بعدی تیم ملی مقابل استرالیا خواهد بود که این حریف به دلیل آنچه ناامنی و شرایط اجتماعی ایران خوانده، حاضر به سفر به تهران نشد و احتمالا ۲۰ بر صفر بازنده خواهد شد.
طبق اسنادی تازه، دولت آلمان احتمالا اجازه خرید کارخانه تراشه «الموس» (Elmos) توسط یک شرکت چینی را صادر نکند.
ماه آینده تولیدآیفون در یکی از بزرگترین کارخانه های آن احتمالا تا ۳۰ درصد کاهش می یابد. به گفته یک منبع آگاه دلیل این امر سختگیری های مربوط به کووید۱۹ در کارخانه ای در چین است.
اکنون شی جین پینگ احتمالا تاس می‌اندازد تا ببیند که از طریق زور و ارعاب چه چیزی را می‌تواند بدست آورد. با این وجود، جنگ‌ها غیر قابل پیش بینی هستند و دست کم علاوه بر تلفات سنگین به اقتصاد چین ضربه بزرگی وارد می‌کنند زیرا تجارت خارجی آن کشور کاهش خواهد یافت و به دنبال آن مشکلات ارزی نیز ایجاد خواهد شد.
نتایج بررسی‌ها نشان داده است که خشکسالی که اروپا، چین و آمریکای شمالی را بین ژوئن و آگوست فرا گرفت، احتمالاً هر ۲۰ سال یک بار در سطوح فعلی گرمایش رخ می‌دهد.
رسانه‌ کره جنوبی اعلام کرد به علت تغییر شرایط در عرصه جهانی و شبه‌جزیره کره، احتمالا کره شمالی در رزمایش مشترک روسیه و چین شرکت خواهد کرد.
کارشناسان نظامی چین معتقدند نیروی دریایی چین و روسیه همانند پارسال، احتمالا پس از رزمایش «وستوک-۲۰۲۲»، رزمایش دریایی مشترکِ دیگری را برگزار خواهند کرد.
در حال حاضر افزایش ملی گرایی و موضع قاطعانه و تهاجمی حکومت چین بدان معناست که ایالات متحده احتمالا باید زمان بیش تری را برای مدیریت رقابت ابرقدرت خود صرف کند. با این وجود، با خودداری از اهریمن سازی ایدئولوژیک، دوری جستن از تشبیهات گمراه کننده جنگ سرد و حفظ اتحاد‌های خود، آمریکا می‌تواند از پس این چالش برآید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ