یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: این حقیقت انکارناپذیری است که چین احتمالاً در آینده مهم‌ترین بازیگر صحنه بین‌المللی خواهد بود و اینکه در ایران نیز اشتیاق زیادی به تعامل با چین وجود داشته باشد امر عجیبی نیست. منتها مهم است این اشتیاق مبنای تحلیلی و محاسباتی درستی داشته باشد و الزاماً تابع یک نگرش ایدئولوژیک خاص به روابط بین‌الملل نباشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چین تصمیم دارد در آینده گورخرماهی به ایستگاه فضایی خود در مدار زمین بفرستد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مقرر شد از ماه آینده به تدریج هر کدام از پروژه‌هایی که مورد توافق روسای جمهور ایران و چین قرار گرفته بود، اجرایی شوند.
آلتمن در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت که OpenAI در نظر دارد در آینده بخش‌های بیشتری از مدل‌های این شرکت را متن‌باز کند. اگرچه او بازه زمانی دقیقی را برای این کار مشخص نکرد، اما مدعی شد که هدف آن‌ها کمک به بهبود ایمنی سیستم‌های هوش مصنوعی خواهد بود.
نیروی دریایی چین و سنگاپور هفته آینده در آب‌های سنگاپور، رزمایش دیایی مشترک برگزار می‌کنند.
کانسپت bZ FlexSpace، یک SUV الکتریکی خانواده محور را پیش نمایش می‌دهد. این خودرو به طور مشترک توسط تویوتا، گروه خودروسازی گوانگژو (GAC)، GAC تویوتا موتور و TMEC توسعه می‌یابد. برنامه این است که شاسی بلند الکتریکی توسط GAC تویوتا موتور تولید و فروخته شود.
رئیس‌جمهور فرانسه از برنامه‌اش برای سفر به چین در ماه آینده میلادی خبر داد.
مرحله اصلی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ در روز‌های آینده برگزار می‌شود.
برخی رسانه‌ها اعلام کردند رئیس‌جمهور چین، برای دیدار با همتای روس خود، هفته آینده به مسکو سفر خواهد کرد.
رئیس جمهور سابق آمریکا ادعا کرد: «می‌گویند که ایران در آینده سلاح اتمی جدیدی را خواهد داشت که نباید می‌داشت. وقتی که من [از ریاست جمهوری]رفتم، آن‌ها برای توافق التماس می‌کردند. چون در آن زمان ما آن‌ها را در موقعیتی قرار داده بودیم که مجبور به پذیرش توافق بودند. ما می‌توانستیم توافقی انجام دهیم که برای همه از جمله خودشان بسیار خوب باشد».
در رقابت قرن میان ایالات متحده با چین عامل تعیین کننده قدرت نوآوری خواهد بود. سیستم مهاجرت منسوخ ایالات متحده مانع از ورود افراد با استعداد بسیار زیاد می‌شود.
سفیر اسبق ایران در چین گفت: اروپا و آمریکا از این سفر ناراضی هستند و علتش هم این است که طبیعتاً زمینه‌های همکاری و توافقات گسترده بین ایران و چین و امکانات دو طرف برای مبادله و تعامل زیاد است.
تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: این حقیقت انکارناپذیری است که چین احتمالاً در آینده مهم‌ترین بازیگر صحنه بین‌المللی خواهد بود و اینکه در ایران نیز اشتیاق زیادی به تعامل با چین وجود داشته باشد امر عجیبی نیست. منتها مهم است این اشتیاق مبنای تحلیلی و محاسباتی درستی داشته باشد و الزاماً تابع یک نگرش ایدئولوژیک خاص به روابط بین‌الملل نباشد؛ چرا که «اشتیاق ایدئولوژیک» انعطاف و نرمش لازم را از دستگاه سیاست خارجی کشور سلب و طرف مقابل را به «طرف مسلط» رابطه تبدیل خواهد کرد.
یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که کشور چین قصد دارد در آینده تایوان را هدف حمله قرار دهد.
رویکرد چینی‌ها نسبت به رویدادهای ابتدایی سال آینده میلادی و منتفی کردن برگزاری آنها در کشورشان، نگرانی‌هایی را درمورد بازی‌های آسیایی درفاصله ۱۰ ماه تا زمان جدید این بازی‌ها ایجاد کرده است.
سخنگوی کرملین از رایزنی پوتین و همتای چینی وی در روزهای پایانی سال جاری میلادی خبر داد.
ماه آینده تولیدآیفون در یکی از بزرگترین کارخانه های آن احتمالا تا ۳۰ درصد کاهش می یابد. به گفته یک منبع آگاه دلیل این امر سختگیری های مربوط به کووید۱۹ در کارخانه ای در چین است.
وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک برگزاری موفقیت آمیز کنگره حزب حاکم چین به دولت و مردم این کشور، آینده روابط فی‌مابین را بسیار روشن و رو به توسعه توصیف کرد.
کیم جونگ اون در پیام تبریک به شی جین پینگ نوشت: «من همراه با شما، آینده زیباتری را در روابط کره شمالی و چین طبق مقتضیات زمانه شکل خواهیم داد».
چین از تجربه روسیه پس از سال ۱۹۹۱ میلادی درس‌هایی آموخت و آزادسازی اقتصادی خود را با دقت بیشتری دنبال کرد. با این وجود، چین در نهایت نتوانست از پیامد‌های سیاسی سیاست‌های طرفدار بازار اجتناب ورزد و اکنون روسیه را در مسیر خودکامگی همراهی می‌کند دنباله روی‌ای در ادامه الگوی یک قرنی که بازتابی از مسیر تاریخی همسایه اش می‌باشد.
آمریکا تصمیم دارد از ماه آینده بارگیری محموله های نیمه رسانا به چین را که برای  توسعه هوش مصنوعی و تراشه سازی به کار می رود محدودتر کند. همچنین قرار است این محدودیت ها به قانون تبدیل شوند.
سفیر روسیه در چین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» و «شی جین پینگ» در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای که ۱۵ و ۱۶ سپتامبر در سمرقند ازبکستان برگزار می شود، دیدار خواهند کرد.
روسای جمهور چین و آمریکا قرار است در آینده نزدیک با هم دیدار کنند.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) می‌گوید حتی پس از سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، همچنان باور دارد که چین تا دو سال آینده به این جزیره حمله نظامی نخواهد کرد.
درصورتی‌ که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برود پکن اقدامات قاطعی را برای حفاظت از حق حاکمیت ملی و یکپارچگی قلمروی خود به کار می‌گیرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ