یک جامعه شناس و استاد دانشگاه در توئیتی نوشت: طوفان دیگری در راه است! همان سیاست‌هاییکه فاجعه مرگ مهسا را رقم زدند دوباره «عینا» در حال تکرار است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این واکنش پپ گواردیولا به گل زیبای خولین آلوارز در دیدار مقابل نیوکسل است.
نمایندگان وزن ۵۶- کیلوگرم پسران ایران در رده های نوجوانان و جوانان به مدال طلا و نقره مسابقات ووشوی قهرمانی آسیا دست یافت.
فضا، مکان بسیار بزرگی است و حتی امثال اینشتین هم گاهی با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. یکی از معروف‌ترین این محدودیت‌ها، مرکز سیاهچاله است که به نظر می‌رسد که در آن نظریه معروف اینشتین به طور کامل بی‌اثر می‌شود. حالا، یک بررسی تازه که از سوی دانشمندان دانشگاه سجونگ کره جنوبی انجام شده، نشان می‌دهد که محدودیت دیگری هم در دیدگاه نیوتن و اینشتین از گرانش را می‌توان در حرکات مداری ستاره دوگانه که فاصله زیادی دارند و به صورت گسترده از هم دور هستند، یافت.
علیرضا بیرانوند در هشت بازی اخیر تنها یک گل خورده تا آماری استثنایی را از خود به جای بگذارد.
ارسال تماشایی مدافع ایرانی دینامو زاگرب منجر به گل اول این تیم مقابل آ. ا. ک آتن شد.
در دیدار منچستریونایتد و تاتنهام با وجود اعتراض شدید بازیکنان یونایتد VAR به سود آنها پنالتی اعلام نکرد. در بازی قبلی دخالت VAR به سود منچستریونایتد جنجالی شده بود.
کمیته تعیین وضعیت در مورد پرونده محمد نصرتی، سرمربی سابق پارس جنوبی، حکم داد.
بیمه مرکزی در اجرای ماده 6 آیین نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه، بیمه تعاون را برای پنجمین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی ارزیابی کرد.
روزنامه جوان نوشت: ایشان (عبدی) معموماً از اینکه دولت و حکومت برنامه‌ای برای شادی دسته‌جمعی مردم ندارند، شاکی‌اند و اگر دست‌برقضا یک چنین شادی و شعفی جور شد، یاد دستاورد‌های علم جامعه‌شناسی می‌افتند تا آن را تخطئه کنند.
محمد فاضلی در واکنش به اظهارات وزیر کشور نوشت: معیارتان فقط تعلق سیاسی است؟
مصطفی آب‌روشن، یک جامعه‌شناس گفت: «جامعه‌ای که اکثر جوانانش بیکار هستند و به مرحله‌ی بلوغ اقتصادی نرسیدند، چگونه می‌توانند به بلوغ اجتماعی برسند و به نظام اجتماعی خویش اعتماد کنند؟»
محمد فاضلی، جامعه شناس در توییتر نوشت: حتى سخن گفتن از فروش جزایر وطن کیش و قشم مستحق سرزنش و عقوبت متناسب است.
یک جامعه‌شناس گفت: بیش از ۹۰ درصد زنان سالمند تنهای ایرانی در سه دهک پایین درآمدی قرار دارند، یعنی به‌طور جدی مشکل معیشتی دارند و برای پرداخت هزینه‌های درمان و توانبخشی با چالش بزرگی رو به رو هستند. بیش از ۷۱درصد زنان سالمند تنها درآمدی ندارند و تنها ۲۹درصد بقیه درآمد دارند.
یک جامعه‌شناس گفت: «اگر نظام حکمرانی بخواهد با همان فرمان گذشته پیش برود من چندان آینده روشنی درباره امید و سرمایه اجتماعی نمی‌بینم.»
رضا امیدی، جامعه‌شناس گفت: میزان اعتبارات آموزش‌وپرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵/۱۳ برابر شده است. یعنی از حدود ۱۰۲ میلیارد تومان به یک هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان رسیده است. بر اساس اطلاعات سازمان برنامه و بودجه، ۹۳ درصد از این مبلغ برای تامین و روزآمد کردن کتاب‌های درسی پیش‌بینی شده است.»
یک جامعه‌شناس در واکنش به سخنان رئیسی نوشت: آنچه کمترین اهمیت را دارد، دیدن شماست.
عباس کاظمی جامعه‌شناس گفت: آنچه شاهد هستیم یک تحول اجتماعی و یک تحول تدریجی است نه یک انقلاب سیاسی. به این معنا، انقلاب ۵۷ یک انقلاب اجتماعی نبود، بلکه یک انقلاب سیاسی بود.
انتخاب یک متخصص فلسفه و کلام اسلامی به جای یک متخصص جامعه‌شناسی ارتباطات نشانه رویکرد جدیدی در تصمیم‌گیری فرهنگی حاکمیت است. شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی از نهاد‌های حاکمیتی جمهوری اسلامی است که گسترش نفوذ فرهنگ اسلامی در شؤون جامعه و تقویت انقلاب فرهنگی و اعتلای فرهنگ عمومی و تزکیه محیط‌های علمی و فرهنگی را دنبال می‌کند. باید دید آیا سکاندار جدید این شورا با دلبستگی عمیق به علم دینی در تحقق این اهداف و آرمان‌ها موفق خواهد شد یا خیر.
محمد فاضلی، جامعه‌شناس ایرانی و استادیار سابق دانشگاه شهیدبهشتی: وقتی «میانداری» فحش و تبدیل به «وسط‌باز» می‌شود، نشان می‌دهد در یک جریان طبیعی جامعه دوقطبی شده و در جریان سیاسی هم عده‌ای می‌خواهند از این جریان طبیعی استفاده کنند.
یک جامعه‌شناس می‌گوید: «برای ازدواج می‌شود توصیه کرد اما نمی‌شود از طرف حکومت برای آن بخشنامه صادر کرد.»
یک جامعه‌شناس می‌گوید جز گوش دادن به حرف جوانان، راهی برای خروج از بحران وجود ندارد.
ابراهیم فیاض ـ جامعه‌شناس و استاد دانشگاه درباره اتفاق برنامه «سند چشم‌انداز» در شبکه چهار سیما، گفت: در ابتدا قرار بود درباره اقتصاد و جامعه و سرمایه اجتماعی و کمی هم درباره مباحث روز بحث کنیم، بحث علمی هم بود و نه ایدئولوژیک، که یک باره صحت بنده را قطع کردند. سپس یک نفر از بیرون آمد و در گوش من گفت میکروفن خراب است؛ بیایید بیرون!
در مناظره برنامه شیوه تقی آزاد ارمکی، با اشاره به این‌که جامعه از مجموعه‌ی بحران‌ها خسته شده و حتی شیوه‌ی برگزاری انتخابات آزارنده است، به روش اداره‌ی کشور انتقاد و آن‌را ترویج دهنده‌ی تنهایی عنوان کرد. به گفته‌ی این جامعه‌شناس ایرانیت و اسلامیت به رسمیت شناخته نشده‌اند. او در توضیح حرفش اضافه کرد: «فکر می‌کنیم انقلاب کردیم و اسلام وارد ایران شد و شیعه شدیم! ایران یک پدیده تاریخی‌ست. تاریخمند است. چرا باید از کوروش بترسیم؟ در ایران تاریخ را یک‌وجهی می‌نویسیم.»
یکی از عوارض روحی قاعدگی با عنوان سندرم پیش از قاعدگی یا PMS شناخته می‌شود. دکتر سیمین کاظمی، پزشک و جامعه‌شناس درباره این سندرم می‌گوید: «سندرم پیش از قاعدگی یا PMS به علائم و تغییرات جسمی، روانی و رفتاری گفته می‌شود که معمولاً در نیمه دوم قاعدگی و بعد از تخمک‌گذاری، یعنی یک تا دو هفته پیش از خونریزی ماهانه در زنان سنین باروری اتفاق می‌افتد.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ