اگر حبوبات را از قبل خیس نکرده‌اید، ۱ الی ۲ بار آن را به مدت ۵ دقیقه بجوشانید، آبکش کنید و در آب جدید بپزید. یک خیار را با پوست، از وسط برش داد و هنگام پخت حبوبات داخل قابلمه بیندازید. این سریع‌ترین راه گرفتن نفخ حبوبات است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نفخ شکم به حالتی گفته می‌شود که در آن شکم حالت باد کردن و اتساع (قابلیت باز و بسته شدن) پیدا می‌کند در واقع به‌نوعی قطر شکم در این حالت زیاد می‌شود. حدود ۳۰ درصد از افراد به نفخ شکم مبتلا هستند. برخی از افراد علاوه بر این، احساس پری و سفتی در ناحیه‌ی شکم نیز دارند که این مسئله می‌تواند با درد همراه باشد.
پرتقال دارای طبع معتدل است و ترکیباتی نظیر روغن فرار،نشاسته ،چربی ، قند نوعی ماده تلخ ، فلاونوییدها و ویتامین های A وBوC را دارد همچنین املاح معدنی به ویژه سدیم که در پرتقال رسیده به وفور یافت می شود.
احتمالا این اتفاق ناخوشایند گریبان شما را هم گرفته که بعد از خوردن غذا، سر میز شام یا ناهار یک مهمانی رودربایستی‌دار که همه مهمان‌ها غریبه‌اند، باد گلو بزنید! در این لحظه فاجعه‌بار، دلتان خواسته زمین دهان باز کند و توی زمین بروید! این، یک بخش ماجراست.
توصیه می‌شود که افرادی که زیاد نفخ می‌کنند از غذاهای با فودمپ بالا به میزان کمتری استفاده کنند و غذاهای دارای فودمپ کم را جزء اصلی برنامه‌ی غذایی خود قرار دهند.
خیساندن حبوبات قبل از مصرف و تعویض آب آن می‌تواند علاوه بر پخت سریع حبوبات نفخ موجود در آن‌ها را از بین ببرد. البته آب حبوبات باید چندین بار تعویض شود.
پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی مانند لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم هستند که به هضم منظم غذا کمک کرده و باعث کاهش نفخ می‌شوند. پروبیوتیک از در غذاهای تخمیر شده‌ای مانند کلم ترش و ماست یافت می‎شود.
چای بابونه برای رفع سوء هاضمه، بی‌خوابی، گرفتگی عضلانی، مسکن، درد‌های شکمی توأم با نفخ، تب و بی‌قراری اطفال بکار می‌رود. اشتهاآور تلخ و محرک معده و یک ماده شستشو دهنده خوب در زخم‌های باز است.
نفخ شکم یا معده زمانی رخ می‌دهد که دستگاه گوارش با هوا یا گاز پر شود. بیشتر مردم نفخ را با احساس پری، سفت شدن یا ورم شکم تجربه می‌کنند.
حبوبات یکی از مهم‌ترین منابع تامین پروتئین، فیبر، آهن، منگنز، فولات، منیزیم و آنتی اکسیدان هستند که استفاده از آن‌ها مکررا از طرف پزشکان و کارشناسان تغذیه توصیه شده است. هر کدام از حبوبات به نوع خود برای بدن موثر هستند و نمی‌توان آن‌ها از برنامه غذایی حذف کرد. حبوبات بهترین جایگزین برای افرادی است که به هر علتی منع مصرف گوشت دارند و می‌توانند پروتئین مورد نیاز بدن‌شان را با استفاده از حبوبات تامین کنند.
ممکن است بتوانید با ترکیبی از تغییرات سبک زندگی و تنظیم رژیم غذایی گاز اضافی را از بین ببرید و نفخ را کاهش دهید.
ریحان دارای سابقه کشت 3000 ساله است و از دیرباز به وسیله مردم اروپا و آسیا در مراسم مذهبی و آئین‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
ترخون یکی از منابع مهم شناخته شده‌ی روتین است. ترخون تازه تا ۳/۰ درصد اسانس دارد که حاوی ۶۰ تا ۷۰ درصد متیل کاویکول و مقداری پارامتوکسی سینامیک آلدهید است. دیگر ترکیبات اسانس شامل آلفاپینن، بتاپینن، کامفن، لیمونن، ژرانیول و اوژنول می‌باشد.
مخلوط میوه بلوط بوداده در دوغ یا ماست، اسهال را در دام و انسان بند می‌آورد. همچنین گال بلوط بعنوان مقوی معده، رفع کننده خونریزی‌ها بکار می‌رود. بلوط دارای مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر است که به تقویت سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و همچنین از احتمال پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. کلسیم ماده معدنی حیاتی بوده که برای تراکم مواد معدنی استخوان ضروری است و به مقدار کافی یافت می‌شود.
یک نکتهٔ دیگر برای تقویت متابولیسم: هر سه تا چهار ساعت غذا بخورید و از خوردن صبحانه فرار نکنید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه نمی‌خورند، طی روز بیشتر دچار افت قند خون و گرسنگی می‌شوند.برای میان‌وعده‌هایتان نیز پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده در نظر بگیرید تا بیشتر احساس سیری کنید و بدنتان به طور پیوسته کالری بسوزاند.
مرزه یکی از گیاهان دارویی است که خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامتی دارد. از جمله خواص مرزه می‌توان به کمک به سلامت پوست و مو و درمان التهاب اشاره کرد.
بدن انسان ماشین شگفت انگیزی است و هر از چندگاهی با صدای قار و قور به شما یادآوری می‌کند که عملکرد سختی را برای زنده نگه داشتن سلول‌ها و سلامتی پشت سر می‌گذارد.
مرزه یکی از گیاهان دارویی است که خواص و فواید فراوانی برای بدن و سلامتی دارد. از جمله خواص مرزه می‌توان به کمک به سلامت پوست و مو و درمان التهاب اشاره کرد. طبع سبزی مرزه گرم و خشک است.
به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، بیماری التهابی روده (IBD) اصطلاحی است برای توصیف گروهی از دو اختلال التهابی مزمن (کولیت اولسراتیو و بیماری کرون) که بر دستگاه گوارش تأثیر می‌گذارند.
آیا نفخ شکم از علائم کمبود ویتامین D است؟
یک مزیت شناخته‌شده‌ی بابونه، رفع گاز معده، نفخ شکم و سوءهاضمه در مواقع اضطراری است. یک یا دو فنجان چای بابونه به کاهش بیشتر درد‌های معده و روده کمک می‌کند.
در برخی از شرایط نفخ دیگر یک علامت مزاحم نیست و می‌تواند نشانه‌های نگران کننده‌ای داشته باشد به طوری که نیاز به توجه فوری پزشکی را ایجاد کند.
متخصص طب سنتی مواد غذایی اعلام کرد: برای رفع نفخ حبوبات و استفاده از آن‌ها حتی برای افرادی که معده نفاخ ندارند هم پیشنهاد می‌شود حبوبات را به مدت ۴ ساعت خیس کرده و در این مدت تا سه بار آب آن را تعویض کنید، سپس به مدت ۵ دقیقه جوشانده و آبکش کنید و نهایتاً در آبی تازه به طور کامل بپزید.
دکتر الهام اختری، متخصص طب سنت گفت: زیره سبز در رفع بدهضمی غذا، برطرف کردن نفخ، تقویت کلیه و رفع سردی گوارشی خوب عمل می‌کند، می‌توانید بعد غذا چهار پنج عدد از آن را بجوید. اما دم‌نوش زیره سیاه تا حدی منع شده است و برای میل کردن زیره سیاه به شکل دارو نیاز به تدبیر پزشک است و مداومت در مصرف آن رنگ و رو را تیره می‌کند.
نعناع همواره گیاهی یکی از بهترین گیاهان برای جلوگیری از نفخ است که به شکسته شدن غذا‌ها در معده شما کمک کرده، حالت تهوع را از بین برده و نفخ را کاهش می‌دهد. این گیاه همچنین مزاج را تقویت کرده که این امر می‌تواند ترشح آنزیم‌های هضمی را تحریک کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ