ترخون یکی از منابع مهم شناخته شده‌ی روتین است. ترخون تازه تا ۳/۰ درصد اسانس دارد که حاوی ۶۰ تا ۷۰ درصد متیل کاویکول و مقداری پارامتوکسی سینامیک آلدهید است. دیگر ترکیبات اسانس شامل آلفاپینن، بتاپینن، کامفن، لیمونن، ژرانیول و اوژنول می‌باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس قوه قضائیه، ضمن اشاره به منابع غنی انسانی و طبیعی موجود در استان گلستان، گفت: رفع موانع حقوقی سرمایه‌گذاری در پتروشیمی گلستان، آغاز کار است.
نمایندگان در جلسه امروز ضمن اصلاح طرح حمایت از گزارشگران فساد، خشم و انزجار خود از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) را اعلام داشتند.
رئیس کل دادگستری استان تهران از رفع ۲۱ درصد نقاط پرتصادف آزادراه تهران-ساوه با پیگیری و اقدامات پیشگیرانه در دستگاه قضاdی استان تهران خبر داد.
شرکت ارتباطات زیرساخت از پایداری ارتباطات و رفع اختلال مرکز تبادل داخل خبر داد.
با پادرمیانی وزیر ارتباطات و تضمین سکوها به التزام به قانون «طاقچه» رفع فلیتر شد.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری بیش از ۱۶۰۰ فقره تعرض به مساحت حدود ۶۰۰ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در چهار ماه ابتدایی سال خبر داد.
تیم ملی تا ورود به مسابقات جام ملت‌های آسیای 2023 قطر 7 بازی برگزار خواهد کرد.
محققان یک شرکت دانش‌بنیان با تولید ۱۵ قلم از فرآورده‌های پلیمری توانسته‌اند بخش قابل توجهی از نیاز داخلی را به این فرآورده‌ها تامین کنند.
تقریبا ۲۷ درصد از بزرگسالان دچار یبوست و علائم همراه با آن مانند نفخ و گاز معده می‌شوند. با افزایش سن یا کاهش فعالیت بدنی، احتمال بروز این مشکل بیشتر خواهد بود. مصرف بعضی از غذا‌ها به رفع یا کاهش مشکل یبوست کمک می‌کند، در حالی‌که بعضی دیگر آن را تشدید می‌کند.
با امضای یک موافقت نامه میان معاونت علمی ریاست جمهوری و یک شرکت تامین سرمایه فعال در حوزه سلامت، نیازهای کشور در حوزه تامین داروهای نادر فراهم می شود.
فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: ۵۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی روستاهای قیامدشت رفع تصرف شد.
وزیر دادگستری گفت: سازمان ثبت برای اجرای دقیق قانون حدنگاری با موانع و کمبود امکاناتی مواجه است که در لایحه هفتم توسعه به پیشنهاد قوه قضائیه این ایرادات ازبین رفته است.
سمنان- شرکت توزیع برق استان سمنان در واکنش به گزارش خاموشی های برق معابر شهری شاهرود مندرج در خبرگزاری مهر، طی جوابیه ای اعلام کرد وضعیت روشنایی معابر شاهرود مطلوب است.
رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر کنترل رشد نقدینگی و مهار و کاهش تورم گفت: برای رفع بی انضباطی‌ها در نظام پولی و بانکی نیازمند همکاری دستگاه قوا هستیم.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری یک‌هزار و ۳۳۲ فقره تعرض به مساحت حدود ۵۵۰ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در سه ماه ابتدایی امسال خبر داد.
با اعلام رضا مومنی مقدم، بازیکن جوان تیم ملی والیبال ایران یعنی پوریا حسین خانزاده از دور دوم مسابقات قهرمانی جهان به تیم ملی جوانان ملحق خواهد شد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید شرایط کشور را به طرفی پیش ببریم که هیچ تحریمی بر کشور تأثیر نداشته باشد، گفت: رفع و خنثی‌ کردن تحریم‌ها را در دولت دنبال می‌کنیم.
چای بابونه برای رفع سوء هاضمه، بی‌خوابی، گرفتگی عضلانی، مسکن، درد‌های شکمی توأم با نفخ، تب و بی‌قراری اطفال بکار می‌رود. اشتهاآور تلخ و محرک معده و یک ماده شستشو دهنده خوب در زخم‌های باز است.
مخلوط میوه بلوط بوداده در دوغ یا ماست، اسهال را در دام و انسان بند می‌آورد. همچنین گال بلوط بعنوان مقوی معده، رفع کننده خونریزی‌ها بکار می‌رود. بلوط دارای مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، فسفر است که به تقویت سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند و همچنین از احتمال پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. کلسیم ماده معدنی حیاتی بوده که برای تراکم مواد معدنی استخوان ضروری است و به مقدار کافی یافت می‌شود.
یک نکتهٔ دیگر برای تقویت متابولیسم: هر سه تا چهار ساعت غذا بخورید و از خوردن صبحانه فرار نکنید. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه نمی‌خورند، طی روز بیشتر دچار افت قند خون و گرسنگی می‌شوند.برای میان‌وعده‌هایتان نیز پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده در نظر بگیرید تا بیشتر احساس سیری کنید و بدنتان به طور پیوسته کالری بسوزاند.
گیاه و عرق نعنا دارای خاصیت آرامبخشی، بهبود عملکرد مغز، بهبود هضم غذا، درمان نفخ معده، رفع بوی بد دهان، کاهش استرس و اضطراب، درمان دل‌درد و دل‌پیچه است.
یک مزیت شناخته‌شده‌ی بابونه، رفع گاز معده، نفخ شکم و سوءهاضمه در مواقع اضطراری است. یک یا دو فنجان چای بابونه به کاهش بیشتر درد‌های معده و روده کمک می‌کند.
متخصص طب سنتی مواد غذایی اعلام کرد: برای رفع نفخ حبوبات و استفاده از آن‌ها حتی برای افرادی که معده نفاخ ندارند هم پیشنهاد می‌شود حبوبات را به مدت ۴ ساعت خیس کرده و در این مدت تا سه بار آب آن را تعویض کنید، سپس به مدت ۵ دقیقه جوشانده و آبکش کنید و نهایتاً در آبی تازه به طور کامل بپزید.
دکتر الهام اختری، متخصص طب سنت گفت: زیره سبز در رفع بدهضمی غذا، برطرف کردن نفخ، تقویت کلیه و رفع سردی گوارشی خوب عمل می‌کند، می‌توانید بعد غذا چهار پنج عدد از آن را بجوید. اما دم‌نوش زیره سیاه تا حدی منع شده است و برای میل کردن زیره سیاه به شکل دارو نیاز به تدبیر پزشک است و مداومت در مصرف آن رنگ و رو را تیره می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ