غوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده و الان هم باز است. الان فرصت خوبی است. ما فرض را بر این می‌گذاریم که عده‌ای دچار هیجان شده و اقداماتی انجام داده‌اند که الان نادم هستند. این آمادگی برای پذیرش کسانی که  ابراز ندامت کنند، وجود دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت فروشگاه های زنجیره ای اتکا جزییات برگزاری جشنواره از فجر تا فطر در این فروشگاه ها و تدابیر تنظیم بازار گوشت قرمز را تشریح کرد.
هیات داوران سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر  متشکل از: هادی آرزم، علی رحیمیان، هوشنگ جاوید، رضا مهدوی، بهزاد عبدی، مجیدی اخشابی، اولگا خومووا(رئیس کنسرواتور سنت پترزبورگ)، آنتوان تننوف (آهنگساز و رئیس اتحادیه آهنگسازان روسیه) است. در بخش آهنگسازی موسیقی بی کلام دیپلم افتخار به محمد علی نجف پور برای آلبوم «اوراد» رسید. در بخش خوانندگی موسیقی دستگاهی، دیپلم افتخار را  سید محسن حسینی برای آلبوم «جز عشق ندارم هنری»دریافت کرد. در بخش آهنگسازی موسیقی معاصر و ارکسترال ایرانی بی‌کلام امیر حسین سمیعی برای آلبوم «اروند» جایزه باربد را از آن خود کرد. دیپلم افتخار خوانندگی موسیقی پاپ و تلفیق به غلامرضا صنعتگر و عارف علیزاده برای آلبوم «تهران جان» و جازه باربد به وهاب ابراهیمی برای آلبوم «باید ستاره شد» رسید.
معاون صنایع دستی کشور از برگزاری هفتمین دوره جشنواره صنایع دستی فجر خبر داد و گفت: برای اولین بار این جشنواره به صورت بین المللی برگزار می شود.
روز جمعه 21 بهمن بعد از آخرین نشست پرسش و پاسخ فیلم های جشنواره فجر ۴۱ در ساعت ۱۹، منتخبی از میهمان های خارجی در سالن نشست پرسش و پاسخ مهمان اهالی رسانه خواهند شد.
روز جمعه 21 بهمن بعد از آخرین نشست پرسش و پاسخ فیلم های جشنواره فجر ۴۱ در ساعت ۱۹، منتخبی از میهمان های خارجی در سالن نشست پرسش و پاسخ مهمان اهالی رسانه خواهند شد.
از ميان فيلمسازان جهاني كه در پنج دوره گذشته در بخش بين‌الملل جشنواره فجر حضور داشتند، مي‌توان به اين هنرمندان اشاره كرد: اليور استون، پل شريدر، ‌اي. آر. رحمان، ويكتور اريسه، الكساندر سوكوروف، ژان پير لئو، فرانكو نرو، نيكولا پيوواني، لوكا بيگاتزي، زينب آتاكان، كارن شاه نظروف، تيان ژوانژوانگ، وانگ شيائوشواي، اندرو لائو، يورن دانر، اليويا مگاتون، توماس ماخ، ريتي پان، روبرتو پرپنياني، فلوريان گالنبرگر، اوبرتو پازوليني، لخ مايفسكي، سميح كاپلان اوغلو، آندرئا پالائورو، صحرا كريمي، ويت هايدوشكا، اسماعيل فروخي، مايك فن ديم، زكي دميركوبوز، دارژان اوميربايف، جسيكا وودورث، ميكو هارادا، خوزه لوئيس گوئرين، ايوو فلت، امانوئل پرووس، يوانا كوز كراوزه، ميلچو مانچفسكي، ديميتريس آتانيتيس، يتيم اوستااوغلو، آيدا بگيچ، فريدريك تور فريدريكسون، روسودان گلورژيدزه، سالومه دميرا و...
1500 دلار جایزه نقدی، تندیس جشنواره و لوح تقدیر این بخش به حیدر جمعه برای نمایش «امل» از عراق تعلق گرفت. 1500 دلار جایزه نقدی، تندیس جشنواره و لوح تقدیر این بخش به مرجان آقانوری برای نمایش «آلاء» از ایران به‌عنوان اثر برگزیده رسید. 1500 دلار جایزه نقدی، تندیس جشنواره و لوح تقدیر بخش کارگردانی به جواد الاسدی برای نمایش «امل» از عراق به‌عنوان اثر برگزیده رسید. نمایش «امل» به کارگردانی جواد الاسدی از عراق با دریافت 1500 دلار جایزه نقدی، تندیس جشنواره و لوح تقدیر به‌عنوان بهترین نمایش این بخش معرفی شد.
چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر از روز اول بهمن با آغاز نمایش‌های صحنه‌ای عملاً آغاز شد و یازدهم بهمن پایان این رویداد است. اتفاق جالبی که در این دوره از جشنواره و به خصوص در نیمه دوم جشنواره در قالب تصاویر ثبت شده، استقبال غیرمنتظره تماشاگران از شماری از نمایش‌ها است.
بهزاد عبدی آهنگساز، رهبر ارکستر و دبیر هنری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر روز یکشنبه نهم بهمن ماه، ضمن بازنشر ویدئویی از بریده سخنرانی‌های قدیمی علی‌اکبر رائفی‌پور که در آن نسبت‌های نامناسبی به اهالی موسیقی داده شده است، هشدار داد در صورت عذرخواهی نکردن این فرد از جامعه موسیقی کشور، از دبیری این دوره از رویداد موسیقی فجر کناره‌گیری خواهد کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره تئاتر فجر آغاز شده و با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو بوده است و تقریباً سالن‌ها مملو از جمعیت است.
جشنواره تئاتر فجر چهل و یکم از امروز -اول بهمن- با برگزاری مراسم افتتاحیه و آغاز نمایش‌های صحنه‌ای نخستین گام خود را برمی‌دارد و تا یازدهم بهمن که برگزیدگان در مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد، این دوره از جشنواره تداوم خواهد داشت.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رئیس سازمان سینمایی جزئیاتی از آثار راه یافته به جشنواره فیلم فجر را در جلسه کمیسیون قرائت کرد و طبق گزارشات، جشنواره امسال متنوع‌تر و عمومی‌تر برگزار می‌شود.
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر فرهنگ خواستار برگزاری جشنواره فیلم فجر مطابق ارزش‌های انقلاب اسلامی شدند.
یکی از پیشکسوتان برجسته حوزه صنایع‌دستی در دور جدید جشنواره فجر صنایع دستی انتخاب  خواهد شد تا به عنوان رئیس افتخاری جشنواره فعالیت کند.
چرا ۱۶ فیلم و چرا ۲۲ فیلم نه؟ همیشه قاعده جشنواره بر اساس یازده روز برگزاری جشنواره بوده است و با توجه به نوع تولیدات سینمای ایران از لحاظ کیفی حذف ۶ فیلم با مضرب ۱۱روز ( ۲۲ فیلم) نشان از یک تصمیم ناصواب دارد و می توانست باعث کاهش حواشی رایج بین فیلمسازان راه نیافته مسابقه شود!
ستاره پسیانی بازیگر شایسته تئاتر و سینمای ایران در فیلم «یدو» (مهدی جعفری) در فیلمی بومی، با اقتباسی بومی، نقشی را ارائه می‌دهد که از الف تا ی آن وجه تالیفی بازیگر است و شایسته دریافت سیمرغ فجر است. آیا دادن سیمرغ به سایرین، جفا در حق بازیگری نیست که امسال در میان تمامی همکارانش از سایرین ممتازتر بوده است؟
عسگرپور توضیح داد: انتخاب فیلم‌های جشنواره و کارهای دیگر در قالب دبیرخانه دائمی انجام می‌شود. چون انتخاب فیلم از کشورهای مختلف پارامتر یک‌مجهولی نیست، همه جشنواره‌ها در طول سال، جریان کلی رویدادها و جشنواره‌های دیگر را رصد می‌کنند. از حدود دو سال و اندی پیش به این طرف، همکاران ما در ستاد جشنواره کار انتخاب فیلم را انجام می‌دادند. برخی از فیلم‌هایی که برای سال گذشته انتخاب شده بودند، عملاً دیگر غیرقابل استفاده بودند. چون یا اکران شده بودند یا در جشنواره‌های دیگر حضور پیدا کردند، به همین دلیل سیکل دیگری را پیگیری کردیم و در قالب آن بیش از هزار فیلم رصد شد.
جشنواره جهانی فیلم فجر روز گذشته در فیاپف به ثبت رسید. حالا این جشنواره در کنار جشنواره‌های معتبر جهانی به ثبت رسیده و مزیت‌های زیاد و البته مسائل خاص خود را هم دارد. وقتی در قاعده‌های جهانی قرار می‌گیریم، در شرایط جدیدی هم قرار می‌گیریم.
وی درباره انحلال جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: با شناختی که از مسئولان امروز و در جریان همکاری در برگزاری جشنواره‌های سینمایی وجود دارد، به شخصه تمایلی ندارم که باور کنم موضوع انحلال در کار باشد. احیاناً تعدادی از کسانی که در جریان مذاکرات بین‌المللی نبوده‌اند و در بخش‌های دیگر جشنواره جهانی مشغول به کار بوده‌اند، اطلاعاتی نادرست را به هیات مسئول ارائه کرده‌اند که البته این قضیه با توجه به سوابق، مسبوق به سابقه هم هست. در این میان، کسانی در حاشیه گود نشسته‌اند و می‌خواهند بحثی تخصصی را به کری خوانی‌ها و رجزخوانی‌های قرمز و آبی تبدیل کنند.
در مقررات این دوره تاکید شده است: «فیلم‌ها در هیچ‌ یک از رویدادها، جشنواره‌ها و بازار‌های سینمایی داخلی و خارجی به نمایش درنیامده باشند.» با این رویکرد شماری از فیلم‌های سینمایی که در ماه‌های اخیر در جشنواره‌های بین المللی حضور داشته‌اند یا در ماه‌های پیشین در این رویداد‌ها حضور خواهند داشت، از این فرصت محروم خواهند شد.
فیلمسازان حق دارند از امنیت سرمایه شان اطمینان حاصل کنند؛ بنابراین، انتظار می‌رود سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه جشنواره فیلم فجر در این زمینه موضع گیری صریح داشته باشند و در دفاع از امنیت فیلم‌های سینمایی ورود کرده و اعلام موضع نمایند و البته اقدام‌شان نیز به اعلام موضع محدود نشود؛ رویکردی که تا حدودی می‌تواند به برقراری دوباره آرامش در فضای سینما منجر شود.
متولیان چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر در گافی عجیب سیناپس فیلم‌ها را منتشر کردند و سپس خیلی بی‌سروصدا پاک کردند. بدین ترتیب داستان کل فیلم‌‌های جشنواره فجر لو رفت
امینی تهیه‌کنندگی سریال «گاندو» و برنامه سینمایی «هفت» را در تلویزیون در کارنامه خود داشته است.
این موضوع می‌تواند منجر به از دست رفتن درجه الف، یعنی به رسمیت شناخته شدن از سوی فیاپف در مقام یکی از پانزده رویداد رقابتی عمومی سینمای جهان شود. این یکی از دستاورد‌های جشنواره جهانی فجر برای فضای سینمای ایران بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ