هشدار! دیگر بارش برف و باران هم تاثیر چندانی در آلودگی هوا ندارد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، استان‌های تحت تاثیر کولاک برف، کاهش دمای شدید، بارش برف، باران و خیزش گردوخاک در پی هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی را اعلام کرد.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمن هشدار جهت احتمال بالا آمدن سطح آب به علت بارش شدید برف و باران در ارتفاعات گفت: مردم استان تهران از توقف و اتراق کنار رودخانه‌ها اجتناب کنند.
تا چهارشنبه هفته‌جاری بارش شدید برف و باران، وزش شدید باد و وقوع بهمن در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی و شرق خوزستان، لرستان، غرب و جنوب اصفهان، شمال غرب فارس، همدان، مرکزی، شمال و شرق ایلام، شرق کرمانشاه، قم، قزوین، البرز، تهران، شمال و خراسان رضوی و خراسان شمالی پیش‌بینی شده است.
سازمان هواشناسی با پیش بینی وضعیت جوی نارنجی، اعلام‌کرد: با تقویت فعالیت سامانه بارشی از امروز تا پایان روز سه‌شنبه در اغلب مناطق کشور بارش برف یا باران رخ خواهد داد.
سازمان هواشناسی برای شنبه تا دوشنبه هفته آینده، هشدار سطح زرد بارش برف و باران صادر کرده است.
در پی هشدار هواشناسی، از دوشنبه تا سه‌‎شنبه احتمال بارش شدید برف و باران و سقوط بهمن در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال فارس، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و ایلام وجود دارد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تقویت سامانه بارشی، بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف سنگین، وقوع بهمن و کولاک برف خبر داد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به اثرات منفی فعالیت سامانه بارشی با بارش «برف و باران» و «باد و کولاک» در کشور هشدار داد.
بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد و رخداد مه؛ در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر براثر بارش برف و باران در ۱۲ استان خبر داد.
ولیپور افزود: پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها نیز از جمله توصیه‌های همیشگی در شرایط بارش برف و باران است.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش‌بینی بارش برف و باران و وقوع مه در پایتخت نسبت به خطر سقوط بهمن در ارتفاعات و ریزش سنگ در مسیرهای کوهستانی هشدار داد.
سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به فعالیت سامانه با بارش شدید باران در مناطق جنوبی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و احتمال تگرگ و در مناطق سردسیر بارش برف هشدار داد.
محمدرضا جاویدی تحلیلگر علوم جوی و کارشناسان هواشناسی در این‌باره می‌گوید: همزمان با تضعیف پدیده لانینو، رطوبت‌رسانی جریان بارشی که از دریای سرخ وارد ایران می‌شود، در بهترین فاز خود برای خاورمیانه و ایران قرار دارد که تأثیر بسیار مثبت بارشی در منطقه و کشور دارد، چون با زوال پدیده لانینو ایران و منطقه به‌تدریج وارد ترسالی می‌شوند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی در برخی از استان‌های کشور، از آماده‌‎باش امدادگران این جمعیت برای امدادرسانی در حوادث احتمالی جوی خبر داد.
هشدار نارنجی بارش برف و باران در ۱۰ استان
سازمان هواشناسی کشور هشدار نارنجی بارش برف و باران شدید در ۱۰ استان را اعلام کرد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ دیگری از فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و برف در برخی نقاط همراه با رعدوبرق و مه آلودگی از پنجشنبه تا شنبه (۲۴ تا ۲۶ آذر) خبر داد.
سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و باران در ۱۹ استان و اختلال در سفرهای بین‌ شهری هشدار داد.
فردا سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در برخی مناطق واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران و وزش باد روی می‌دهد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی شده است.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی و بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات و بارش برف در نقاط سردسیر و نقاط مستعد تگرگ از جمعه تا شنبه (۴ تا ۵ آذر) خبر داد.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه وضعیت جوی تهران طی روز پنجشنبه (۲۶ آبان) ابری و همراه با بارش برف و باران خواهد بود، گفت: روز جمعه (۲۷ آبان) وضعیت جوی آرام و آفتابی پیش‌بینی می‌شود، اما بارش برف و کولاک در ارتفاعات دور از انتظار نیست.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اضافه کرد: با توجه به گزارشات، بالا آمدن رودها، کانال‌های آب و مسیل‌ها متصور است و بر همین اساس شهروندان باید هوشیار باشند از توقف در اطراف رودخانه‌ها خودداری و حداقل تا روز سه‌شنبه از کوهنوردی اجتناب کنند چرا که بارش پراکنده برف و باران، مه و گاهی رعدوبرق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود.
همچنین لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، احتمال بارش برف در ارتفاعات بالا دست و نزدیک قله ها، احتمال ریزش کوه، احتمال آب گرفتگی محدود معابر، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال خسارت به صنایع کشاورزی نیز دور از انتظار نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ