‌ محسن برهانی گفت: در طول تاریخ کسی نتوانسته در برابر خواست مردم بایستد. آن بخشی از سیستم اجرائی که فکر می‌کنند می‌توانند صدای مردم را نشنیده بگیرند، باید بدانند که صدای مردم شنیده خواهد شد؛ و اگر زودتر مطالبات آن‌ها را انجام دادند، نه مردم آسیب می‌بینند و نه دولت آسیب می‌بیند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ابوترابی فرد گفت: رهبر در فروردین ماه سال جاری در دیدار با مسوولان نظام راهبرد نظام در انتخابات مجلس را تبیین کردند و بر چند اصل محوری تاکید کردند. یک رابطه قدرت و مردم‌سالاری. ایشان تاکید داشتند که «قدرت برآمده از خواسته مردم است.»، «انتخابات قوت و قدرت ملت، دولت و کشور را به نمایش می‌گذارد.» و «انتخابات بر چهار راهبرد محوری مشارکت، امنیت انتخابات، سلامت و رقابت استوار است.»
مردم سیستان در اعتراض به عدم تخصیص حقابه هیرمند ازسوی طالبان و همچنین دیپلماسی آبی منفعلانه وزارت امور خارجه در میدان یعقوب لیث زابل تجمع کردند. در این تجمع جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر گرد هم آمدند و شعار‌هایی دادخواهانه سر دادند و خواستار دیپلماسی فعال از سوی دولت شدند. شعار‌هایی از قبیل "نابودی سیستان، نابودی تنگه احد ایران است. "، "حق آبه و هوای پاک" و ... از سوی مردم سر داده شد. همچنین در میانه این اعتراض، استعفای دو نماینده سیستان و پاسخگو کردن وزیر امور خارجه ایران در رابطه با حقابه هامون مطالبه شد.
دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی با اشاره به اینکه وجود گرد و خاک در هوا و کاهش کیفیت هوا در تهران و ١٣ استان دیگر طی دیروز و امروز گزارش شده است در رابطه با عوارض گرد و غبار بر بیماران قلبی می‌گوید: این شرایط برای کسانی که قلب‌شان با حداکثر توان کار می‌کند، ایجاد مشکل می‌کند . علایمی وجود دارد که خطرناک است؛ هرگونه احساس سنگینی در قفسه سینه معادل بیماری قلبی است. اگر با فعالیت احساس تنگی نفس دارید و یا تهوع و استفراغ بخصوص با پیاده روی و عرق سرد همراه باشد، می‌تواند نشانه گرفتگی عروق قلبی باشد و باید جدی گوفته شود. در مجموع افرادی که به هر شکل ، مشکل قلبی دارند بهتر است روزهایی که گرد و غبار در هوا وجود دارد از منزل خارج نشوند. منبع: خبرآنلاین
محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت در پاسخ به سئوال خبرنگاری در رابطه با مزایا و معایب مولدسازی گفت: اثر مهم مولدسازی این است که سرمایه‌های راکد دولت در اختیار مردم قرار می‌گیرد و کسانی که اهل سرمایه گذاری هستند می‌توانند شرکت کنند و با استفاده از سرمایه‌های خود برای پیشرفت اقتصاد کشور گام بردارند.
دبیر شورای نگهبان گفت: مسئولان دفاتر نظارت و بازرسی‌ استان‌ها باید وظایف‌شان را به درستی و با دقت انجام بدهند و در این رابطه مراقبت لازم داشته باشند تا حقی از مردم و داوطلبان ضایع نشود.
موافقان برگزاری انتخابات به شیوه تناسبی معتقدند، این کار سبد آرای جریان‌های سیاسی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شفاف و عادلانه می کند؛ اما منتقدان مصوبه مجلس می‌گویند که مصوبه مجلس به نام انتخابات تناسبی چند مدل انتخاباتی را ادغام کرده که در اجرا ایجاد مشکل می کند؛ ضمن آنکه ارتباط مستقیم مردم با نماینده را قطع می‌کند.
موافقان برگزاری انتخابات به شیوه تناسبی معتقدند این کار سبد آرای جریان‌های سیاسی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شفاف و عادلانه می کند اما منتقدان مصوبه مجلس می‌گویند که مصوبه مجلس به نام انتخابات تناسبی چند مدل انتخاباتی را ادغام کرده که در اجرا ایجاد مشکل می کند ضمن آنکه ارتباط مستقیم مردم با نماینده را قطع می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز با اشاره به سفر رئیس جمهور صهیونیست‌ها به جمهوری آذربایجان گفت: همه شرایط نشان می‌دهد که غرب در مسیر سراشیبی و نابودی قرار دارد و رابطه با جریان غرب و رژیم صهیونیستی به عنوان مولود نامشروع‌شان سرمایه‌گذاری روی اسب بازنده است و ما معتقدیم که مردم مسلمان و دوست و برادر جمهوری آذربایجان پاسخ این اقدام اسرائیل غاصب را خواهند داد.
اراضی ملی متعلق به همه مردم ایران است. در رابطه با مالکیت اراضی ملی سازمان منابع طبیعی کشور سِمت نمایندگی از دولت ایران دارد. واگذاری برخی از این اموال مانند جنگل‌ها ممنوع است. مرجعی که تشخیص می‌دهد کدام اراضی جنگل و غیرقابل واگذاری است، کارشناسان سازمان منابع طبیعی هستند. مناطقی که در شمول مناطق چهارگانه قرار گرفته‌اند نیز ممنوعیت واگذاری دارند.
اکنون اگربا انبوه تبلیغات و انواع اقداماتی که درحال انجام است نتایج دلخواه حاصل نشود و وضعیت حجاب سروسامان پیشین را به خود نگیرد فقط ضربه‌ای دیگر به رابطه مسوولان و مردم وارد می‌شود و تندتر کردن برخورد‌ها هم انواع خطر‌های دیگر دارد که ناگفته روشن است.
مصباحی مقدم با تأکید بر اینکه ایراد هیئت عالی نظارت مجمع به مصوبه واردات خودرو شکلی است و مجمع به‌هیچ‌وجه با اصل واردات خودرو مخالفتی ندارد، گفت: دولت این اختیار را دارد که بدون اخذ مجوز از هیچ یک از مراجع از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام آیین‌نامه واردات خودرو را تدوین و اجرایی کند و هیچ مانعی در این رابطه وجود ندارد.
فرزین در رابطه با میزان ارزی که در اختیار مردم است، گفت: در سرقتی که از ۱۱۶ صندوق بانک ملی صورت گرفت، برآوردی از میزان ارزی که در این صندوق‌ها بود، وجود دارد. بر اساس این برآورد و در نظر گرفتن تعداد تمام صندوق‌های کشور بنظر می‌رسد حدود ۱۶ میلیارد دلار ارز در دست مردم و در صندوق‌ها باشد.
با گذشت یک هفته از زلزله در ترکیه و سوریه و رفتار دوگانه آمریکا و کشورهای غربی در رابطه با مردم زلزله‌زده این دو کشور، دولت چین تأکید کرد واشنگتن باید فورا تحریم‌ها علیه سوریه را لغو کند.
حمیدرضا ترقی در رابطه با وعده‌ای که دولتمردان دولت رییسی و نمایندگان مجلس برای اصلاحات بعد از ناآرامی‌ها داده بودند، اظهار کرد: دغدغه امروز مردم در حال حاضر مساله دهه فجر است و سالگرد پیروزی انقلاب است.
سیدحسین موسویان می‌گوید: «اگر برجام تا قبل از عید توافق می‌شد، آثار مثبت اقتصادی آن مقداری به مردم بویژه نسل جوان امید می‌داد وکشور با چنین دامنه وسیع اعتراضاتی مواجه نمی‌شد.»
طرح تفکیک بازداشت شدگان تا حصول نتیجه ادامه پیدا خواهد کرد و این اطمینان را به ملت ایران می دهد که تمام اهتمام دستگاه قضا این است که رسیدگی ها با دقت انجام شود و با کسانی که عامل اصلی اغتشاشات بودند و مردم را تحریک کردند و از سرویس های بیگانه خط گرفتند با آنها با قاطعیت برخورد می شود و اقدامات دستگاه قضا عبرت آموز خواهد بود.
در بررسی اعتراضات اخیر هر یک از رسانه‌ها به سهم خود رویکرد صاحب‌نظران در این حوزه را جویا شده‌اند که در گزارش حاضر تلاش بر آن است به اختصار دیدگاه‌های تخصصی آن‌ها در چهار سطح ارائه و جمع‌بندی شود. در سطح اول چرایی شکل‌گیری اعتراضات پس از ماجرا مرگ مهسا امینی بررسی می‌شود. در سطح دوم، چرایی گرایش پیدا کردن اعتراضات به سمت خشونت و در سطح سوم، جمع‌بندی‌ای از تاثیر اعتراضات بر رابطه میان مردم و حاکمیت ارائه می‌شود. در بخش پایانی نیز این مساله مورد بررسی قرار می‌گیرد که راه‌حل گذار از بحران و مجموعه اقدامات پیشنهادی این صاحب‌نظران به دولت چه بوده است.
ماجرا مهسا امینی برگ برنده‌ای برای نظام نیست / در تمامی سه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در باب حجاب و عفاف، بندی بر مبنای تشکیل گشت ارشاد، سوار کردن زنان در ماشین و بردن آن‌ها برای ارشاد و اصلاح اخلاقی وجود ندارد / حتی مصوبه ۴۲۷ شواری فرهنگ عمومی نیز تنها به ذکر وظیفه «تذکر» برای افراد بدحجاب اشاره کرده / ضروریست دولت در ماجرای مهسا امینی از مردم عذرخواهی کند / مدیریت جامعه با باید و نباید‌های ایدئولوژیک بر خلاف هنجار‌های مقبول مردم به فقدان رابطه دیالکتیک میان قدرت رسمی و قدرت عمومی منتهی می‌شود / مسئولین حق ندارند به نام امام خمینی (ره) زمان پریشی کنونی خود را توجبه کنند / اگر حوزه، شریعت و مبانی فقهی ما به روز نشود، حکم‌های خارجی بر جامعه غالب می‌شود / در قانون و دین ما انسان جایگاه و کرامتی بسیار بالا داشته و دارد؛ نباید در یک حکومت دینی چنین اتفاقی رخ بدهد
معاون رئیس جمهور گفت: اگر سرمایه اجتماعی و رابطه دولت و مردم به خاطر برخی کم کاری‌ها و تجمل گرایی عده‌ای از مسئولین قبلا دچار آسیب شده بود، امروز دولت با حضور در کنار مردم و برنامه ریزی برای رفع مشکلات کشور مصمم است با جلب رضایت عمومی هیچ فاصله‌ای بین دولت با مردم نباشد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی،‌ حوزه سیاست خارجی دولت سیزدهم را به عنوان نقطه مثبت این دولت برشمرد و در عین حال گفت: اگر دولت می خواهد در ادامه راه کاری انجام دهد، باید فکری برای رابطه با جهان کند. نمی شود مدیر یک روزنامه، سیاست خارجی ما را تعیین کند یا اینکه چهار تا آدم افراطی رابطه ما با جهان را تعریف کنند آن هم افرادی که هیچ درک درستی از منافع ملی و درد مردم ندارند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر لزوم شفافیت درآمدهای نفتی برای مردم گفت: با اصلاح رابطه مالی دولت و شرکت ملی نفت، امکان برنامه‌ریزی بهتر و بهینه‌سازی هزینه‌کرد توسعه میادین میسر میشود.
عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت: طرح رتبه بندی معلمان نیمه کاره است و با وجود گذشت ۵ ماه از سال هنوز هم تکلیف حقوق بازنشستگان مشخص نیست؛ جراحی اقتصادی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در نهاده های دامی جای تشکر دارد و امری ضروری است اما مجلس نقش خودش را در کنترل دولت برای اینکه به کمرهای خمیده مردم فشار وارد نشود ایفا نکرد؛ مجلس چه نقشی در این رابطه ایفا کرده است؟
به گفته مدیر عامل شرکت مس، در دو ماه نخست امسال 61،685 تن آند با رشد 8 درصدی و 49،841 تن کاتد با رشد 8 درصدی نسبت به برنامه تولید شده است.
روز گذشته، نرخ دلار در صرافی‌ها با افت حدود ۱۲۰۰ تومانی همراه شد و در کانال ۳۱ هزار تومان جای گرفت. روندی که در صورت تدبیر بانک مرکزی برای افزایش سقف ۲۰۰۰ دلاری برای نیاز ارزی مردم در سرفصل ۲۴، احتمال تعدیل بیشتر شاخص ارزی را تقویت می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ