علائم چربی خون بالا مشخص نیست. بنابراین تنها راه تشخیص آن انجام آزمایش خون توسط پزشک است. نتیجه تست چربی خون، سطوح زیر را نشان می‌دهد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس نظر سازمان جهانی بهداشت، خطر مرگ‌ومیر کرونای اریس بسیار پایین است، اما زدن ماسک را فراموش نکنید.
علایمی که می‌تواند به شما بگوید غلظت خون دارید و باید سریع‌تر با پزشک مشورت کنید شامل سردرد، سرگیجه، تعریق، خارش پوست، تاری دید، زنگ زدن گوش، سوزش پا، خون‌ریزی بینی و لثه و تغییر رنگ پوست کف دست است.
رعایت بهداشت در پیشگیری و انتقال بیماری مهم‌ترین راه برای جلوگیری از عفونت‌های دستگاه تنفسی است. در این مطلب گفت‌وگو با دکتر «بهزاد پورحسین»، ویروس‌شناسی پزشکی درباره بیماری‌های دستگاه تنفسی کودکان می‌خوانید.
فشار در قفسه سینه، مشکل در تنفس یا تنگی نفس با یا بدون ناراحتی قفسه سینه می‌تواند گاهی اوقات یک علامت هشدار برای حمله قلبی باشد.
هپاتیت‌ های ویروسی از نوع « B و C» از جمله بیماری‌های عفونی هستند که به صورت مزمن و حاد وجود دارند و می‌توانند منجر به سیروز کبد، سرطان کبد و حتی مرگ شوند؛ در این اینفوگرافیک علائم و راه‌های انتقال هپاتیت را مشاهده می‌کنید./منبع: ایسنا
کمبود چربی در بدن باعث کمبود کالری می‌شود. چربی در هر گرم، ۹ واحد کالری دارد که مهمتر از کربن و پروتئین است که در هر گرم خود، ۴ کالری دارند. کم بودن چربی در بدن می‌تواند باعث محدود کردن کلی کالری شود. در نتیجه احساس خستگی بیش از حد می‌کنید.
اسید چرب امگا ۳ موجود در سالمون، گردو، تن ماهی، تخم کتان و... باعث می‌شود که ساختار سلول‌های شما از سر تا انگشت پا قوی و محکم شود. کمبود امگا ۳ و چربی کلی بدن باعث کمبود انعطاف مفصل‌ها می‌شود و التهابات مفصلی را افزایش می‌دهد، مخصوصا برای افرادی که فعالیت بسیار زیادی دارند.
یک فوق تخصص درد به تشریح روش‌های تشخیص کمر درد پرداخت و گفت: انتخاب روش تشخیص کمر درد با تصمیم پزشک صورت می‌گیرد.
جامه‌شورانی تصریح کرد: این بیماران باید توصیه‌های دارویی، تغذیه‌ای و ورزشی را رعایت کنند. این بیماری کمتر از ۲ تا ۴ ماه قابل برگشت خواهد بود.
به گفته متخصصان سلامت، داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش کردن منظم و انجام فعالیت‌هایی در جهت کاهش استرس می‌تواند به بیماران در مقابله با عوارض منفی روند درمان سرطان و همچنین پیامد‌های خودِ بیماری کمک کند.
مطالعات نشان می‌دهد کودکانی که دچار ناتوانی‌های خاصی در یادگیری مثل اختلال کم‌توجهی ـ بیش‌فعالی هستند بهتر است از وجود اسید‌های چرب امگا ۳ کافی در رژیم غذایی خود مطمئن شوند.
اگر بیمار مبتلا به سرطان هستید، یک سبک زندگی سالم می‌تواند به شما کمک کند تا تناسب جسمی خود را در طول درمان و بعد از آن حفظ کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که غذای سالم خوردن، فعال بودن و انجام سایر فعالیت‌های سالم می‌تواند کیفیت زندگی شما را در حین درمان بهبود بخشد.
پیدا شدن آکنه و جوش‌های پوستی و همچنین چرب یا خشک شدن بیش از حد پوست، یکی از علائم اولیه مصرف زیاد قند است. مطالعات نشان داده‌اند که افزایش سطح قند در بدن باعث افزایش ۳۰ درصدی رشد آکنه می‌شود.
این پزشک متخصص با بیان اینکه افراد مبتلا به کبد چرب علائمی مانند خستگی و ضعف بدنی ،بی حوصلگی ،درد عضلانی و رفلاکس دارند گفت: کبد چرب ممکن است منجر به بیماری های متابولیکی گردد.
بیماری کبد چرب، اغلب بدون علامت بوده، اما می‌تواند به مرور زمان و با افزایش میزان چربی کبد با علائمی از جمله دل درد، بی‌اشتهایی، ضعف مفرط، تهوع، کاهش وزن، کاهش تمرکز و توجه و ... خود را نشان دهد.
محققان تأثیر مکمل اسید چرب اُمگا ۳ را بر روی مدل‌های موش مبتلا به بیماری ام اس بررسی کردند.
چربی خون یک عامل خطر عمده برای بیماری‌های قلبی و عروقی و سکته‌هاست و مصرف غذا‌های چرب، فست فود‌ها و بی تحرکی مهمترین علل بروز چربی خون بالاست.
گروه علمی: ویتامین C موجب کاهش رادیکال‌های آزاد اسید‌های چرب و ترکیبات دیگر می‌شود. چرا که رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و مواد وراثتی آن حمله می‌کند و باعث جهش و سرطانی شدن آن می‌شود و ویتامین C این فرآیند را کند می‌کند.
ماهی‌های چرب همچون سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند و برای تسکین و آرامش دستگاه عصبی مفیدند. بر اساس تحقیقات، مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ تا حد زیادی از علائم اضطراب می‌کاهد.
آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ندارد، اما اگر بیماری طولانی شود و عفونت ثانویه اضافه شود، با داشتن علائمی مانند ترشح پشت حلق چرکی، سرفه‌های خلط دار چرکی و…، با تشخیص پزشک، آنتی بیوتیک‌های مجاز دوران بارداری، تجویز می‌شود.
متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب گفت: سکته مغزی بیشتر در سنین بالا بروز می‌کند، اما سکته مغزی در افراد زیر ۵۰ سال نیز مشاهده می‌شود که باید در این افراد به دنبال سابقه سکته مغزی، سابقه خانوادگی مثبت، فشارخون بالا، چربی خون و قند خون باشیم که این افراد باید به صورت پیوسته وضعیت خود را کنترل کنند تا از بروز سکته مغزی در آن‌ها جلوگیری شود.
پوست‌های چرب به شدت در معرض آکنه، جوش‌های سر سفید و جوش‌های سرسیاه قرار می‌گیرند و علائم آزاردهنده‌ای اعم از جای زخم، گودی یا لکه‌های تیره از خود به جای می‌گذارند که بر تمیزی و زیبایی پوست تاثیر می‌گذار است.
کبد یکی از اندام‌های حیاتی ماست که اگر به درستی از آن مراقبت نشود می‌تواند باعث بروز مشکلات خطرناکی برای بدن شود. بیماری کبد چرب که به کبد چرب غیر الکلی نیز شناخته می‌شود، به بخشی از شرایط کبدی اشاره دارد که با خوردن الکل مرتبط نیستند و علت آن تجمع چربی در کبد است.
کلسترول بالا را اغلب «قاتل خاموش» می‌نامند، زیرا بی‌سر و صدا خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. با این حال، زمانی که ماده چرب در شریان‌ها تجمع می‌یابد، ممکن است برخی علائم ظاهر شوند. یکی از نشانه‌های این فرایند می‌تواند هنگام استراحت فرد نمایان شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ