کلسترول بالا را اغلب «قاتل خاموش» می‌نامند، زیرا بی‌سر و صدا خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. با این حال، زمانی که ماده چرب در شریان‌ها تجمع می‌یابد، ممکن است برخی علائم ظاهر شوند. یکی از نشانه‌های این فرایند می‌تواند هنگام استراحت فرد نمایان شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فشار در قفسه سینه، مشکل در تنفس یا تنگی نفس با یا بدون ناراحتی قفسه سینه می‌تواند گاهی اوقات یک علامت هشدار برای حمله قلبی باشد.
بیشتر باد معده تا حدی بوی نامطبوع دارند، اما اگر باد معده شما دائماً به‌طور باورنکردنی بدبو است و اتاق را پر از بو می‌کند، می‌تواند یک علامت هشدار دهنده باشد، زیرا می‌تواند با بیماری التهابی روده یا سندرم روده تحریک‌پذیر مرتبط باشد.
مشکلات ریتم قلب به ضربان‌های غیرنرمال قلب گفته می‌شود از جمله ضربان خیلی تند یا خیلی کُند قلب یا ضربان قلب با الگویی نامنظم. شایع‌ترین عارضه مربوط به ریتم قلب در بچه‌ها تاکی‌کاردی نام دارد که زمانی است که قلب خیلی تند می‌زند و نمی‌تواند پیش از انقباض، با خون پُر شود. علائم مرتبط با تاکی‌کاردی شامل تپش قلب، ضربان تند قلب، درد در قفسه سینه و سرگیجه‌هایی می‌شود که گاهی هستند و گاهی نه. اما این مسئله می‌تواند منجر به عارضه‌ای کُشنده به نام ایست ناگهانی قلب شود.
اغلب سکته مغزی ظاهراً بدون هیچ علامتی اتفاق می‌افتد؛ اما در بعضی موارد ممکن است پیش از وقوع سکته مغزی زنگ خطر‌هایی وجود داشته باشد، مثلاً سردرد شدید و یک حمله ایسکمی گذرا (TIA).
نشریه آلمانی Fokus Online، در گزارشی به تشریح هفت علامت بدون درد در مردان می‌پردازد که متاسفانه چندان توسط آن‌ها جدی گرفته نمی‌شود. برخی از این علائم هشدار دهندۀ سرطان هستند که مردان معمولا آن‌ها را سرکوب می‌کنند. در این اینفوگرافیک به این شش عامل اشاره شده که نیاز است در صورتی که در هر مردی خود را نشان داد، سریعا تحت نظر پزشک قرار گیرند./منبع: ایسنا
چربی شکم که در اطراف اندام‌های شکم ذخیره می‌شود، ترکیبات التهابی تولید می‌کند که خطر مقاومت به انسولین، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.
یک نظرسنجی اخیر نشان داد که فقط ۴۸٪ از بزرگسالان اعتراف کردند که در عرض چند هفته پس از مشاهده علائم اولیه بیماری، حتی برای سرفه خونی یا توده غیر قابل توضیح، به پزشک مراجعه می‌کنند. هرکسی که هر یک از علائم زیر را دارد باید فوراً توسط پزشک معاینه شود؛ در حالی که در بیشتر موارد سرطان نیست، تشخیص زودهنگام آن می‌تواند تفاوت واقعی ایجاد کند و احتمالاً زندگی شما را نجات دهد.
رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر (ع) درباره علائم ابتلا به ویروس روتاویروس، گفت: مهمترین علامت این ویروس اسهال و استفراغ است. البته این ویروس در همه سنین دیده می‌شود، اما در کودکان بسیار شایع‌تر است. در بسیاری از کشور‌های دنیا واکسن علیه این ویروس وجود دارد، اما در کشور ما هنوز جزو واکسیناسیون روتین نیست.
تعریق بیش از حد، یا هایپرهیدروزیس، ممکن است ناشی از یائسگی، چاقی، ورزش بیش از حد، اضطراب یا استرس و حتی خوردن غذا‌های بسیار تند باشد. اما در برخی موارد تعریق شدید ممکن است نشان‌دهنده مشکلات تیروئید، دیابت یا مشکلات قلبی نیز باشد.
دانشمندان دانشگاه کارولینای جنوبی آمریکا می‌گویند یکی از علائم رایج سکته قلبی خمیازه کشیدن است. اگر فرد به طور مستمر اقدام به خمیازه کشیدن بی دلیل کند بدون آنکه علائم خواب آلودگی را داشته باشد، این امر می‌تواند یکی از علائم مهم پیش از بروز سکته قلبی باشد.
تمرکز وسواسی روی غذا باعث می‌شود فرد مبتلا به اختلال تغذیه، توانایی تمرکز روی جنبه‌های دیگر زندگی خود نداشته باشد. از
اگرچه مقامات بهداشتی اطمینان می‌دهند که تعداد موارد جدید و مرگ و میر مرتبط با سرطان مثانه در طول سال‌های اخیر اندکی کاهش یافته است، با این وجود خوب است که به یاد داشته باشیم این بیماری همچنان یک خطر بالقوه است و می‌تواند هر یک از افراد جامعه را مبتلا سازد. با این حال، به نظر می‌رسد که سالمندان بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند.
استفراغ، علامت وحشتناک بیماری، زمانی که بدون هشدار یا دلیل بروز کند، می‌تواند بسیار دلسرد کننده باشد. تجربه حملات وحشتناک ماهانه یا حتی هفتگی استفراغ، احساس ناامیدی را برمی انگیزد.
گاهی اوقات لکه‌های سفید یا رسوب «کرم مانند» روی زبان ظاهر می‌شود. به طور کلی، این پدیده به دلیل عفونت قارچی یا استرس مزمن است که منجر به رشد قارچ هایی می‌شود؛ قارچ‌هایی که به طور طبیعی در بدن زندگی می‌کنند.
ساختار ژنتیکی موجود به طیف گسترده‌ای از مهره داران اجازه می‌دهد تا رفتار‌های "هشدار اولیه" را برای انواع دیگر رویداد‌ها علامت گذاری کنند و این امکان وجود دارد که برخی از حیوانات آن رفتار را تقلید کرده و آن را به یک واکنش گریز لرزه‌ای تبدیل کنند.
غیبت یک ستاره پرسپولیس در ترکیب، مهمترین نقطه ابهام سرخپوشان برای دیدار با صنعت نفت آبادان است.
برای همه افراد پیش می‌آید که در پیدا کردن لغات مناسب دچار مشکل شوند. ولی فرد مبتلا به بیماری آلزایمر گاهی کلمات ساده را از یاد برده و لغات نامناسب جایگزین می‌کند. درنتیجه جملات او نامفهوم می‌شوند. اشتباهات دستوری و ناتوانی دنبال کردن یک موضوع از دیگر نشانه‌هاست.
تراکتور بهترین بازیکن خود را در دیدار حساس مقابل گل‌گهر در اختیار نخواهد داشت.
اگر وقتی از خواب بیدار می‌شوید احساس می‌کنید که انگار به اندازه یک ماراتن دویده‌اید یا تمام شب را بیدار بوده‌اید (و شاید هم بوده‌اید)، این یک پرچم قرمز و علامت هشدار است.
علیرضا بیرانوند ممکن است سومین غایب پرسپولیس در دیدار مقابل تراکتور باشد.
نیکولا گربیچ، سرمربی لهستان، اولین مصاحبه خود بعد از دیدار فینال قهرمانی جهان را با ورزش سه انجام داده است.
دکتر امره دمیرالپ، محقق ارشد می‌گوید: بهبود زندگی بدون دانستن اینکه آیا از جنبه‌ای از آن غمگین یا عصبانی هستید، دشوار است. به‌ عنوان مثال تصور کنید دستگاه نشان‌دهنده سطح بنزین خودروی شما کار نکند؛ دانستن اینکه چه زمانی باید برای پر کردن منبع ذخیره بنزین متوقف شوید، چالش برانگیز خواهد بود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: علامت استاندارد نشان مقدسی برای هر ایرانی است و موجب اعتماد و ایمنی است.
پزشکان پروتئینی را در خون شناسایی کرده اند که معتقدند می‌تواند به عنوان یک علامت هشدار اولیه برای بیمارانی باشد که در معرض خطر دیابت و مرگ ناشی از سرطان هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ