علی فراقی گفت:دولت قبل از این که این پول‌ها وارد چرخه آزاد اقتصاد شود آنان را خرج کرده است و اگر منابع جدیدی در آینده به دست دولت برسد صرفاً خرج اقتصاد انقباضی و کنترل شدید قیمت‌ها خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به عملکرد دولت در زمینه تحقق احکام بودجه ۱۴۰۲ گفت: در ۴ ماهه ابتدایی سال توازنی بین منابع و مصارف بودجه نداشتیم.
علی بهادری جهرمی درباره تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، اظهار کرد: مطابق قانون هدفمندی یارانه‌ها که مربوط به ۱۳_۱۴ سال پیش است، نرخ منابع انرژی و محل مصارف در زمینه یارانه‌ها مشخص شده است.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: بررسی برنامه هفتم توسعه مستلزم توجه به منابع و مصارف کشور است که دولت باید جدول آن را به مجلس ارائه دهد.
فرزین بخشی از کاهش تورم تولیدکننده را ناشی از مدیریت منابع و مصارف ارزی و جلوگیری از درگیر شدن نظام تولیدی با تنش‌های ارزی دانست و پیش‌بینی کرد با تداوم سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی شاهد کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان در ماه‌های آینده خواهیم بود.
فرزین بخشی از کاهش تورم تولیدکننده را ناشی از مدیریت منابع و مصارف ارزی و جلوگیری از درگیر شدن نظام تولیدی با تنش‌های ارزی دانست و پیش‌بینی کرد با تداوم سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی شاهد کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان در ماه‌های آینده خواهیم بود.
منابع محلی از سفر هیأت‌های دو جنبش حماس و جهاد اسلامی و کمیته امور پیگری دولتی در نوار غزه برای دیدار با مقامات مصری و انجام رایزنی‌های داخلی عازم قاهره شدند.
نوبخت گفت: «اساسا دولت‌ها برای تامین منابع موردنیاز خود یا باید دست به فروش دارایی‌های سرمایه‌ای نظیر نفت و گاز بزنند یا باید فروش اوراق داشته باشند، چراکه درآمد‌های مالیاتی اصولا کفاف مصارف بالای دولتی را نمی‌دهد. در عین حال، فروش اوراق نیز زیان‌هایی دارد و در سررسید آن، اقتصاد کشور را به مخاطرات جدی می‌اندازد.»
مخالفان دولت نتانیاهو به خیابان‌های تل‌آویو آمدند. این روزها صهیونیست‌ها مشغول جشن گرفتن عید پصح هستند؛ این عید مربوط به نجات قوم بنی‌اسرائیل از دست فرعون مصر است. صهیونیست‌ها نیز به همین‌ دلیل تصویر نتانیاهو را به شکل فرعون درآورده‌اند. منبع: فارس
یک منبع دولتی در سوریه به خبرگزاری رویترز گفت که وزیر خارجه مصر فردا به دمشق می رود.
سخنگوی اقتصادی دولت در مورد نرخ ۵۰ هزار تومانی دلار، گفت: وقتی در مورد منابع و مصارف ارزی کشور به شکل بنیادین صحبت می‌کنیم می‌بینیم که با مساله خاصی در سال جاری مواجه نبودیم.
سخنگوی اقتصادی دولت در مورد نرخ ۵۰ هزار تومانی دلار، گفت: وقتی در مورد منابع و مصارف ارزی کشور به شکل بنیادین صحبت می‌کنیم می‌بینیم که با مساله خاصی در سال جاری مواجه نبودیم.
نمایندگان مردم در مجلس، با بررسی مجدد «طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران» ایرادات شورای نگهبان به این طرح را برطرف و در ادامه عملکرد دولت در منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها را بررسی کردند.
مطابق با گزارش کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و علی رغم قانون مصرح مجلس، دولت بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها را صرف بهینه‌سازی مصرف انرژی نکرده است.
دولت مجوز واگذاری بنگاه‌های دولتی مشمول گروه‌های یک و دو موضوع ماده ۲ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ حذف کرده است. این در حالی است که در جدول ۴ لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، منابع حاصل از واگذاری شرکت‌های دولتی و در جدول ۱۳ لایحه نیز، مصارف وجوه حاصل از واگذاری آمده است.
نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: تعهدات عمومی دولت باید به صورت شفاف در بودجه ارائه شود و واقعی کردن منابع و مدیریت مصارف شفاف باشد.
لایحه بودجه کل کشور شامل منابع و مصارف و به عبارتی دخل و خرج دولت در یک سال است که شامل حقوق و دستمزد کارکنان ، امور رفاه اجتماعی و همچنین مباحث مربوط به امور عمرانی، تولیدی، درمانی، سلامت، آموزشی و امنیتی است.
طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: بر این اساس، دولت هر سال باید احکام و ارقام بودجه را ابتدای آبان‌ تقدیم مجلس کرده و بعد از تصویب، جداول، منابع و مصارف را به مجلس ارائه دهد.
وقتی تصمیمی در شرایط اضطراری آلودگی هوا اتخاذ می‌شود، ولی در عمل نمی‌تواند تاثیر قابل توجهی بر بار آلودگی بگذارد قطعا باید تصمیمات سختگیرانه‌تری گرفته شود. بخش قابل توجهی از آلودگی هوای تهران مربوط به منابع ساکن است که در این خصوص استاندار تهران باید هرچه سریعتر دستور برخورد و قطع گاز ادارات و دستگاه‌های دولتی پر مصرف و آن‌هایی که پس از پایان ساعت کاری دستگاه‌های گرمایشی خود را روشن می‌گذارند صادر کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت بودجه را در دو مرحله تبصره‌ها و منابع و مصارف به شکل کلان و سپس جداول و ریز بودجه را تحویل مجلس می‌دهد.
خبرگزاری رسمی دولت نوشت: اکنون که پیش‌بینی دولت درست از کار درآمده، برخی در مجلس از دولت انتقاد می‌کنند که چرا مصارف دیده‌شده را به طور ۱۰۰ درصد پرداخت نکرده است! از این رو برآورد غیر واقع‌بینانه نمایندگان از منابع درآمدی تبصره ۱۴ عامل اصلی عدم تحقق اهداف بودجه‌ای در حوزه اشتغال است.
با رعایت چارچوب منابع و مصارف شبکه بانکی و رفع ایرادات سامانه وزارت راه و شهرسازی و همچنین دستور کاری که در دولت درخصوص تنوع بخشی به نحوه تامین مالی طرح جهش مسکن در جریان است.
گزارش سازمان برنامه از عملکرد منابع و مصارف بودجه در ۵ ماه اول سال جاری در ستاد اقتصادی ارائه و دستگاه‌های دولتی مکلف شدند در حوزه‌های مرتبط با فروش اموال و سهام پیگیری جدی تر به عمل آورند.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نوشت: در سیاست‌های کلی برنامه هفتم، شفافیت و ضابطه‌مندی منابع و مصارف شرکت‌های دولتی به ویژه ‎شرکت نفت ابلاغ شد که امیدوارم در لایحه دولت کاملاً دقت شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری لرستان گفت: در راستای مصوبات کارگروه مدیریت تولید انرژی و مصرف برق استان، تمامی شرکت‌های دولتی، شهرداری ها، نهاد‌های انقلابی، موسسات عمومی دولتی و غیردولتی و تمامی دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان شهریور ماه در روز‌های پنجشنبه‌ها تعطیل خواهند بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ