رئیس سازمان حشد شعبی عراق با رئیس اتحادیه میهنی کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هیئت بلندپایه طالبان در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان بر آزادسازی سپرده‌های بانکی، لغو تحریم‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور تاکید کردند.
وزیر دفاع دولت موقت طالبان در افغانستان در سخنانی با تأکید بر اینکه این کشور «خواهان بروز هیچ مشکلی با ایران نیست»، تصریح کرد: به هیچ‌گونه همکاری با آمریکا نیاز نداریم.
سرپرست نخست‌وزیری طالبان با تاکید بر ارائه حقوق شیعیان در پرتو شریعت، همچنین خواستار همکاری نزدیک شیعیان با حکومت طالبان شد.
حاکمان فعلی افغانستان با این‌که بار‌ها در اظهارات خود تاکید کردند که پایبند به معاهده هیرمند طبق توافق سال ۱۳۵۱ هستند، اما این لفاظی‌ها در ظاهر بود و هیچ‌گاه حاضر به اجرای تعهدات نبودند، گرچه به نظر می‌رسد این مقوله نه فقط مربوط به دوره فعلی حاکمان در افغانستان بوده بلکه در دوره‌های گذشته نیز چنین بوده است.
"عبداللطیف منصور" سرپرست وزارت انرژی و آب دولت طالبان بر حل موضوع حق‌آبه ایران از راه گفتگو و مطابقت با معاهده سال ۱۳۵۱ تاکید کرد.
یک تحلیلگر مسائل سیاسی تاکید کرد: طالبان نسبت به ایران حساس است. امروز می‌توان اینطور نتیجه گیری کرد که جنگ سرد طالبان با جمهوری اسلامی آغاز شده است. در زمان جنگ سرد باید در عین حال که مسلح می‌شویم و از حوزه‌های حساسی منطقه‌ای حفاظت می‌کنیم، باید مراقب عصبانیت و تنش زایی باشیم.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هیأت حاکمه فعلی افغانستان را به رسمیت نمی‌شناسیم و بر لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید داریم زیرا طالبان بخشی از واقعیت افغانستان است نه همه آن.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی از حقوق ملت ایران در گرفتن حق آبه هیرمند از طالبان دفاع کرده و واکنش دقیق، هوشمندانه و قاطعی در این زمینه نشان دهد.
معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان تاکید کرد: «از امکانات موجود برای تکمیل کارهای باقیمانده بند بخش آباد استفاده خواهیم کرد و همچنین از شرکت قراردادی (پیمانکار) می‌خواهیم کارهای محوله را با صداقت و اعتماد به پایان برساند.»
دادگاه عالی طالبان اعلام کرده است که محاکم حکومت طالبان در سراسر افغانستان تاکنون ۱۷۵ حکم قصاص، ۳۷ حکم سنگسار و ۴ حکم آوار کردن دیوار بر محکومان را صادر کرده است. عبدالمالک حقانی، معاون این دادگاه گفته این احکام در صورت تایید شورای رهبری و کابینه طالبان «مرحله به مرحله» اجرا خواهد شد.
وزارت امورخارجه با رد برخی ادعاهای مطرح شده درباره تحویل و تحولات داخلی سفارت افغانستان در تهران، آنرا امری داخلی (مربوط به افغانستان) دانست و تاکید کرد که به هیچ عنوان به موضوع مزبور ورود نکرده است.
عبدالسلام حنفی، عضو هیات مذاکره‌کننده گروه طالبان با ایالات متحده آمریکا بود. زمانی که نیرو‌های طالبان با حکومت افغانستان و حامیان غربی آن درگیر جنگ بودند، در مصاحبه‌ها با خبرنگاران تاکید داشت که طالبان به حفظ حقوق شهروندی و حقوق و آزادی‌های زنان متعهدند.
ابو هنیه گفت که یک مکانیسم ضمنی وجود دارد که می‌توان در روند انتخاب جانشین الظواهری برای رهبری القاعده که مربوط به محل اختفای وی است، برجسته کرد. وی تاکید کرد که طالبان در این روند نقش دارد.
ندا محمد ندیم، وزیر آموزش عالی در دولت طالبان، تاکید کرده است که این ممنوعیت برای جلوگیری از اختلاط دو جنس در دانشگاه‌ها و به این دلیل که به اعتقاد او برخی از موضوعات تدریس شده، اصول اسلامی را نقض می‌کنند، ضروری است.
ملا هیبت الله علیرغم تمایل جناح‌های سیاسی این مجموعه برای عادی سازی مناسبات با کشور‌های خارجی و در واقع قرار گرفتن در چارچوب نظم پذیرفته شده بین المللی، با اولویت دهی به مبانی ایدئولوژیک مد نظر خود و حلقه اطرافش، بر ادامه راهی متفاوت تاکید داشته و این معنا را در مواضع و اظهارات وی به خوبی می‌توان دریافت.
استاد دانشگاه کابل با تاکید بر اینکه حق تحصیل زنان را خداوند، قرآن، پیامبر(ص) و دین ما داده است افزود: پس چرا ما به زنان به چشم تحقیر نگاه می‌کنیم؟
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان از دیدارش با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، تصویری منتشر کرد.
رئیس جمهور عراق در اظهاراتی به مناسبت سالروز درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهور فقید این کشور تاکید کرد که باید گفتگوی جدی میان بغداد و اقلیم کردستان عراق بر اساس مبانی قانون اساسی شروع شود.
رئیس جمهور عراق در اظهاراتی به مناسبت سالروز درگذشت جلال طالبانی رئیس جمهور فقید این کشور تاکید کرد که باید گفتگوی جدی میان بغداد و اقلیم کردستان عراق بر اساس مبانی قانون اساسی شروع شود.
براساس تایید سخنگوی طالبان، آمریکا بعد از دو دهه یکی از اعضای ارشد طالبان را از زندان گوانتانامو آزاد کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که «شاهد شیطنت‌هایی در مسئله تخصیص حقابه از هیرمند هستیم»، گفت: برای دریافت حقابه کشورمان گرفتار تناقض‌ها و اختلافات داخلی طالبان هستیم.
سخنگوی دولت موقت طالبان تاکید کرد ما به معاهده حقابه هیرمند که در سال ۱۳۵۱ بین ایران و افغانستان امضا شد همچنان متعهد هستیم.
سخنگوی طالبان با تاکید بر این که طالبان نتوانست جسد الظواهری را بیابد و تا این لحظه اثری از آن پیدا نشده، افزود که طالبان از حضور الظواهری در این مکان اطلاعی نداشت.
او در این مصاحبه با داود جنبش، در حالی که پرچم سه رنگ دولت پیشین افغانستان در پشت سرش قرار دارد، تاکید می‌کند هبت‌الله آخوندزاده رهبر طالبان اقتدار ملا عمر، رهبر پیشین طالبان را «ندارد».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ