رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشور گفت: امسال حقوق ورودی گمرک برای سموم کم خطر یک درصد، متوسط صفر و پرخطر 5 درصد شد. این درحالی است که تعرفه باید افزایش پیدا کند تا تعادل در داخل برقرار باشد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از برداشت ۳۰ درصدی محصول برنج در استان خبر داد و گفت: تعرفه عملیات برداشت مکانیزه برنج در استان تعیین شد.
معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور جزئیات نرخ عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور را به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور اعلام کرد.
بر اساس تصویب هیات وزیران تعرفه واردات گوشت مرغ صفر تعیین شد.
سال گذشته سال افتان و خیزانی برای گاز بود که در زمستان چالش‌های فراوانی را پشت سر گذاشت و روزهای گذشته شرکت ملی گاز ایران تعرفه گازبهای مصوب امسال را اعلام و ابلاغ کرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به اینکه در بازار خودرو ناترازی وجود دارد و قیمت‌ها مناسب نیست، دولت باید با حداقل تعرفه یا تعرفه صفر اجازه دهد واردات خودرو انجام شود.
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: در مصوبه‌ای دولت را مکلف کردیم تا نرخ سود بازرگانی واردات و همچنین مباحث تعرفه‌ای صادرات را متناسب با سیاست‌های تجاری و صنعتی مصوب کند.
واردات تمام خودروها در گام اول نیاز به مجوز ثبت سفارش وزارت صمت، اخذ گواهی از استاندارد و محیط زیست دارد همچنین باید منشاء ارز واردات خودرو به تایید بانک مرکزی برسد.
عضو کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش نرخ تعرفه خودروهای وارداتی، گفت: دولت برای شکستن انحصار در بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها در این تعرفه‌ها تجدیدنظر کند.
بر اساس اطلاعیه سامانه جامع تجارت، سابقه واردات بازرگانان در ۲۳۸ ردیف تعرفه جدید، علاوه بر تعرفه‌های مشمول سابقه واردات پیشین، به صورت سیستمی کنترل می‌شود.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: مصوبه‌ی دولت در قالب واردات شمش طلا و نقره با تعرفه‌ صفر، مشوقی می‌شود برای تولیدکنندگانی که به صورت قانونی در این فضا فعالیت می‌کنند.
امروز مطالبی همچون تعرفه واردات خودرو‌های خارجی چند درصد شد؟، عرضه اولیه بزرگترین هلدینگ لوازم خانگی، خودرو‌های ایران خودروو سایپا چقدر شد؟، ثبت افزایش سرمایه ۱۰۸ درصدی دبالک، فرغون ۴ برابر خودرو افزایش قیمت داشته است، این سهم بیمه‌ای ۲۷۹ ریال سود تقسیم کرد، رکورد درآمدی این نماد در دی‌ماه شکست؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
براساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ مقرر شد افزایش تعرفه واردات گوشی صرف توسعه «میکروالکترونیک» شود. همچنین دستگاههای اجرایی ملزم به اختصاص بودجه به امنیت سایبری شدند.
به طور مثال قیمت یک خودروی چینی خودروسازهای خصوصی در کشور همسایه ۵۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت آن در کشور ما است؛ در این حوزه در آینده نزدیک اقدامی صورت خواهد گرفت تا فرمول تعیین قیمت خودروهایی با این شرایط، کنترل شود تا این‌ها دیگر نتوانند از یک سطحی، قیمت را افزایش دهند.
قائم مقام سابق مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: هر جایی که صحبت از تعرفه به میان می‌آید، منظور مدیریت است. مثلاً تعرفه در واردات، تعرفه در گمرک و تعرفه در هر بخشی به معنای مدیریت چیزی است. در بخش انرژی نیز تعرفه گذاری به معنای مدیریت مصرف است.
«چشم انداز آتی اقتصاد ایران، همراه با رشدِ بسیار کُند و آرام خواهد بود. همین مساله موجب می‌شود تا مردم، تاثیرات این رشد را حس نکنند. ما باید رشد اقتصادی را با سرعت بیشتری تجربه کنیم. در این رابطه، بهره‌گیری ایران از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه اوراسیا بسیار مهم است. اعمال قاعده تعرفه صفر وارداتی و صادراتی در رابطه با این منطقه، بایستی مورد توجه باشد. این مساله خود جدای از برخی مزایای اقتصادی برای ایران، میزان قابل توجهی از بوروکراسی داخلی زائد و پیچیده کشورمان را نیز از دور خارج می‌کند.»
«چشم انداز آتی اقتصاد ایران، همراه با رشدِ بسیار کُند و آرام خواهد بود. همین مساله موجب می‌شود تا مردم، تاثیرات این رشد را حس نکنند. ما باید رشد اقتصادی را با سرعت بیشتری تجربه کنیم. در این رابطه، بهره‌گیری ایران از ظرفیت‌های اقتصادی منطقه اوراسیا بسیار مهم است. اعمال قاعده تعرفه صفر وارداتی و صادراتی در رابطه با این منطقه، بایستی مورد توجه باشد. این مساله خود جدای از برخی مزایای اقتصادی برای ایران، میزان قابل توجهی از بوروکراسی داخلی زائد و پیچیده کشورمان را نیز از دور خارج می‌کند.»
شناور بودن تعرفه واردات خودرو، آغاز دور سوم قرعه کشی، راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌ برای تسهیلات ارزی و ریالی و مسدود شدن ۳۵۰ وبگاه توزیع کالای قاچاق از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صمت بود.
وزیر صمت گفت: مراکز رسمی استخراج بیت کوین که زیرنظر وزارت صمت فعالیت می‌کنند و دارای مجوز هستند، با هماهنگی که با بانک مرکزی انجام شده عملا می‌توانند از بیت کوین برای واردات خودرو استفاده کنند.
سخنگوی دولت گفت: تعرفه‌ واردات خودرو متناسب با نوع خودروها و بر اساس مصوبه وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت و بانک مرکزی مشخص خواهد شد.
معاون وزیر صمت از تعیین تکلیف تعرفه واردات ماشین‌آلات صنعتی و معدن طی هفته آینده در مجلس خبر داد و گفت: تفاهم دولت و مجلس این است که اگر معافیت را برنگردانیم تعرفه را به یک درصد برسانیم.
معاون وزیر صمت گفت: مشوق‌هایی برای واردات خودروهای اقتصادی در نظر گرفته شده است؛ به‌طور مثال تعرفه واردات تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد یا از اسقاط معاف می‌شوند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس کالا منجر به ایجاد رقابت بین عرضه کنندگان و همچنین شفافیت اطلاعات معاملات می‌شود.
ماندگاری هوای گرم در بیشتر استان‌ها
واردات «ام دی اف» با تعرفه صفر آزاد شود

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ