همزمان با کاهش سرعت رشد اقتصادی در آمریکا که منجر به اخراج گسترده کارکنان غول‌های فناوری مانند مایکروسافت و گوگل شده، سر و صدای ChatGPT به سرعت توجه جهانی را به خود جلب کرد. این همزمانی را نباید اتفاقی دانست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ممکن است نشریه نیویورک تایمز از چت بات جی پی تی به دلیل استفاده از مقالاتش برای تولید محتوا شکایت کند.
اداره ناظر حریم خصوصی فرانسه با اطلاع از پروژه «ورد کوین» سم آلتمن بنیانگذار چت جی پی تی اعلام کرد قانونی بودن جمع آوری داده های بیومتریک توسط آن پرسش برانگیز است.
به نظر می رسد کنگره محدودیت های سختگیرانه ای بر استفاده از چت جی پی تی و ابزارهای هوش مصنوعی مولد مشابه وضع کرده است.
ناسا مشغول توسعه سیستمی است که به فضانوردان کمک می کند با استفاده از یک رابط زبان طبیعی مشابه ChatGPT، مانورها، آزمایش ها و موارد دیگر را انجام دهند.
یک وکیل با استفاده از چت بات جی پی تی خلاصه حقوقی درباره یک پرونده ارائه کرده که مشخص شده این ابزار، محتوایی بی پایه و اساس را در اختیار وی قرار داده است.
سم آلتمن مدیر اوپن آ آی تهدید کرده در صورتیکه اتحادیه اروپا قوانین زیادی وضع کند، در این منطقه فعالیت نخواهدکرد.
مدیر ارشد اجرایی «اوپن آ. آی» استارت آپ سازنده چت جی پی تی در جلسه با پنل سنای آمریکا گفت: استفاده از هوش مصنوعی برای دخالت در انتخابات یکی از نگرانی های مهم و نیازمند قانونگذاری است.
ویژگی‌های چت تعبیه ‌شده در اکسپدیا (Expedia)، دوئولینگو (Doulingo) و سایر اپلیکیشن ها می تواند مفیدتر از چت جی پی تی باشد.
مدیر ارشد اجرایی سازنده چت جی پی تی اعلام کرد از این پس از داده های API مشتریان برای آموزش های مدل هوش مصنوعی زبانی خود استفاده نمی کند. زیرا مشتریان از این روند ناراضی بوده اند.
اخیرا چندین مقاله در مورد عملکرد چت جی پی تی در تشخیص‌های پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفته اند. یک پزشک اورژانس آمریکایی اخیرا توضیح داد که چگونه از چت جی پی تی خواسته تا تشخیص‌های احتمالی درباره یک زن جوان مبتلا به درد زیر شکم ارائه دهد.
مدل‌های زبانی اشتباه می‌کنند، زیرا داده‌هایی که براساس آن آموزش دیده اند اغلب شامل خطا می‌شوند به این دلیل که مدل‌ها هیچ حقیقتی برای تایید آن چه می‌گویند ندارند. طراحان آن مدل‌ها هم چنین ممکن است تسلط را بر دقت در اولویت قرار دهند. این یکی از دلایلی است که نشان می‌دهد چرا این ابزار‌ها در تقلید همدلی فوق العاده خوب هستند.
بانک روسی «اسبربانک» (Sberbank) رقیب چت جی پی تی به نام «گیگاچت» را ارائه کرده است. این فناوری در حال حاضر در وضعیت آزمایشی است و افراد با استفاده از دعوتنامه می توانند از آن استفاده کنند.
در اینجاست که ضعف نهایی چت جی پی تی آشکار می‌شود و این که از زندگی چیزی جز آن چه از ما می‌آموزد نمی‌داند و برای یادگیری به زبان ما نیاز دارد.
چت جی پی تی جایگزین پزشکان نمی‌شود، اما در تنظیم پرونده‌های الکترونیکی پزشکی کار پزشکان را راحت‌تر می‌سازد. چت جی پی تی نمی‌تواند مقالات قابل انتشار را از ابتدا بنویسد، اما ممکن است خلاصه‌ای از اطلاعات مرتبط را در قالبی جمع آوری شده و مفید در اختیار خبرنگاران قرار دهد.
آژانس حفاظت از داده‌های ایتالیا فهرستی از شرایط فعال شدن ربات هوش مصنوعی گپ چت جی پی تی را اعلام کرده است که باید تا ۳۰ آوریل برآورده شوند.
یک شهردار در استرالیا اعلام کرد اگر «چت جی پی تی» ادعاهای اشتباه درباره آنکه وی به دلیل رشوه زندانی شده را حذف نکند، از «اوپن آ آی» (سازنده چت بات) شکایت می کند.
هوش مصنوعی«چت جی پی تی» در ایتالیا ممنوع شده و مقامات حفاظت از داده این کشور درباره شیوه جمع آوری اطلاعات کاربران این سیستم تحقیق می کنند.
تازه‌ترین موج هوش مصنوعی محل کار را مختل می‌کند. تاثیرپذیری آن از سوی معلمان بیش‌تر از هر شغل دیگری خواهد بود. با این وجود، موج تازه هوش مصنوعی ممکن است منجر به ایجاد مشاغل بیش‌تر نیز شود.
خودروسازی جنرال موتورز مشغول بررسی کاربردهای «چت جی پی تی» به عنوان بخشی از یک همکاری وسیع تر با شرکت مایکروسافت است. قرار است این چت بات در خودروهای شرکت به کار رود.
یک مقام چینی می‌گوید: چین متعهد به ایجاد جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشریت در حوزه هوش مصنوعی است و تلاش می‌کند از رویکرد مردم محور و اصل هوش مصنوعی برای همیشه حمایت کند تا اطمینان حاصل کند که هوش مصنوعی ایمن، قابل اعتماد، قابل کنترل و قادر به بهتر انجام دادن کارهاست. تقویت توسعه پایدار جهانی و افزایش رفاه مشترک تمام بشریت هدف چین است.
احتمال استفاده پوتین از تسلیحات هسته‌ای بسیار جدی و خطرناک است چرا که پوتین گفته است که از تمامیت ارضی روسیه با استفاده از هر وسیله ضروری و ممکنی دفاع خواهد کرد".
چت جی پی تی، چت رباتیک جدید هوش مصنوعی است که توسط شرکت اوپن ای آی و با پشتیبانی مایکروسافت عرضه شده، اما آیا باید این پدیده نوظهور را جدی بگیریم؟
اپرا یک ابزار مجهز به چت هوشمند جی پی تی را به نوار کناری مرورگر خود اضافه می‌کند که خلاصه‌ای کوتاه از صفحات وب و مقالات ایجاد شده توسط آن را در دسترس قرار می‌دهد.
به احتمال زیاد این بزرگترین و قدرتمندترین موسسات و نهاد‌ها خواهند بود که از هرگونه تکنیک لابی‌گری مبتنی بر هوش مصنوعی با بیش‌ترین میزان و احتمال موفقیت به نفع خود استفاده خواهند کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ