سرپرست عملیات ISAR، استیون بایر گفته است که «وضعیت امنیتی در مناطق زلزله‌زده تا اندازه‌ای در حال بدتر شدن است. وی گفته است با توجه به گذشت زمان بیشتر از زلزله و کاهش امید برای پیدا شدن نجات‌یافتگان از زیر آوار، چنین شرایطی عادی است. بخشی از این امر به دلیل این است که ذخایر غذا در حال پایان یافتن است، آب در حال تمام شدن است و مردم دنبال آب و غذا می‌گردند. عامل دوم این است که به شکل روزافزونی امید برای پیدا کردن افراد زنده کمتر می‌شود و این ناامیدی به خشم دامن می‌زند.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه همرزمان ما با تشکیل ستادهایی توانسته‌اند امنیت را برقرار کنند، گفت: قطعاً زوار با مشکل امنیتی طی مسیر پیاده‌روی اربعین روبرو نخواهند شد.
کرمان- فرمانده نیروی زمینی ارتش از ساخت ۵۵ هزار واحد مسکونی کارکنان ارتش در کشور خبر داد و گفت: این واحدها ۲ ساله ساخته می‌شوند.
فرمانده نیروی زمینی سپاه، گفت: در جنوب شرق کشور امروز به شکلی پایدار شده که امسال دسته‌های عزاداری امام حسین در شهر به راحتی حرکت می‌کردند و به عزاداری می‌پرداختند.
امنیت و سلامت غذایی مورد تاکید دولتمردان و متولیان بوده که تحقق آن برای جمعیتی ۹۰ میلیون نفری به راحتی به دست نمی‌آید.
قیمت گذاری ۳۲ قلم کالای اساسی در سال زراعی جدید، قرار است تا پایان مرداد انجام شود.
معاون حقوق عامه دادستانی کل کشور گفت: لایحه صیانت از حقوق عامه در این هفته تقدیم دولت می‌شود، پیشنهاد دادیم امنیت روانی مردم هم از مصادیق عمده حقوق عامه باشد.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امنیت مرزهای هوایی کشور با اقتدار و آمادگی نیروی هوایی ارتش در سطح بسیار بالایی برقرار است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امنیت مرزهای هوایی کشور با اقتدار و آمادگی نیروی هوایی ارتش در سطح بسیار بالایی برقرار است.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امنیت پاکستان را امنیت خودمان می‌دانیم و با گسترش تعاملات، همکاری‌ها و اقدامات مشترک و هم افزا به حیات گروهک‌های تروریستی پایان خواهیم داد.
وزیر امور خارجه با تاکید براینکه امنیت آذربایجان و منطقه را امنیت ایران میدانیم،گفت: علی اف تاکید کرده است که آذربایجان بدنبال بستن مسیرهای مواصلاتی تاریخی ایران در منطقه نبوده و نخواهدبود.
وزیر امور خارجه گفت: اشد مجازات در انتظار عامل حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و هر طرفی است که در این اقدام جنایتکارانه نقش داشته است.
نماز عید سعید قربان روز گذشته در میان تدابیر شدید امنیتی در کابل و سایر شهر‌های این کشور برگزار شد و هزاران نیروی امنیتی امنیت مساجد و عیدگاه‌ها را تامین کردند. اگرچه وزیر داخله حکومت طالبان در پیامی از مردم خواست برای تامین امنیت عید با نیرو‌های امنیتی همکاری کنند، اما همچنان بحث اختلافات در گروه طالبان داغ است.
منابع عراقی از طرح امنیتی ویژه عید قربان خبر دادند که از سوی نیروهای حشد شعبی و امنیتی این کشور اجرا شده است.
ده‌ها هزار فلسطینی با وجود تشدید تدابیر شدید امنیتی از سوی نظامیان صهیونیست، با حضور در مسجدالاقصی نماز عید قربان را اقامه کردند.
منابع عراقی از طرح امنیتی ویژه عید قربان در این کشور خبر دادند.
نماینده و رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از زمانی که بحث احیای برجام مطرح شده است منافع ملی ما قربانی کشور‌های دیگر شده است، تا سخن بگویید فریاد می‌زنند این‌ها غربگرا هستند، خود من معتقدم خیلی از کشور‌های غربی خبیث هستند و شکی در آن ندارم و اگر ایران قدرت نظامی نداشت حتما از گزینه نظامی علیه ایران استفاده می‌کردند. حمله ما به پایگاه عین الاسد ساقط کردن پهپاد پیشرفته آمریکایی باعث شد گزینه نظامی را از میز بردارند.
همزمان با حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته، کرملین مقابله با رسانه‌های ضد جنگ داخلی و روسی زبان را تشدید کرده. آخرین قربانی وبسایت خبری مستقل روسیه، مدوزا است. روز پنجشنبه، دولت روسیه سایت مدوزا را به لیست " سازمان‌های نامطلوب" خود اضافه کرد، که منجر به غیرقانونی شدن هرگونه فعالیت یا تبلیغ مربوط به این رسانه خبری می‌شود. دادستان کل کشور در بیانیه خود مدوز را" تهدیدی برای پایه‌های نظام قانون اساسی و امنیت فدراسیون روسیه " خواند.
اقدام خصمانه اخیر پارلمان اروپا در ارائه پیشنهاد قرارگیری سپاه پاسداران در لیست موسوم به سازمان‌های تروریستی می‌تواند دارای تبعات ضد امنیتی جدی برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مبلغ ۱۵۰ هزار دلار برای هر قربانی فارغ از ملیت، سن و جنسیت در نظر گرفته شده که هر کدام از بازماندگان قربانی، در صورت داشتن آمادگی دریافت غرامت می‌توانند به صندوق مربوطه در وزارت راه و شهرسازی رجوع کنند در همین راستا تعدادی از خانواده‌ها و یا وکلای قربانیان به این صندوق در وزارت مراجعه و غرامت خود را مطالبه کرده و به آن‌ها پرداخت شده است.
در نتیجه مجموع آشوب­گری­‌های یاد شده تاکنون بالغ بر ۲۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند که می توان آنها را به اقسام: شهدای امنیت، شهدای مردمی در اقدامات تروریستی، افراد بی گناه قربانی پروژه کشته سازی گروهک­‌ها، مردم بی­گناهی که در شرایط بهم­ ریختگی امنیتی جان باخته‌­اند، اغتشاشگران و نیز عناصر ضدانقلاب مسلح عضو گروهک‌­های تجزیه طلب، تفکیک کرد.
سرلشکر سلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه پاسداران و بسیجیان حریم امنیت به ویژه شهید سید حمیدرضا هاشمی، تاکید کرد: انتقام از خون شهدای سپاه و بسیج و مردمانی که قربانی جنایت جمعه سیاه زاهدان شدند را در دستور کار خود می‌دانیم.
براساس اعلام رسانه‌های خبری یکی از حجاج کشورمان در روز عید قربان به بهانه انداختن عکسی از حاج قاسم با کعبه توسط نیرو‌های امنیتی سعودی دستگیر شده و همچنان با گذشت بیش از ۳۰ روز در زندان به سر می‌برد.
"خلیل دردمند" از دُرچه اصفهان که همراه با مادرش به حج تمتع ۱۴۰۱ مشرف شده بود، پس از انجام مناسک حج تمتع در روز عید قربان توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی در مسجدالحرام دستگیر و به زندان منتقل شد .
در شهر زاریا هنگامی که شیخ «عبدالحمد بلو» در حال ایراد سخنرانی پایانی مراسم عزاداری عاشورا در این شهر بود، نیرو‌های پلیس و امنیتی به سوی عزاداران تیراندازی کردند که منجر به کشته شدن ۶ نفر شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ