کافئین یک ماده شیمیایی خوراکی است که در برخی نوشیدنی‌های گرم و بعضا سرد، یافت می‌شود. اما، نکته مهم در مقدار مصرف کافئین است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مطالعه ای در سال 2014 ژن هایی را مورد بررسی قرار داد که بر پاسخ فرد به متابولیسم کافئین تاثیر داشتند. امروزه محققان می توانند از این نشانگرهای ژنتیکی برای پیش بینی تمایل افراد به مصرف قهوه استفاده کنند. در نتیجه این موضوع نشان می دهد که هوس قهوه شما و نشانه هایی که به دنبال ترک آن تجربه می کنید، ممکن است ژنتیکی باشند!
آنچه برای هیدراتاسیون خوب نیست نوشیدنی‌های حاوی الکل یا کافئین از جمله بسیاری از نوشیدنی‌های انرژی زا هستند. آن‌ها می‌توانند کم آبی بدن را بدتر کنند.
کافئین موجود در چای و قهوه می‌تواند عوارض جانبی دیگری هم داشته باشد که شامل افزایش ضربان قلب و تپش قلب، اضطراب، بی‌قراری، بی‌خوابی، مشکلات گوارشی مثل تهوع و اسهال، اختلالات خواب، فشارخون بالا و حتی وابستگی به کافئین می‌شود.
مورو توضیح می‌دهد: کافئین مانند آدرنالین در بدن عمل می‌کند و وقتی از بین می‌رود، می‌تواند احساس خستگی بیشتری در شما ایجاد کند، به خصوص اگر آن را بدون غذا مصرف کنید.
این استادیار دانشگاه با اشاره به اثرات کافئین بر بدن گفت: کافئین، مدر یا ادرارآور است. بنابراین نوشیدن چای پررنگ، باعث اتلاف آب بدن شده و فرد را با مشکل یبوست مواجه می‌کند.
این استادیار دانشگاه با اشاره به اثرات کافئین بر بدن گفت: کافئین، مدر یا ادرارآور است؛ بنابراین نوشیدن چای پررنگ، باعث اتلاف آب بدن شده و فرد را با مشکل یبوست مواجه می‌کند.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه با اشاره به کافئین موجود در چای، گفت: افراد دارای مشکلات قلبی، زخم معده و سنگ‌های کلیوی و خانم‌های باردار از مصرف چای پررنگ باید اجتناب کنند.
کافئین یک ماده شیمیایی خوراکی است که در برخی نوشیدنی‌های گرم مانند چایی و بعضا سرد، یافت می‌شود. اما، نکته مهم در مقدار مصرف کافئین است.
در این میان مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین با مقادیر فراوان غلات کامل و آجیل می تواند مشکل را تشدید کند. زیرا آن ها حاوی سطوح بالایی از فیتات ، یک ترکیب آنتی اکسیدانی هستند که می تواند منجر به افزایش جذب کلسیم و دفع کلسیم از طریق ادرار شود.
نوشیدنی‌های بدون کافئین بهترین گزینه برای گذراندن یک روز طولانی و گرم در ماه رمضان هستند؛ برخی دمنوش‌ها به جبران کم آبی بدن کمک کرده و بوی بد دهان را رفع و کمک می‌کنند تا غذا به راحتی هضم شود.
مضرات کافئین برای بدن: امکان به وجود آمدن حمله‌های عصبی و اضطراب. اختلال در معده و سیستم گوارش. بی‌خوابی که احتمالاً حداقل یک بار به خاطر خوردن چای یا قهوه بی‌موقع تجربه کردید.
مطالعه‌ای جدید کافئین را به عنوان یک عامل بازدارنده برای دیابت نوع ۲ اعلام کرده است.
مصرف کافئین باعث کم‌آبی بدن شما شده و در نهایت مسبب بروز سردرد است.
مصرف کافئین باعث کم‌آبی بدن شما شده و در نهایت مسبب بروز سردرد است.
تیمی از دانشمندان دانشگاه سیدنی در مطالعات اخیر خود، موفق به تولید دارویی شدند که می‌تواند اثر قهوه را در بدن معتادان به این نوشیدنی جذاب داشته باشد.
شکلات‌های تلخ حاوی مقادیر مناسبی از کافئین هستند. درواقع، هرچقدر درصد خلوص شکلات بالاتر برود، میزان کافئین آن هم بیشتر می‌شود. به‌علاوه، شکلات به‌عنوان منبع خوبی از کربوهیدرات‌ها شناخته می‌شود که اولین منبع سوخت‌رسانی به بدن است و انرژی بدن هم در درجه اول از همین طریق تامین می‌شود.
سرکه سیب در نتیجه یک فرآیند تخمیر طولانی مدت سیب به دست می‌آید. این فرآیند کند و طولانی به منظور حفظ ترکیبات زیست فعال مانند اسید استیک، اسید گالیک، کاتچین، اپیکاتچین، و اسید کافئیک صورت می‌گیرد. هدف از این فرآیند حصول اطمینان از حفظ ویژگی‌های آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی در سرکه است.
چه با شیر، چه تلخ و چه با شکر؛ قهوه یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گرم در جهان است طوری که هر آلمانی به‌طور متوسط در سال ۴۵۰ فنجان قهوه می‌نوشد. برای بسیاری از مردم، قهوه بخشی از شروع روز است، چون کافئین موجود می‌تواند کسالت را از بدن دور کند، اما گاهی اوقات این روند کاملا برعکس است؛ به‌طوری‌که شما با نوشیدن قهوه احساس خستگی می‌کنید، اما چرا این اتفاق می‌افتد؟
یک متخصص تغذیه کافئین را موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون برشمرد و خاطرنشان کرد: نوشیدن چای پررنگ باعث سوزش در ناحیه قفسه سینه و قلب فرد می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه با اشاره به کافئین موجود در چای، تاکید کرد: لازم است افراد دارای مشکلات قلبی، زخم معده و سنگ‌های کلیوی و خانم‌های باردار از مصرف چای پررنگ اجتناب کنند.
محققانی که در زمینه کافئین تحقیق می‌کنند، می‌گویند که مصرف یک فنجان قهوه در روز به نوجوانان بالای ۱۲ سال آسیبی نمی‌رساند، اما این موضوع در صورتی صادق است که آن‌ها مصرف سایر منابع کافئین پرهیز کنند.
برخی غذا‌ها و نوشیدنی‌ها مانند غذا‌های تند، غذا‌های پرچرب و قند بالاتر محرک‌های رایج برای تپش قلب در بیمارانی است که به تپش قلب مبتلا هستند و باید از آن اجتناب و یا حداقل مصرف‌شان را محدود کرد؛ محرک‌های رایج شامل کافئین بیش از حد، قند، الکل و غذا‌های غنی از خانواده کربوهیدرات‌هاست.
نوشیدنی‌های مختلف حاوی کافئین به شکل‌های گوناگون بر سلامتی تاثیر می‌گذارند. کافئین خود ماده محرکی است که تاثیرات مثبت و منفی به دنبال دارد. مصرف آن باعث می‌شود بسیاری از افراد احساس هوشیاری و تمرکز بیشتر داشته و کمتر خواب آلود باشند.
قهوه کافئین دار به طور کلی برای قلب ایمن است و نقش محافظت کننده دارد. نتیجه پژوهش‌ها نشان می‌دهد که نوشیدن دو فنجان قهوه در روز بیش‌ترین فواید قلبی عروقی را دارد. با این وجود، نوشیدن بیش از اندازه قهوه می‌تواند تاثیر منفی داشته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ