رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در سال ۹۰ تأکید کردند جامعه مدیریتی کشور باید مسائل زنان را در تراز مسائل درجه یک کشور قرار دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
چرا پوشش زنان باید به بحران اقتصادی تبدیل شود. روش متعارف برای حل مسائل و مدیریت بحران، محدود کردن ابعاد آن و سپس کوچک کردن آن است؛ اما در ایران عادت کرده‌ایم به جای حل مساله‌ها صرفا آن‌ها را از حوزه‌ای به حوزه دیگر منتقل کنیم.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، در دیدار با رئیس قوه قضائیه درباره مشکلات حقوقی و قضایی بانوان کشور گفت‌وگو کرد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، در دیدار با رئیس قوه قضائیه درباره مشکلات حقوقی و قضایی بانوان کشور گفت‌وگو کرد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر ضرورت همکاری بین دستگاه‌ها برای بهبود مسائل زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر ضرورت همکاری بین دستگاه‌ها برای بهبود مسائل زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.
مدیرکل بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اهتمام به بررسی و حل مسائل زنان و خانواده با تأسی به دین اسلام و تکیه بر ظرفیت‌های مشترک فرهنگی ضرورت دارد.
معاون امور زنان و خانواده گفت: رئیس جمهور دستور دادند شرایط زنان در مسائل شغلی به صورت ویژه رعایت شود.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به پیشنهاد مشارکت زنان خانه‌دار برای کاشت ۱ میلیارد درخت گفت: زنان و کودکان بیشترین آسیب را از مسائل زیست محیطی می‌بینند.
کارشناس مسائل فقهی و فرهنگی توضیحاتی درباره پدیدارشناسی پوشش در عصر جدید ارائه کرد و گفت: پوشش زنان در عصر جدید، مختصاتی دارد که آن را از اعصار گذشته متمایز می‌سازد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر نقش پررنگ مسائل فرهنگی در کاهش نرخ باروری و افزایش سقط جنین تاکید کرد و گفت: نیاز به بازسازی و بازنگری فرهنگی در مقوله مهم فرزندآوری داریم.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر نقش پررنگ مسائل فرهنگی در کاهش نرخ باروری و افزایش سقط جنین تاکید کرد و گفت: نیاز به بازسازی و بازنگری فرهنگی در مقوله مهم فرزندآوری داریم.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مسائل فرهنگی و تغییر نگرش فرهنگی نقش زیربنایی در همه امور از جمله مسائل اقتصادی دارد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ضرورت تقویت روحیه ایثار و ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: امیدواریم شاهد افزایش حضور بانوان در مسائل کلان کشور باشیم.
رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: بخش مهمی از مسائل زنان کارگر به ضعف در اجرای قوانین مربوط و نظارت است، در مواردی که قوانین بسندگی دارند به خوبی اجرا نمی‌شوند و نظارت کافی بر آنها صورت نمی‌گیرد.
یک پزشک متخصص زنان براساس شواهد و اطلاعات خودش می‌گوید: اغلب کسانی که به دنبال سقط جنین هستند، با مشکلات اقتصادی و اجتماعی روبه‌رو هستند، مسائل اقتصادی مشخصا روی تصمیم برای فرزندآوری تاثیر می‌گذارد، خانواده‌هایی هستند که تمایل دارند فرزند داشته باشند، اما نگرانی‌های مالی مانع از این تصمیم می‌شود و در صورت بارداری ناخواسته به دنبال سقط هستند.
حجت الاسلام مجید باباخانی گفت: پرداختن به موضوع زنان و تفسیر صحیح از زن در هیات باعث می شود تا بسیاری از مسائل حل شود. هیات برای عموم مردم بی حجاب بد حجاب و برای هر کسی و هر فکری باید برنامه داشته باشد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش بی بدیل زنان در عرصه‌های مختلف جامعه، گفت: منع قانونی برای مدیریت زنان در مباحث کلان مدیریتی وجود ندارد.
رهبر انقلاب: با طرح مطالبه و مسائل مربوط به زن، امید است که بتوانید روی افکار عمومی غربی‌ها هم اثر بگذارید چون واقعاً آنها زنهایشان در رنجند
گشایش چند پالایشگاه نفتی در آینده نزدیک و رونمایی از انتقال ۱۵۰ بازی پر مخاطب به داخل کشور با هدف کاهش زمان پینگ بازی تا یک چهارم و افزایش سقف تسهیلات بانک‌ها با عنایت دولت سیزدهم از مهم‌ترین مسائل مطرح در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت بود.
حمایت از زنان نیز همانند حقوق بشر و تروریسم برای غرب استانداردی دوگانه دارد و غرب با محوریت آمریکا با دستاویز قرار دادن این مسائل، همواره در صدد مداخله در امور داخلی کشورها برآمده‌است.
نعیم رضا‌نظامی چهارمحالی، وکیل پایه یک دادگستری گفت: اگر قرار بود رانندگی ممنوع باشد، می‌توانستند پیش‌بینی کنند، اگر قرار بود رانندگی زنان جرم تلقی شود باید مطابق ماده دو مجازات اسلامی برایش مجازات تعیین می‌کردند، آن زمان با یک جرم مواجه بودیم. هدف از ممنوعیت چه چیزی است؟ حقی را که می‌تواند وجود داشته باشد، کنار بگذاریم. باید یک دلیل قانع‌کننده وجود داشته باشد، آن ممنوعیت در قالب قانون در مجلس شورای اسلامی برود، شورای نگهبان آن را تأیید کند، در روزنامه رسمی منتشر شود و بعد به مرحله اجرا برسد. اما اگر در برابر آن سکوت کرده، دال بر این است که موضوع مجاز است و به اصل برائت نظر کنیم و ممنوعیتی وجود نداشته باشد. اگر هم مسائل دیگری وجود دارد، می‌توانند قانون‌گذاری کنند که آن‌هم تشریفات خاص خودش را دارد.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، "حجاب" را مساله اصلی اعتراضات ندانست، بلکه آن را نماد این اعتراضات خواند و گفت: روزی که مسائل زنان سیاسی شد، ما به امروز مبتلا شدیم‌.
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها تاکید کرد: در طرح مجلس اقشار مختلف می توانند در چهارچوب قانون تجمعات خود را برگزار کرده و مطالبات و اعتراضات را نسبت به موضوعات و مسائل مطرح کنند. بدین ترتیب مرز بین اعتراضات قانونی با اغتشاش افراد ضدانقلاب مشخص خواهد شد.
انسیه خزعلی معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری می گوید: نشست‌هایی که می‌گذاریم برای این است که دل‌مان می‌خواهد با گفت‌وگو و با شنیدن نظرات مختلف بهترین راه‌حل را برای این مسائل پیدا کنیم. اما همه این موارد مربوط به تصمیم‌گیری ما نیست و بسته به ارگان‌های مختلفی است که هر کدام وظیفه خاصی را در قبال قانون دارند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ