فرستاده آمریکا به سوریه در واکنش به حملات چند روز حملات اخیر ترکیه در امتداد مرز سوریه، خواستار کاهش فوری تنش ها در منطقه شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه سه شنبه شب گفت: به احتمال زیاد بحرین بزودی روابط خود با ایران را ازسر خواهد گرفت.
تارنمای دیپلماتیک نوشت که مقامات آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا انتظار می‌رود مذاکرات آمریکا (غیر مستقیم) با ایران در عمان (یا هر جای دیگر) به زودی برگزار شود، پاسخ مستقیم ندادند.
یک مقام آمریکایی گزارش‌ها درباره تماس‌های اخیر میان ایران و آمریکا را رد نکرد، اما گفت که اظهارات درباره این که این مذاکرات بر سر توافقی موقت بوده‌اند، نادرستند.
"جورجیو کافیرو" تحلیلگر ارشد آمریکایی و مدیر اجرایی موسسه تحلیل وضعیت خلیج فارس نیز گفت که توافق ایران و عربستان با میانجیگری چین باید از دریچه تحولات از سال ۲۰۲۰ در خاورمیانه به سمت "تصمیم گیری عملگرایانه سیاست خارجی و تعامل دیپلماتیک میان کشور‌هایی که مشکلات عمده‌ای در روابط خود داشته اند" درنظر گرفته شود.
معاون وزیر انرژی آمریکا می گوید زمستان آینده به مراتب برای کشورهای اروپایی از حیث تامین انرژی دشوارتر خواهد بود.
یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، اظهار کرد که این آزمایش خطری برای ایالات متحده نداشت و واشنگتن آن را یک اقدام غیرعادی یا عامل افزایش تنش ندانست.
در حالیکه تنش های میان آمریکا و چین بار دیگر بالا گرفته است، یک مقام ارشد پنتاگون راهی تایوان شده است.
یک مقام دولت آمریکا مدعی شد که برنامه بالون جاسوسی مربوط به ارتش چین بوده است.
یک مقام ارشد آمریکایی دیپلماسی را بهترین گزینه برای جلوگیری از پیشروی برنامه هسته‌ای ایران توصیف کرده است.
مقام ارشد روس گفت که به دلیل امتناع آمریکا از تلاش برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام، تنش به طور قابل توجهی در حال افزایش است و می‌تواند ماهیت غیرقابل کنترل داشته باشد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، درباره قطعنامه آمریکا و درخواست برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن، گفت: به اسم "زن"، دیکتاتوری به خرج می‌دهند و اجازه نمی‌دهند زنان مطالب خود را مطرح کنند و تا جایی پیش می‌روند که در صددند عضویت زنان در یک سازمان بین المللی را لغو کنند.
جیمز لاپورتا خبرنگار خبرگزاری آسوشیتدپرس ظاهرا با استناد به تنها یک منبع اطلاعاتی و بدون اینکه دقیقا مشخص شود موشک از چه منبعی شلیک شده است، مسئولیت این امر را به گردن روسیه انداخته و در گزارشی نوشته بود: «یک مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا می‌گوید «موشک‌های روسی» به لهستان - که عضو ناتو است - برخورد کرده و دو تن را به کام مرگ کشانده‌اند».
علیرغم اینکه ایران بارها ارسال پهپاد به روسیه جهت بکارگیری در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران بار دیگر ادعاها در این خصوص را تکرار کرد.
در بحبوحه جنگ اوکراین و افزایش تنش‌ها در منطقه، یک مقام دفاعی آمریکا از فروش ۵۰ میلیارد دلاری اسلحه در این کشور خبر داد.
مهدی خزعلی برادر انسیه خزعلی خبر داد که نه تنها فرزند انیسه، که دو فرزند کبری خزعلی هم مقیم آمریکا هستند! ... تا به جال فقط نام ۳ نفر از ۵۴۰۰ آقازاده خارج از کشور مشخص شده است و البته هیچ اتفاقی هم نیفتاده است. والدین آنها محکم به مسئولیت خود چسبیده اند، همچنان که بقیه چنین می‌کند اما سوال‌ها در ذهن مردم تمامی ندارد، سوال‌هایی که یکی از آنها همان است که چنارانی در مجلس مطرح کرد: اگر آمریکا دشمن است فرزندان مسئولین آنجا چه می‌کنند؟
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که امکان دستیابی لبنان و رژیم صهیونیستی به توافق درباره ترسیم مرزهای دریایی همچنان وجود دارد و میانجی آمریکایی به تلاش برای تحقق این هدف ادامه می دهد.
سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی گفت: «دولت بایدن خواستار راه حل دیپلماتیک با ایران بوده اما تنها بر اساس شرایطی که وی تعیین کرده است».
سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا در حال هماهنگی و رایزنی با متحدان اروپایی امضاکننده این توافق (انگلیس، فرانسه و آلمان) است.
این مقام آمریکایی ادامه داد: توافق نزدیکتر است آن چیزی است که دو هفته قبل بود اما نتیجه همچنان نامشخص است چرا که برخی اختلافات و برخی موضوعات مهم هنوز باید حل شوند.
خبرنگار ارشد حوزه «امنیت ملی» شبکه سی‌ان‌ان در صفحه توییترش درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، نوشت: یک مقام ارشد وزارت امور خارجه [آمریکا]گفت، «برخی شکاف‌ها را پر کرده‌ایم، اما برخی دیگر هنوز باقی مانده‌اند».
در ادامه بالاگرفتن تنش‌ها پس از سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، چین چند مقام ارشد تایوان را تحریم کرد.
مقام وزارت خارجه روسیه با انتقاد از سیاست‌های دولت‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد گام‌های متقابل تهران درمورد تعهدات داوطلبانه‌ هسته‌ای تنها در پاسخ به نقض‌های شدید واشنگن از برنامه توافق هسته‌ای بوده‌است.
باربارا لیف، دستیار وزیر خارجه آمریکا درباره مذاکرات جاری در وین با ادعای اینکه ما همچنان در نقطه مشابه چند ماه گذشته خود هستیم، گفت: ظرف یکی دو روز آینده درک بهتری از مذاکرات بدست خواهیم آورد.
یک مقام آمریکایی مدعی شد واشنگتن با انتظارات کم از مذاکرات در آن شرکت می‌کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ