وزیر میراث فرهنگی گفت: به هیچ وجه طرح واگذاری مالکیت بناهای تاریخی را در طرح مولدسازی دارایی‌های دولت نداریم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رشت- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از بازسازی بناهای تاریخی در ماسوله و قلعه رودخان با اعتبار ۵.۵ میلیارد تومانی خبر داد.
رشت- سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بررسی و ارزیابی چالش‌های پیش روی بناهای تاریخی واگذار شده در دستور کار قرار گرفت.
همچنین وزیر میراث فرهنگی که اولین روزِ هفته صنایع دستی را در اصفهان آغاز کرد، با اشاره به مشکلات هنرمندان صنایع دستی گفت: تمام تلاشمان این است که رونق تولید ایجاد و در کنار آن باید بزرگان و هنرمندان این حوزه را تکریم کنیم.
مدیرکل دفتر حفظ و احیای بناها و بافت های تاریخی گفت: در سال پیش رو امیدواریم بتوانیم سهم پروژه‌های مشارکتی میراث فرهنگی را افزایش دهیم.
عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گفت: من از ادبیاتی که در مورد خر سواری مطرح کردند نمی‌خواهم استفاده کنم ولی بعضی از این بناها تبدیل به سگدونی شده است. من در صفحه خودم جاهایی را نشان دادم که یک بنایی ۱۰۰ ساله است و یک زمانی کاروانسرا بوده یا محلی بوده در کوچه پس کوچه‌های شهرهای مختلف، درب را که باز کرده‌ایم سگها پارس کرده‌اند و مجبور شدیم برویم پشت بام همسایه و از آنجا محل را ببینیم.
وزیر میراث فرهنگی گفت: من از ادبیاتی که در مورد خر سواری مطرح کردند نمی‌خواهم استفاده کنم، ولی بعضی از این بنا‌ها تبدیل به سگدونی شده است. من در صفحه خودم جا‌هایی را نشان دادم که یک بنایی ۱۰۰ ساله است و یک زمانی کاروانسرا بوده یا محلی بوده در کوچه پس کوچه‌های شهر‌های مختلف، درب را که باز کرده‌ایم سگ‌ها پارس کرده‌اند و مجبور شدیم برویم پشت بام همسایه و از آنجا محل را ببینیم. نباید اینطور باشد مدیران ما نباید صرفاً شرایط را توصیف کنند، مدیران ما باید راه حل بدهند.
نمایشگاه «دستاوردهای فناورانه در مستندسازی بناها و محوطه‌های تاریخی» با هدف معرفی بناها و محوطه‌های تاریخی با تکیه بر فعالیت‌های فناورانه افتتاح شد.
مدیرکل دفتر بافت و بناهای تاریخی برنامه‌های روز جهانی بافت‌ها را اعلام کرد و از اقدام مشترک وزارت میراث با بنیاد مسکن و سازمان اوقاف خبر داد.
تایباد ـ فرماندار شهرستان تایباد گفت: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین ماه امسال ۱۵ هزار و ۵۰۸ نفر مسافر و گردشگر از بناهای تاریخی شهرستان تایباد بازدید کرده اند.
اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تعطیلی تمامی بناهای تاریخی استان اصفهان در روز ۱۳ فروردین خبر داد.
اصفهان- معاون امور عمرانی استاندار و قائم‌مقام ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان از افزایش ۳۵ درصدی بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان در نوروز امسال خبر داد.
یک موزه دار در واکنش به تخریب بافت و بناهای تاریخی گفت: آیا ارزش بیسکوئیت نیم خورده چرچیل که در خانه اش نگهداری می شود بیشتر از بناهای تاریخی ماست که این طور آنها را از بین می بریم؟
وزیر میراث فرهنگی گفت: بنا‌های تاریخی به هیچ وجه امکان واگذاری به غیر را ندارند.
وزیر میراث فرهنگی گفت: به هیچ وجه طرح واگذاری مالکیت بناهای تاریخی را در طرح مولدسازی دارایی‌های دولت نداریم.
اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از پایش بناهای تاریخی اصفهان پس از بارش سنگین برف در مناطق مختلف استان خبر داد.‌
برگزاری کمیته میراث ناملموس و اعطای جایزه به بناهای تاریخی، ثبت جهانی یلدا و عود، تشریح طرح ساماندهی تعطیلات و واگذاری بناها از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
اصفهان- عضو کارگروه تخصصی فرونشست استات اصفهان گفت: انکار آثار فرونشست زمین بر بناهای تاریخی اصفهان توجیه سهل انگاری در حفظ میراث فرهنگی است.
برای اولین بار مزایده بناهای تاریخی در اختیار صندوق احیا و بهره برداری از بناها از طریق سامانه الکترونیکی انجام و طی آن ۶ بنای تاریخی به بخش خصوصی واگذار شد.
نمایشگاه مجازی عکس میراث پویا در ایتالیا برگزار شد و عکس بناهای تاریخی احیا شده ایرانی به نمایش در آمد.
انزلی- معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: اصلاح حرائم میراثی با اولویت صیانت از بناهای تاریخی در کشور ضرورت دارد.
ملاقات بهمن فرمان آرا با ضرغامی،تدوین طرح جامع آموزش میراث‌فرهنگی، تسهیل تردد زمینی ایران و عراق، نامه برای حذف مجریان خانه مسافر از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری درهفته گذشته بود.
نامگذاری شهر ساری با عنوانِ ««پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۲» از سال گذشته این امیدواری را به فعالان و کارشناسان میراثی داده بود که خانه‌های تاریخی در دست مرمت در بافت تاریخی شهر بعد از دو سال سرو سامان می‌گیرند، اما به نظر می‌رسد این اقدام بین‌المللی نیز نتوانسته خانه‌های تاریخی این شهر را از خطرِ تخریب نجات دهد. براساس طرح‌های مرمتی تهیه شده برای خانه‌های تاریخی ساری، سقفِ چند خانۀ قرار گرفته در این طرح حدود دو سال قبل برای بازسازی از روی بنا‌هایی مانند «خانۀ کلبادی»، «خانۀ صادقیان» و خانۀ میرگتی» حذف شدند، اما تصاویر ثبت شده در روز‌های گذشته از این خانه‌ها در بافت تاریخی ساری نشان می‌دهد که عملا هیچ اتفاق مرمتی برای نجات آن‌ها انجام نشده است و برعکس حذفِ سقف‌های قدیمی از این بنا‌های تاریخی در دستِ مرمت، به تخریب آن‌ها سرعت بخشیده است.
بازدید گردشگران خارجی از بناهای تاریخی اصفهان
اصفهان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: بازدید از بناهای تاریخی و محوطه‌های گردشگری استان اصفهان طی روزهای هفتم و هشتم مهرماه به مناسبت هفته گردشگری رایگان است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ