استان‌های آسیب دیده آدانا، آدیامان، دیاربکر، غازیانتپ، قهرمان مرعش، کیلیس، مالاتیا، عثمانیه، هاتای و سانلیورفا براساس این دستور العمل در وضعیت اضطراری به سر می‌برند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ایلام-استان ایلام در حالی آماده سفر دوم رئیس جمهور می شود که ۱۰ مسئله اساسی در استان وجود داردکه توجه ویژه دولت به آن را می طلبد.
سمنان- رئیس ندامتگاه مرکزی سمنان گفت: همزمان با عید سعید قربان ۱۰ زندانی ندامتگاه سمنان مورد عفو یا رضایت قرار گرفته و به آغوش خانواده بازگشتند.
طرح پژوهشی «شناسایی، گردآوری و مستندسازی داده‌های ۱۰ گونه زبانی در خطر استان سیستان و بلوچستان» انجام شد.
سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: طی سه ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ به نسبت مدت مشابه سال قبل وقوع جرایم خشن مانند قتل، آدم ربایی و ... در استان ۱۰ درصد کاهش یافته است.
سازمان هواشناسی اعلام کرد: برای روز جاری افزایش رگبار باران در ۱۰ استان کشور پیش بینی می شود.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: بارش‌های بهاره در ۱۰ استان شدت می گیرد.
سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از وزش باد شدید و مواج شدن دریا و افزایش ارتفاع امواج تا ۱.۵ متر از بعد از ظهر دوشنبه تا چهارشنبه (۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت) در مناطق مرکزی و شرقی دریای خزر در استان‌های مازندران و گلستان خبر داد.
سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی‌، وزش باد شدید، احتمال وقوع سیل در ۱۰ استان و افزایش ارتفاع موج در دریای خزر، تنگه هرمز و خلیج فارس هشدار داد.
مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:مهلت ۱۰ روزه بارگذاری مستندات رتبه‌بندی برای معلمان ۱۰ استان در نظر گرفته شده است.
سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۰ عملیات ویژه پلیسی در استان به وقوع پیوسته است، گفت: در مجموع این عملیات‌ها ۱۵ نفر دستگیر شدند.
اصفهان- رئیس شورای اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان از راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه امنیت سلامت در جاده های اصلی استان خبرداد.
مهدی‌شهر - استاندار سمنان گفت: با هدف حمایت از تولیدگران بیش از ۱۰هزار تن نهاده دامی مدت‌دار در بین عشایر استان توزیع شده است.
معاون استاندار تهران تاکید کرد: ۹۰۰۰ نانوایی در سطح استان تهران وجود دارد که ۹۹ درصد آن‌ها به کارتخوان مجهز شده‌اند و به صورت آنلاین می‌توان سهمیه آرد دریافتی و میزان پخت آن‌ها را رصد کرد و به این ترتیب شاهد کاهش قاچاق آرد در مدت اجرای طرح بوده ایم.
حدود دو هفته پیش دو زلزله پی‌درپی و بزرگ بخش قابل توجهی از ۱۰ استان ترکیه را دچار ویرانی شدید کرد و حالا شاهد ارزیابی چند ده میلیارد دلاری درباره خسارات ناشی از این زلزله‌ها هستیم.
دولت قطر خانه‌های سیار را برای اسکان زلزله‌زدگان به ترکیه می‌فرستد. این خانه ها در جام جهانی مورد استفاده قرار گرفته بود.
نمایندگی انجمن صنعتگران و بازرگانان مستقل ترکیه «موسیاد» پس از زلزله‌ای که در ۱۰ استان به مرکزیت قهرمان‌مرعش ویرانی عظیمی به بار آورد، در مدت کوتاهی با سازمان‌های داخلی و خارجی خود تمام توان خود را به منطقه حادثه‌ای منتقل کرد
در ۱۰ استان آسیب دیده، ۴۱ هزار و ۷۹۱ ساختمان در اثر زلزله فرو ریخته است و یا باید فوراً تخریب شوند یا در شرایط غیرقابل سکونت هستند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و همسرش امینه اردوغان از شماری از مجروحان زلزله‌زدگان عیادت کردند. در پی زمین لرزه‌های ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری که کانون آن در منطقه پازارجیک و البیستان قهرمان‌مرعش بوده و ۱۰ استان را تحت تاثیر قرار داده، تاکنون ۳۱ هزار و ۶۴۳ نفر در ترکیه کشته شده‌اند.
معاون اول رئیس جمهور ترکیه با اشاره به آغاز عملیات برآورد خسارت ساختمان‌ها با مشارکت ۶ هزار نیروی متخصص در ۱۰ استان زلزله زده ترکیه اضافه کرد: تخریب ساختمان‌هایی که خطرآفرین باشد، با نظر کارشناسان و پس از ثبت و ضبط میزان دقیق خسارت وارده انجام خواهد شد و جلوی تخریب ساختمان‌های که ممکن است، با هدف از بین بردن آثار فاجعه انجام شود، گرفته شده است.
اردوغان با اشاره به عمق شدید خسارت و تخریب زلزله در ۱۰ استان جنوبی ترکیه و حجم تخریبات زیاد آن در مساحت ۵۰ کیلومتری خط زلزله گفت: تردد در برخی از جاده‌ها و خیابان‌ها به علت ریزش آوار ناشی از زلزله و نیز برخی مسیر‌های جاده‌ای نیز به علت شرایط جوی و بارش برف مسدود شد و همین امر امدادرسانی را با مشکل مواجه کرد.
در پی گستردگی خسارت‌ها و پیامدهای زلزله در مناطق جنوبی ترکیه، رئیس‌جمهور این کشور در ۱۰ استان اعلام وضعیت اضطراری کرد.
رئیس جمهور ترکیه که برای بازدید از روند امدادرسانی به زلزله زدگان به مناطق بحران زده استان قهرمان ماراش سفر کرده است، شمار جانباختگان زلزله را تاکنون هشت هزار و ۵۷۴ نفر و شمار مجروحان زلزله در ۱۰ استان جنوب ترکیه را ۴۹ هزار و ۱۳۳ نفر اعلام کرد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی در برخی از استان‌های کشور، از آماده‌‎باش امدادگران این جمعیت برای امدادرسانی در حوادث احتمالی جوی خبر داد.
اهواز - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان، این استان را قشلاق عشایر کوچ روی ۱۰ استان مجاور خود دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ