نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: عفو مجازات برخی از محکومان و متهمان باعث شد که توطئه دو قطبی سازی کشور توسط دشمنان خارجی و دلدادگان داخلی آنها نقش بر آب شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ظاهرا مسئولان از نکونام خواسته‌اند تعدادی از پست‌های بحث‌برانگیزش را پاک کند تا دوباره شرایط برای ادامه همکاری‌اش با استقلال فراهم شود.
نکونام با عفو رهبری و پذیرش اشتباه سرمربی استقلال شد
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:حمایت مهاجرانی از وزارت خارجه در ماجرای تغییر سالن نشست خبری «بن فرحان» /رشیدی: وزیر کشور با معاون سیاسی برخورد جدی می‌کند / محسن آرمین: اصلاح‌طلبان اصرار دارند بهزاد نبوی ریاست جبهه اصلاحات را بر عهده گیرد/ قرائت خطبه عقد خواهر شهید مدافع حرم مجید قربانخانی توسط رهبر انقلاب و... را می‌خوانید.
عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به فرمان عفو اخیر رهبری، گفت: این اقدام بر اساس دستور "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" یعنی ایجاد محبت درونی، جلب قلوب، هدایت افراد و رعایت کرامت افرادی که بازگشتی به سمت مسیر ولایت دارند، انجام شد و از این جهت کار بزرگی بود.
یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه عفو رهبری باید مبنا و پایه رویکرد سیاسی کشور قرار گیرد، گفت: از آزادی دستگیرشدگان خوشحال هستیم و این اقدام را عملی اصلاحی در کشور میدانیم.
عضو پیشین مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدام اخیر رهبری و در امتداد آن اقداماتی که دولت برای عفو برخی متهمان حوادث اخیر اعلام کرده انجام خواهد داد، توطئه آمریکا در برنامه‌ریزی برای ایجاد تقابل مردم و نظام را به کلی خنثی کرد.
اصفهان- دادستان کل کشور در مجموعه زندان مرکزی اصفهان و آیین آزادی زندانیان مشمول عفو گسترده اخیر حضور یافت.
حاکمیت قصد فراهم کردن پیش‌نیاز‌های گفتگو در عرصه عمومی دارد و نکته آنکه از مقدمات این پیش‌نیازها، ارتباط و «به‌رسمیت شناختن» است. این گامی که توسط حاکمیت برداشته شده، از جهات بسیاری قابلیت پرداخت دارد. یکی از مهم‌ترین جهات، ترجیح و اولویت حاکمیت در ترمیم شکاف‌های اجتماعی و شکل‌گیری «دیالوگ» برای این ترمیم است.
حاکمیت قصد فراهم کردن پیش‌نیاز‌های گفتگو در عرصه عمومی دارد و نکته آنکه از مقدمات این پیش‌نیازها، ارتباط و «به‌رسمیت شناختن» است. این گامی که توسط حاکمیت برداشته شده، از جهات بسیاری قابلیت پرداخت دارد. یکی از مهم‌ترین جهات، ترجیح و اولویت حاکمیت در ترمیم شکاف‌های اجتماعی و شکل‌گیری «دیالوگ» برای این ترمیم است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور، گفت: عفو مقام معظم رهبری پدرانه و از موضع قدرت و انسجام بخش بود و توطئه‌های دشمنان در ایجاد تفرقه بین مردم را خنثی کرد.
رئیس قوه قضائیه گفت: مخالفان و دشمنان جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را کردند تا بگویند مردم در صحنه نیستند، اما امروز می‌بینیم که مردم اعم از زن و مرد و کوچک و بزرگ با شور و ایمان در صحنه حضور دارند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل اقدام حکیمانه مقام معظم رهبری در مورد عفو برخی فریب خوردگان فتنه اخیر را مصداق دیگری از جلوه‌های مردمی بودن و پایداری اجتماعی نظام اسلامی دانست.
رئیس دیوان عالی کشور گفت: هیچ چیزی بهتر از اجرای عدالت این نظام را حفظ نمی‌کند.
نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای تاکید کردند: فرمان عفو رهبری باعث رویش مهرورزی‌های وحدت‌آفرین و انسجام ملی شد و از سوی دیگر دشمن را در یک بن‌بست تصمیم گیری و سیاست بازی قرار داد.
احمدی استفاده از واژه متهم برای عفوشدگان را بسیار ایده آل دانست و اظهار داشت: در اعلام عفو اخیر استفاده از واژه «متهمین» رو به جلو و سازنده است. به این معنا که این افراد محکومیت قطعی پیدا نکردند.
برخی معتقدند عفو رهبری، «عفو نیست بلکه حکم حکومتی است». محسن برهانی حقوقدان با ذکر این مطلب تاکید می کند که مجریان با تبصره های «من درآوردی»، شیرینی این اقدام حکمیانه را نکاهند. و این دستور شامل تمامی مراحل از قبل از دستگیری، تا دادسرا و دادگاه و تجدید نظر است. اغلب حقوق دان ها نیز چنین استنباطی را به اشکال دیگر ارائه کرده اند.
وکلای ملت در نشست امروز صحن مجلس ضمن تعیین نرخ مالیات بر انتقال دارایی‌ها و ساز و کار محاسبه سنوات خدمتی کارکنان نیروهای مسلح پس از دوره نمایندگی، از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای عفو جمع کثیری از متهمان اغتشاشات اخیر قدردانی کردند.
شبکه چینی سی‌جی‌تی‌ان با تیتر «مقام معظم رهبری ایران احکام افراد بازداشت‌شده در اعتراضات را تخفیف می‌دهد»، نوشت: رهبر ایران روز یک‌شنبه با درخواست غلامحسین محسنی اژه‌ای، رییس قوه قضائیه ایران برای عفو یا تخفیف مجازات زندانیانی که شرایط تخفیف مجازات دارند، موافقت کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: ماه‌های اخیر شاهد شکاف‌های اجتماعی بودیم و رسانه‌های سلطه شبهاتی را در ذهن جوانان کشور ایجاد کردند اما تصمیم رهبر انقلاب برای عفو عمومی به رفع این شکاف کمک می‌کند.
یک کارشناس حقوقی گفت: فرمان عفو ده‌ها هزار نفری مقام معظم رهبری بسیار خوشحال کننده و مثبت بوده و از گسترده‌ترین عفوهایی است که به مناسبت ۴۴ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است.
اگر قرار باشد یکی از عبرت‌های روز‌های تلخ و پرالتهاب پاییز ۱۴۰۱ را برای سیاستگذاری‌های پیش رو مورد توجه قرار دهیم، مساله حفظ مرجعیت نهاد‌های سیاسی در چهارچوب جمهوری اسلامی می‌تواند از شاخص‌ترین آن‌ها باشد. نهاد‌هایی که درصورت القای پیام ناکارآمدی‌شان به جامعه، تکرار وقایع تلخ و آشوب‌های داخلی پاییز ۱۴۰۱ دور از انتظار نخواهد بود.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره رأفت اسلامی خودش را نشان داده که عفو مقام معظم رهبری هم در راستای ایجاد همدلی و وحدت در کشور بود.
رئیس کمیسیون شوراها در مجلس گفت: موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات ده‌ها هزار نفر از متهمان و محکومان نشان دهنده رأفت نظام جمهوری اسلامی ایران است.
معاون قضایی قوه قضاییه جزییات این عفو و بخشش گسترده که شامل ده‌ها هزار نفر می‌شود را تشریح کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ