رئیس سازمان بازرسی کل کشور، گفت: عفو مقام معظم رهبری پدرانه و از موضع قدرت و انسجام بخش بود و توطئه‌های دشمنان در ایجاد تفرقه بین مردم را خنثی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اصفهان- رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: آمار مشمولان عفو گسترده رهبر معظم انقلاب در استان اصفهان در مجموع به ۶ هزار و ۹۰۵ نفر رسید که ۲ هزار و ۲۸۸ نفر آنان از متهمان حوادث اخیر بودند.
اژه‌ای درخصوص جزئیات عفو گسترده محکومان و متهمان حوادث اخیر، گفت: گزارشی که تا الان دادند، تعداد کسانی که مشمول عفو شدند، اعم از دستگیرشدگان اغتشاشات و غیر اغتشاشات، اعم از آن‌هایی که حکمشان تقلیل پیدا کرده و تخفیف گرفتند از مرز هشتاد هزار نفر گذشته است؛ یعنی تا الان بیش از هشتاد هزار مشمول این عفو واقعاً به نظر بنده پرخیر و برکت رهبر انقلاب قرار گرفته‌اند. پیش‌بینی این است که با آن قسمتی که رضایت شاکی را می‌گیرند تا نود هزار نفر هم شامل عفو بشوند؛ حتی ممکن است به بالاتر از نود هزار هم برسد.
خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در متنی که آن را در قالب «رنجنامه» تنظیم کرده‌اند، با اشاره به موافقت اخیر رهبری با عفو گسترده، خواستار آزادی زنان در بند به خصوص فائزه هاشمی شده‌اند.
به گفته مدیر زندان تهران بزرگ، تا ۲۲ بهمن تعداد ۳۹۵ نفر از متهمان و محکومین واجد شرایط عفو گسترده رهبری آزاد شده و تعدادی از تقاضا‌های مددجویان هم در مراجع قضایی در دست بررسی است.
دادستان کل کشور بااشاره به عفو اخیر رهبری گفت: تفاوت این عفو با عفو های گذشته در این بود که علاوه بر محکومین عمدی، زندانیان حوادث اخیر را هم مشمول و حتی متهمین هم در این گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسیار گسترده شد.
اصفهان- دادستان کل کشور در مجموعه زندان مرکزی اصفهان و آیین آزادی زندانیان مشمول عفو گسترده اخیر حضور یافت.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: عفو گسترده از سوی مقام معظم رهبری نشان داد که نظام در کمال اقتدار با رأفت اسلامی با امور برخورد می کند.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفیف مجازات گسترده متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر گفت: جشن فرشته‌ها و عفو عمومی رهبری دو حرکت نمادین، مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب بود تا راه را برای بسیاری روشن کنند و موجب نشود تا برخی آدرس عوضی به جامعه بدهند. در واقع، تعبیر همان ضرب‌المثل در خانه اگر کس است، یک حرف بس است.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: تا ۲۲ بهمن یا اواخر بهمن ماه سال جاری متهمان و محکومان حوادث اخیر که شرایط عفو گسترده مقام معظم رهبری را داشته باشند، از زندان آزاد خواهند شد.
با اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب با دستور رئیس قوه قضائیه، رؤسای دادگستری‌ها به همراه تیم‌های متشکل از قضات و مقام‌های قضائی کار بررسی و رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کردند.
با اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب با دستور رئیس قوه قضائیه، رؤسای دادگستری‌ها به همراه تیم‌های متشکل از قضات و مقام‌های قضائی کار بررسی و رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کردند.
با اعلام خبر عفو گسترده رهبر معظم انقلاب با دستور رئیس قوه قضائیه، رؤسای دادگستری‌ها به همراه تیم‌های متشکل از قضات و مقام‌های قضائی کار بررسی و رصد پرونده محکومان و متهمان را آغاز کردند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: فرمان رهبر معظم انقلاب برای عفو گسترده محکومان و متهمان ناآرامی‌های اخیر نشان دهنده رأفت، اقتدار و صلابت نظام مقدس اسلامی است.
رئیس‌جمهور سابق با ابراز خرسندی از فرمان رهبر معظم انقلاب برای عفو گسترده محکومان و متهمان وقایع اخیر، اظهار داشت: تدبیر رهبر انقلاب، نقطه آغاز ترمیم شکاف‌های پدیدآمده و احیای سرمایه مردمی انقلاب است که آثار بسیار مهمی در فضای سیاسی و اجتماعی کشور خواهد داشت. این فرمان رهبری، دلسوزان کشور و نظام را امیدوار و انسجام ملی را تقویت خواهد کرد.
با اعلام خبر موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر ؛ زندانیان به شادی پرداختند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه عفو گسترده اخیر آمیزه‌ای تحسین برانگیز ار رأفت اسلامی و اقتدار نظام است گفت: این عفو برگ دیگری از مدیریت الهی رهبر معظم انقلاب بود.
مدیرکل روابط عمومی قوه قضائیه درباره اعلام عفو گسترده زندانیان از سوی رهبر معظم انقلاب همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: فعلا تعداد کسانی که مشمول عفو معیاری قرار می‌گیرند به صورت دقیق مشخص نیست
همزمان با اعلام خبر موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان حوادث اخیر و همچنین محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، عکاس خبرگزاری میزان با حضور در یکی از زندان‌های کشور از لحظه اعلام این خبر تصاویری را ثبت کرد.
رئیس خانه احزاب ایران با اشاره به موافقت رهبر انقلاب با عفو گسترده محکومان اغتشاشات گفت:‌ اقدام امروز مقام معظم رهبری نقطه پایان و میخی بر تابوت اغتشاشات بوده و تکمیلی بر تعامل هوشمندانه ایشان با حوادث داخلی است.
رئیس کل دادگستری استان تهران از آغاز بررسی وضعیت زندانیان برای تطبیق با شرایط عفو گسترده رهبر معظم انقلاب خبر داد.
این عفو گسترده، از جمله عفوهای معیاری است که آخرین بار در سال ۱۳۹۷ پیشنهاد و مورد موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت. در اینگونه عفوها، رئیس قوه قضاییه معیارهایی را به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد می‌کنند و در صورت موافقت ایشان بر اساس آن معیارها افرادی مشمول عفو قرار می‌گیرند.
رهبر انقلاب به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با پیشنهاد رییس قوه قضاییه با عفو گسترده برخی از محکومان ناآرامی‌های اخیر و دیگر محکومان موافقت کردند.
معاون قضایی قوه قضاییه جزییات این عفو و بخشش گسترده که شامل ده‌ها هزار نفر می‌شود را تشریح کرد.
فرمان بسیار مهم حضرت آیت الله خامنه ای در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام شد و ایشان با عفو گسترده محکومان اغتشاشات موافقت کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ