وکلای ملت در نشست امروز صحن مجلس ضمن تعیین نرخ مالیات بر انتقال دارایی‌ها و ساز و کار محاسبه سنوات خدمتی کارکنان نیروهای مسلح پس از دوره نمایندگی، از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای عفو جمع کثیری از متهمان اغتشاشات اخیر قدردانی کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامه‌ای پیرامون کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده برخی اقلام کالاهای اساسی را جهت به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور اعلام کرد.
به‌ منظور فراهم‌ ساختن زمینه سرمایه‌گذاری مردم در طرح‌های تولیدی و زیربنایی، هر گونه نقل و انتقال دارایی به/‌از شرکت های سهامی ‌پروژه، صندوق‌های تامین مالی و زمین مشمول مالیات بر نرخ صفر شد.
رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای موضوع کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات برخی کالاهای اساسی و قند و شکر تولید داخل را ابلاغ کرد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای واردات داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی فاقد مشابه تولید داخل را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرده و نرخ مالیات کالاهای اساسی را یک درصد تعیین کر
محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر سعادتی بیان کرد: مالیات ۵۰ درصد از کاسبان ما با نرخ صفر محاسبه می‌شود و ۴۰ درصد دیگر حداکثر ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند. سال گذشته این رویه ایراد داشت و ما دنبال کردیم. هر مورد دیگری که خارج از این رقم باشد پیگیری می‌شود و ما نمی‌خواهیم فشار به اصناف وارد شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ مالیات ۵۰ درصد اصناف صفر است، ۴۰ درصد دیگر یعنی تا سقف ۹۰ درصد حداکثر ۲۰ میلیون تومان است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مالیات ۵۰ درصد کاسبان، با نرخ صفر محاسبه شده و ۴۰ درصد دیگر نیز حداکثر ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.
رشد قیمت مسکن در یک سال اخیر بیش از نرخ رشد دلار بوده که این موضوع نشان دهنده وجود حباب در بازار مسکن است اکنون این سوال مطرح است که چگونه می توان از این حباب کاست.
نظری در قسمت دیگر سخنان خود گفت: طالبان در بُعد جمع آوری مالیات نیز موفق بوده و شفافیت و نظارت را جایگزین فساد کرده است.
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور  گفت: امسال ۵ واحد درصد نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی کاهش یافته و در سال آینده نیز ۷ واحد درصد کاهش می‌یابد.
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۷ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۸ دقیقه با حضور ۱۹۵ نفر از نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند
نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه، ۷ اسفند ماه) به ریاست قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، راس ساعت ۸ و ۸ دقیقه با حضور ۱۹۵ نفر از نمایندگان آغاز شد. امروز هم نمایندگان در سه شیفت صبح و عصر و شب به بررسی لایحه بودجه می‌پردازند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکار سقف معافیت مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی را تعیین کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز وکار سقف معافیت مالیاتی و نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی را در سال ۱۴۰۲ تعیین کردند.
با مصوبه مجلس شورای اسلامی، نقل و انتقال دارایی از شرکت‌های سهامی عام مشمول مالیات نقل و انتقال با نرخ صفر می شود.
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، مالیات اشخاص حقوقی دارای پروانه بهره برداری برای انجام فعالیت های تولیدی معادل هفت واحد درصد کاهش می یابد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲، مصوبات این کمیسیون درباره تعیین نرخ مالیات بر خانه‌ها و خودروهای لوکس در سال آینده را تشریح کرد.
وزیر امور اقتصاد و دارایی از کاهش نرخ مالیات شرکت‌های تولیدی در سال آینده خبر داد و گفت: در صورت تصویب مجلس، نرخ مالیات برای شرکت‌های تولیدی در سال آینده پس از تصویب مجلس هفت واحد درصد کاهش پیدا می‌کند.
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، خودروهایی بالای یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.
یک کارشناس اقتصادی گفت: باید برای محاسبه این مالیات، میزان تورم را از کل عایدی کم کرد و اصطلاحاً فقط خالص عایدی را مبنای اخذ مالیات قرار داد.
نشست هم‌اندیشی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمعی از صاحب نظران و مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی، با موضوع بررسی چالش‌های چندساله سازوکار اعمال نرخ صفر مالیات بر ارزش افزوده برگزارشد
مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران گفت: از سوم آبان نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات مواد اولیه دارو، شیرخشک اطفال و تجهیزات و ملزومات پزشکی و توانبخشی به یک و دو درصد کاهش یافته است.
سازمان امور مالیاتی از محاسبه نرخ مالیات صفر درآمد بیمارستان ها، هتل ها و مراکز اقامتی و تفریحی تا ۵ سال از زمان صدور پروانه بر اساس قانون مالیات های مستقیم خبر داد.
بر اساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، شرکت های هواپیمایی از نرخ خالص بلیت باید 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند که به نظر می رسد تا کنون حدود 400 میلیارد تومان شده باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ