رئیس سازمان انرژی اتمی ایران؛ همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، وارد استان یزد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون رییس جمهور در دیدار با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک این نشست‌ها و دیدارها در بالا بردن ظرفیت‌های صنعت هسته‌ای کشور موثر خواهد بود.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در حوزه تولید رادیو دارو، به زودی به قطب تولید و صادرات رادیودارو تبدیل می‌شویم.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: گام‌های اساسی برای فعال‌سازی معادن، افزایش ۵ برابری ظرفیت تولید رادیوداروها و نیز دستیابی به ظرفیت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای برداشته‌ایم.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تعامل میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعت هسته‌ای کشور، می‌تواند علاوه بر اقتدار و افتخار، اقتصاد را نیز ارتقا ببخشد.
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه قدرت هسته‌ای ایران قابل نفی شدن نیست گفت: روایتگری از فعالیت هسته‌ای ایران یک تصویر وارونه از حقایق را نشان می‌دهد و در این زمینه نقش سفرا بسیار مهم است.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در این سال سخت بالاترین دستاورد‌ها را ثبت کردیم و این همت همکاران ما بود. یکی از این دستاورد‌ها بحث کارکردن روی ایزوتوپ‌های پایداری بود که با یک زنجیره ۲۰تایی برای تولید ایزوتوپ تریتیوم ۱۳۱ که تبدیل به ید ۱۳۱ برای درمان سرطان تیرویید و تیرویید پرکار می‌شود که دستاورد بزرگی است که به آن دست پیدا کردیم و جزو دستاورد‌های سال ۱۴۰۱ است و جزو مواردی است که در ۱۴۰۲ به تولید انبوه می‌رسد و مورد استفاده برای بخش رادیودارو قرار خواهد گرفت.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت:‌ مذاکرات فنی در جریان بوده و تعاملات بین بازرسی و سیستم مدیریتی با آژانس وجود دارد. این روند در ۲ ماه گذشته برقرار بوده و اکنون نیز ادامه دارد تا بتوان موارد را یکی پس از دیگری مختومه کند.
رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ایران در پی بی‌عهدی طرفین برجام به موجب قانون اقدام راهبردی تصمیم به کاهش تعهدات برجامی گرفت.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: مواردی از جمله عدم انطباق بیانیه طراحی چیدمان سانتریفیوژها در سطح کارشناسی میان ایران و آژانس بحث و نهایی شد و مشخص شد که انحراف خاصی انجام نگرفته است.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: عملیات تجهیز کارگاه ساخت نیروگاه «کارون» آغاز شده و قراردادها برای تجهیزات سنگین مورد نیاز را با صنایع داخلی منقعد کرده‌ایم.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: عملیات تجهیز کارگاه ساخت نیروگاه «کارون» آغاز شده و قراردادها برای تجهیزات سنگین مورد نیاز را با صنایع داخلی منقعد کرده‌ایم
رییس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: به لحاظ ابزاری ساخت و ذخایر سوخت هسته ای هم قدرت است و هم ارزش اقتصادی و ارزش افزوده بالایی برای کشور دارای این ظرفیت تولید می‌کند. همین فرانسه که مسبب خیلی از فشارها به کشور ماست ۷۵ درصد برق خود را از انرژی هسته ای تولید می‌کند.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: نماینده ارشد آژانس بین المللی در بازدید از تاسیسات کشور، گزارش نادرستی ارائه داد و مدیرکل آژانس هم آن را رسانه‌ای کرد که این رفتار وی حرفه‌ای نیست.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تعاملات با آژانس برقرار است و برنامه و رایزنی برای تنظیم سفر مدیرکل آژانس به ایران هم در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری آن هستیم.
رییس سازمان انرژی اتمی از سفر مسئولان آژانس به تهران طی روزهای آینده خبر داد.
رئیس سابق سازمان انرژی اتمی می‌گوید: ایران بزرگ و مرز‌های آن باز است وقتی به راحتی اسلحه وارد می‌شود و افراد رفت‌وآمد می‌کنند نمی‌توانند چند گرم مواد پرتوزا وارد کشور کنند و آن را در جایی بریزند؟
عملیات احداث نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی «کارون» با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در دارخوین از توابع شهرستان شادگان اهواز آغاز شد.
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی در راستای قانون اقدام راهبردی در سایت فردو و نطنز ظرفیت جدیدی را برای غنی سازی ایجاد کرد که کل این عملیات در چارچوب موازین و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.
رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: گفته بودیم که فشار و قطعنامه سیاسی چیزی را تغییر نمی‌دهد و صدور قطعنامه واکنش جدی دارد و به همین خاطر تولید اورانیوم ۶۰ درصد در فردو از روز گذشته آغاز شده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی درگذشت والده مکّرمه محمد دهقان، معاون حقوقی رییس جمهور را تسلیت گفت.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور شرکت در اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد وین شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی جهت شرکت در اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد وین شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی برای بهره برداری و آغاز اجرای چندین طرح مهم عمرانی و اقتصادی وارد بوشهر شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره سامانه‌های پرتودهی اظهار داشت:‌ یکی از کمبودها و کسری‌های صنعت‌ هسته‌ای در کشور؛ عقب‌ماندگی در استفاده از ظرفیت پرتودهی در حوزه صنعت، مواد غذایی، کشاورزی و ... است، اکنون به این مسئله واقف شده‌ایم و سعی کرده‌ایم با برنامه‌ریزی منسجم نسبت به انجام مطالعات این بخش اقدام کرده و وارد فاز اجرایی شویم

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ