کارشناس مسائل اروپا، گفت: شهروند اروپایی نه تنها از سرما، بلکه از یک سرنوشت فاجعه بار که سیاستمداران برای وی رقم می زنند، در هراس است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت توتال انرژیز فرانسه هشدار داد در صورتی که هوا در فصل زمستان پیش رو سرد باشد، ذخایر گازی اروپا نمی‌تواند نیازهای مردم این قاره را تامین کنند.
هنوز برای ایراد این ادعا که مرگ برجام فرارسیده، زود است و هنوز برجام جای نتیجه‌گیری دارد. اگرچه دولت سیزدهم در این موضوع زمان خیلی زیادی را از دست داد. این هم به دلیل نظریه‌پردازی‌های غلط و بچگانه‌ای بود مانند زمستان سرد اروپا و .... این موضوعات باعث از دست‌رفتن زمان توسط این دولت شد. اما همانگونه که اشاره کردم، اگر حکومت واقعا قائل به احیای برجام باشد، می‌تواند بدون نگاه جناحی این مساله را حل کند.
رئیس آژانس بین المللی انرژی هشدار داد که زمستان آینده برای اتحادیه اروپا سخت تر خواهد بود.
سردار آزمون در آخرین ساعات نقل و انتقالات زمستانی فوتبال اروپا در آستانه انتقال به مارسی در لوشامپیونا بود اما مسئولان بایر لورکوزن با درخواست باشگاه فرانسوی مخالفت کردند.
«فاتح بیرول» گفت که کشورهای اروپا خوش شانس بودند که زمستان امسال معتدل بود، ولی این کشورها زمستان آینده با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
«فاتح بیرول» گفت که کشورهای اروپا خوش شانس بودند که زمستان امسال معتدل بود، ولی این کشورها زمستان آینده با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
تحلیلگران معتقدند که توان اروپا برای کاهش مصرف انرژی در زمستان جاری نشان می‌دهد که چگونه یک منطقه می‌تواند برای حمایت از اقتصادش در برابر شوک‌های انرژی خارجی محافظت کند.
«زمستان سخت اروپا» یکی از تعابیر اشتباهی بود که کم‌کم به باوری قطعی مبدل شد و سیاست خارجی ما را تحت‌تاثیر قرار داد. ما از این نکته غافل شدیم که دولت‌های اروپایی مانند هر دولت دیگری که به منافع ملی کشورش اهمیت می‌دهد به‌سرعت به‌دنبال راه‌حلی برای جایگزینی گاز روسیه خواهند گشت و همه گزینه‌های ممکن را بررسی خواهند کرد.
ایران با کمبود گاز ناشی از مصرف غیربهینه روبرو است، اما اروپا با بحران گازی روبرو است که صنایع این کشور را دچار شوک وحشتناکی کرده است که با تداوم تحریم گازی روسیه، به قیمت یخ زدن اروپایی‌ها در سرما و هدر رفتن هزینه‌های این منطقه و نابودی صنایع اروپا به کام آمریکایی در جریان است و تمام خواهد شد.
رئیس جمهور صربستان با پیش بینی اینکه جنگ اوکراین سال بعد هم ادامه داشته باشد از زمستان آینده به عنوان دشوارترین زمستان تاریخ اروپا یاد کرد.
مساله اروپایی‌ها فقط کمبود عرضه نیست بلکه به دلیل اقتصاد لیبرال و قیمت‌گذاری آزاد سوخت، همزمان با کمبود عرضه با جهش چند صد درصدی قیمت سوخت روبرو هستند و این یعنی اگر پولدار نباشی حتی با وجود سوخت در اروپا با مشکل روبرو می‌شوی!
نشریه اکونومیست مدعی است که افزایش شدید قیمت انرژی ناشی از جنگ اوکراین، باعث خواهد شد تا شمار قربانیان سرمای زمستان، از سربازان کشته شده در جنگ جاری سبقت بگیرد.
قیمت گاز در اروپا به بالاترین حد خود رسیده و ذخایر این منبع انرژی در قاره سبز روبه اتمام است و این مسائل در مجموع سبب شده تا اروپایی ها خود را  در کانون یک بحران انرژی نفس گیر ببینند.
در بحبوحه نگرانی سران اروپا درباره بحران انرژی رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد قاره اروپا زمستان سختی در پیش خواهد داشت.
کمیسر انرژی اتحادیه اروپا می‌گوید که مقامات انرژی این اتحادیه بر این باورند که زمستان سال آینده از زمستان پیش‌ رو، سخت‌تر خواهد بود.
«کسانی که تمام تخم مرغ‌های خود را در سبدِ سیاست‌های روسیه گذاشته بودند و فکر می‌کردند که جنگ اوکراین و نیاز غرب به نفت و گاز در فصل زمستان سبب می‌شود که اروپا و آمریکا در مواضع خود در قبال ایران تعدیل‌هایی را انجام دهند و امتیازاتی را به کشورمان بدهند و درست به همین دلیل نیز سیاست صبر را پیشه کردند، اکنون می‌بینند که اساسا این نوعِ نگاه هیچ دستاورد مثبت و قابل ذکری را برای ایران به همراه نداشته است. روسوفیل‌های داخلی باید در این زمینه پاسخگو باشند و مسوولیت خود را بپذیرند.»
بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که کشورهای اروپایی با افزایش خرید گاز طبیعی مایع(LNG)، می‌توانند در زمستان سال جاری، کمبود عرضه گاز روسیه را جبران کنند.
رجب طیب اردوغان گفت که کشورش در زمینه تأمین گاز مشکلی ندارد ولی زمستان پیش رو برای اروپا سخت و پرهزینه خواهد بود.
به دلیل بحران گاز ناشی از توقف کامل و دائمی انتقال گاز روسیه به اروپا، تنش بین دولت‌های اروپایی رو به افزایش است.
وابستگی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به گاز روسیه این احتمال را تقویت کرده که تحریم های اروپا علیه مسکو، زمستان تاریک و سردی را برای آن‌ها رقم خواهد زد.
سخنگوی اتحادیه اروپا در سخنانی گفت که این اتحادیه به دلیل جنگ روسیه علیه اوکراین، طی زمستان آینده با دشواری هایی مواجه خواهد بود.
نخست وزیر بلژیک در سخنانی گفت که زمستان بسیار سختی در انتظار سراسر اروپا خواهد بود.
کارشناس مسائل اروپا، گفت: شهروند اروپایی نه تنها از سرما، بلکه از یک سرنوشت فاجعه بار که سیاستمداران برای وی رقم می زنند، در هراس است.
کارشناس مسائل اروپا، گفت: شهروند اروپایی نه تنها از سرما، بلکه از یک سرنوشت فاجعه بار که سیاستمداران برای وی رقم می زنند، در هراس است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ