ایران با کمبود گاز ناشی از مصرف غیربهینه روبرو است، اما اروپا با بحران گازی روبرو است که صنایع این کشور را دچار شوک وحشتناکی کرده است که با تداوم تحریم گازی روسیه، به قیمت یخ زدن اروپایی‌ها در سرما و هدر رفتن هزینه‌های این منطقه و نابودی صنایع اروپا به کام آمریکایی در جریان است و تمام خواهد شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: سال گذشته چالش اصلی تامین سوخت زمستانی بود که  با همکاری مردم توانستیم زمستان سخت را پشت سر بگذاریم.
رئیس آژانس بین المللی انرژی هشدار داد که زمستان آینده برای اتحادیه اروپا سخت تر خواهد بود.
«فاتح بیرول» گفت که کشورهای اروپا خوش شانس بودند که زمستان امسال معتدل بود، ولی این کشورها زمستان آینده با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
«فاتح بیرول» گفت که کشورهای اروپا خوش شانس بودند که زمستان امسال معتدل بود، ولی این کشورها زمستان آینده با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
برای بسیاری از مردم در سراسر چین، کمبود گاز طبیعی و دمای بسیار سرد، زمستان سخت را غیرقابل تحمل کرده است.
مشکل انرژی در کشورمان با بحران انرژی در اروپا قابل مقایسه نیست. صنایع اروپا از بحران انرژی فعلی بسیار متضرر شده اند. کاهش تولید صنایع انرژی بر نظیر فولاد، شیشه سازی و سرامیک سازی بیانگر وضعیت بغرنج صنایع اروپا است.
ایستگاه متروی استالینگراد در پاریس به یکی از مراکز پناهندگان تبدیل شده است. پناهندگانی که می‌خواهند در شرایط سخت زمستانی از هوای سرد در امان بمانند، در زیر و اطراف ایستگاه مترو پناه می‌گیرند. برخی سازمان‌های مردم نهاد و مردم اطراف بین این پناهندگان غذا توزیع می‌کنند. اکثر پناهندگانی که به پاریس آمده اند از جنگ داخلی، مشکلات اقتصادی و دولت‌های ضد دموکراتیک در کشور‌های خود فرار کرده اند و با طی کردن مسافتی دشوار با رویای زندگی بهتر، با ناامیدی مواجه می‌شوند.
مهم‌ترین درسی که تصمیم‌گیران و استراتژیست‌ها سیاست خارجی کشورمان از طرح تز عجیب زمستان سخت باید بگیرند این است که نباید فرصت‌ها را با طرح ایده‌های سلبی که شاید در آینده محقق شود یا خیر، از دست داد. اگر در تابستان اروپایی‌ها بر احیای توافق برجام و شاید تسهیل واردات انرژی از ایران (البته بیشتر نفت؛ چرا که اروپایی‌ها هم از نداشتن ظرفیت انتقال گاز ایران آگاه بودند) رغبت و حتی اصرار داشتند، اکنون دیگر شرایط تماما دگرگون شده است. حالا به جرات می‌توان این درس را برای مسئولان کشور بازگو کرد که نه تحولات سیال هستند و هر بازیگری در مسیر پویایی هر چه بیشتر خود گام بر می‌‎دارد؛ لذا نه در وضعیت کنونی و در آینده، نباید برای دست‌یابی به منافع دست به قمار زد
تحلیلگران معتقدند که توان اروپا برای کاهش مصرف انرژی در زمستان جاری نشان می‌دهد که چگونه یک منطقه می‌تواند برای حمایت از اقتصادش در برابر شوک‌های انرژی خارجی محافظت کند.
ضیاییان درباره شدت سرمای هوا در مقایسه با سال‌های گذشته گفت: در حال حاضر زمستان سختی نداریم و نمی‌توان کاهش دما را به دو هفته آینده منحصر کرد چرا که به‌طور کلی در زمستان سرمای هوا طبیعی است و می‌تواند تا پایان زمستان نیز سرد بماند.
کیهان نوشت: توصیه‌های همیشگی و همه ساله برای صرفه‌جویی در مصرف گاز در زمستان در ایران کجا، «زمستان سخت» اروپا با تبعات هولناکی که در بالا به گوشه‌ای از آن‌ها اشاره شد کجا؟!
«زمستان سخت اروپا» یکی از تعابیر اشتباهی بود که کم‌کم به باوری قطعی مبدل شد و سیاست خارجی ما را تحت‌تاثیر قرار داد. ما از این نکته غافل شدیم که دولت‌های اروپایی مانند هر دولت دیگری که به منافع ملی کشورش اهمیت می‌دهد به‌سرعت به‌دنبال راه‌حلی برای جایگزینی گاز روسیه خواهند گشت و همه گزینه‌های ممکن را بررسی خواهند کرد.
عدد گاز وارداتی که ۴/۵ میلیون مترمکعب در روز است، توان پوشش مصرف در استان‌های شمالی را ندارد. چراکه فقط در استان گیلان روزانه ۱۸میلیون مترمکعب گاز در شبکه خانگی مصرف می‌شود. این ناترازی سبب شده تعطیلی ادارات استان گیلان در روز‌های پنج‌شنبه در دستور بررسی قرار گیرد و در گام نخست تعطیلی ادارات در روز اول دی‌ماه اجرایی شد تا اثرات این تصمیم در میزان مصرف سنجیده شود.
در آستانه زمستان اخباری مبنی بر کمبود گاز مایع در زابل وجود دارد و این درحالی است که انتظار می رفت این منطقه زودتر از اینها گاز دار شود.
مساله اروپایی‌ها فقط کمبود عرضه نیست بلکه به دلیل اقتصاد لیبرال و قیمت‌گذاری آزاد سوخت، همزمان با کمبود عرضه با جهش چند صد درصدی قیمت سوخت روبرو هستند و این یعنی اگر پولدار نباشی حتی با وجود سوخت در اروپا با مشکل روبرو می‌شوی!
حشمت‌الله فلاحت پیشه: باید این واقعیت را در نظر گرفت که سیاست خارجی، عرصه بولتن نویسی نیست. یعنی اینکه بعضا مواردی در این بولتن‌ها نوشته می‌شود که خودشان هم باور می‌کنند.... تحریم‌ها نیز نتیجه سیاست خارجی شعارزده و متوهمانه است / کنعانی مقدم :«غربی‌ها بر این باورند که اتفاقات اخیر در ایران، منجر به تضعیف نظام شده است و الان زمان آن است که فشار از بیرون را به بالاترین حد برسانند.
با وجود اینکه دولت محلی و واحد‌های امنیتی در شهر لیمان اوکراین به کار سخت برای بازگشت زندگی به حالت عادی ادامه می‌دهند، زمستان سختی در انتظار غیرنظامیانی است که به دلیل ویرانی‌های سنگین در شهر مانده‌اند.
وزیر دارایی سوئد بر اساس پیش‌بینی‌ها هشدار داد زمستان پیش‌روی این کشور سخت خواهد بود و بسیاری از شهروندان شرایط اقتصادی دشواری را تجربه خواهند کرد.
آنفلوانزا که هرساله در ابتدای پاییز نگرانی‌های زیادی ایجاد می‌کند حالا با کم‌رنگ‌شدن کرونا بار دیگر به صدر جدول نگرانی‌های حوزه سلامت باز گشته است. آنچه وضعیت درگیری با آنفلوانزا را نگران‌کننده می‌کند مسئله کمبود دارو در کشور است.
یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سوئد در گزارشی با ارائه پیش‌بینی ناگوار از شرایط اقتصادی این کشور، زمستان پیش رو را برای مردم سوئد «سخت و سرد» توصیف کرد.
قیمت گاز در اروپا به بالاترین حد خود رسیده و ذخایر این منبع انرژی در قاره سبز روبه اتمام است و این مسائل در مجموع سبب شده تا اروپایی ها خود را  در کانون یک بحران انرژی نفس گیر ببینند.
رئیس جمهور فرانسه در سخنانی گفت که اروپایی ها سخت ترین زمستان را در زمینه تامین گاز پیش رو خواهند داشت.
رجب طیب اردوغان گفت که کشورش در زمینه تأمین گاز مشکلی ندارد ولی زمستان پیش رو برای اروپا سخت و پرهزینه خواهد بود.
رئیس جمهور اوکراین در سخنانی خطاب به مردم این کشور گفت که زمستان آینده، سخت ترین زمستان در طول تاریخ اوکراین خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ