رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به دو عملیات جستجو در یخچال یخار دماوند و علم‌کوه، گفت: این عملیات به دلیل ریزش شدید سنگ و وقوع سیل و به خطر افتادن جان امدادگران متوقف شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: عملیات «ربیع» یک عملیات دقیق بود که با هفتاد موشک و ده ها پهپاد انجام شد که نتیجه آن وارد آمدن آسیب جدی به بدنه گروهک های ضد انقلاب در اقلیم شمال عراق بود.
سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه احتمال حضور افراد دیگری نیز در زیرآوار وجود داشت، عوامل آتش‌نشانی عملیات جستجو و آواربرداری را ادامه دادند و تا ظهر امروز عملیات آوار برداری در ضلع جنوبی را به پایان رسانده و در ضلع شمالی نیز بخش زیادی از آوار برداشته شده است.
رولوت رباتیکس محصول خود به نام«هیبرید موبیلیتی ربات»(HMR) را معرفی کرد. این ربات در حقیقت یک قفس کروی شکل است که می تواند مانند مولتی کوپتر با استفاده از دو حلقه ژیروسکوپ در هر جهتی بچرخد.
محققان در حال جست‌وجوی اعماق اقیانوس برای یافتن نشانه‌هایی از حیات بیگانه‌ها هستند که البته ممکن است این عملیات غیرقانونی باشد. تیم به رهبری «آوی لوب»، یک فیزیکدان نظری بحث‌برانگیز که به خاطر اعتقاد قوی‌اش به این موضوع که «ما توسط حیات فرازمینی هوشمند و تمرکز خاص، در این زمینه، روی Oumuamua مورد بازدید قرار گرفته‌ایم»، شناخته شده است، در حال جستجوی کف اقیانوس برای بقایای شهاب بین‌ستاره‌ای «۱ IM۱ »بوده‌اند که در سال ۲۰۱۴ به زمین برخورد کرد.
مشهد ـ سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: امروز در حداقل زمان اسکان اضطراری برقرار و عملیات جستجو و نجات انجام می‌شود.
ملکی با بیان اینکه آتش کاملا در این واحد مسکونی شعله ور بود، گفت: آتش نشانان همزمان با عملیات مهار مشغول عملیات جستجو شدند که در قسمت اتاق خواب با وضعیت کاملا سوخته یک مرد جوان حدود ۲۲ ساله مواجه شدند که به تایید عوامل اورژانس مشخص شد این فرد در این حادثه جان باخته است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: گزارشی از مفقودی یک خانم ۴۲ و یک مرد ۳۵ ساله در محدوده تونل ۲ داشتیم که از همان روز مشغول جستجو هستیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: عملیات جستجوی ۲ مفقود شده در سیل چالوس همچنان ادامه دارد.
عملیات جستجو در بخش‌های سیل زده چالوس
در پی آتش‌سوزی گسترده یک کشتی گردشگری در دریای سرخ، عملیات نجات ۲۴ مسافر این کشتی با موفقیت انجام شد و امدادگران در جستجوی ۳ گردشگر مفقودشده این حادثه هستند.
شفیق اظهار کرد: روستا‌های "استاد"، "خسرویه" و "چوکانلوی" شهرستان فاروج بیشترین خسارت را متحمل شدند و در این رابطه تاکنون جسد ۲ تن از اهالی این روستا‌ها توسط نیرو‌های امدادی پیدا شده و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.
تبریز- عملیات آوار برداری و جستجو و نجات در محل حادثه انفجار در منطقه منظریه تبریز به اتمام رسید.
در همان لحظات اولیه چندنفر از کارگران با سوختگی شدید خود را نجات داده و از ساختمان خارج شدند. با توجه به اینکه احتمال حضور افراد دیگر در این اتاقک‌ها که هرکدام حدود ۱۵ متر مربع مساحت داشتند، وجود داشت، تیم‌های آتش‌نشانی همزمان با اطفای حریق عملیات جستجو را نیز در دستورکار خود قرار داده و دقایقی بعد با پیکر سوخته و بی‌جان چهار نفر که در اتاق‌ها محبوس شده بودند، مواجه شدند.
تیم‌های امداد و نجات ايران و ترکیه در يك عمليات جستجوى مشترك یک پدر و دختر خردسال را كه بعد از ١٣٠ ساعت در زیر آوار خانه فروریخته‌شان زنده مانده بودند، نجات دادند.
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات جستجو و نجات در مناطق زلزله زده بی وقفه ادامه دارد.
نیرو‌های ویژه به افرادی گفته‌ می‌شود که در آموزش‌های نظامی عمومی و تخصصی، شاخص‌ بوده، و در عملیات‌های خاص، حضور می‌یابند. این نیرو‌ها در قالب تیپ‌های واکنش‌سریع در همه‌ی ارتش‌های دنیا سازمان‌دهی و تجهیز می‌شوند و با توجه به شرایط اقلیمی و وضعیت‌های خاص فرامنطقه‌ای، به صورت راهبردی اجرای عملیات می‌کنند. تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه واکنش سریع، مشهور به نوهد (نیرو‌های ویژه هوابرد) یا تیپ کلاه‌سبزها، از قدیمی‌ترین تیپ‌های ویژه در نیروی زمینی ارتش است. در این گزارش آشنایی با انواع برف و بهمن شناسی، آشنایی با ابزار جستجو و نجات دربرف، آشنایی صحیح از میله سونداژ در جستجو و نجات، تیراندازی دربرف با اسکی پرحرکت، انواع سرمازدگی، نحوه تهیه پناهگاه‌های برفی، اجرای راهپیمایی بردمتوسط و بررسی وضعیت محیط درشب، شناسایی منطقه کمپ چریکی و ایجادکمپ چریکی، آموزش اسکی.
حجم آتش به قدری زیاد بود که به مغازه مبل سازی سرایت کرده بود. آتش نشانان همزمان با اطفا، عملیات جستجو را نیز آغاز کردند و در حین خاموش کردن آتش در قسمت موتورسازی متوجه یک فضایی برای استراحت می‌شوند که یک زن و مرد جوان در آن حضور داشتند که به تایید عوامل اورژانس مشخص شد که هر دو جان خود را از دست دادند.
اهواز - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان از تلاش هست ساعته ۶ تیم عملیاتی برای جستجو و نجات، ۲ سرنشین خودروی سمند گرفتار شده در سیلاب خبر داد.
ملکی خاطرنشان کرد: بدلیل سست شودن و وجود انواع گازهای سمی عملیات به سختی در داخل چاه ادامه دارد که پس از پایان عملیات اگر فردی در عملیات جستجو توسط آتش نشانان پیدا شد، اطلاع رسانی خواهد شد.
سرپرست جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در سیلاب اخیر یک چوپان از اهالی شهرستان کوهرنگ در سیلاب مفقود شده بود، اظهار کرد: جسد ستار رشیدی چوپان ۶۵ ساله پس از ۲۵ روز عملیات جستجو پیدا شد.
فرماندار سمیرم گفت: در سه روز گذشته تیم‌های هلال احمر مشغول جستجو برای یافتن این دو گردشگر هستند و فعلاً آبِ رودخانه گل‌آلود است و تاکنون این جستجو‌ها بی‌حاصل بوده است، اما عملیات جستجو کماکان ادامه دارد.
رئیس سازمان امداد و نجات، با اشاره به دو عملیات جستجو در یخچال یخار دماوند و علم‌کوه، گفت: این عملیات به دلیل ریزش شدید سنگ و وقوع سیل و به خطر افتادن جان امدادگران متوقف شد.
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره تعداد مفقودشدگان سیل نیز گفت: در حال حاضر شش نفر در پی این سیل در پنج استان کشور مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنها ادامه دارد.
مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اینکه گفته می‌شود حدود ۲۰۰ نفر در زیرآوار ناشی از سیل در امام‌زاده داوود هستند، گفت: «چنین چیزی تقریبا محال است و چه کسی چنین آماری را اعلام کرده است؟ یعنی مردم و منابع محلی موفق به شمارش افرادی در زیرآوار شده‌اند که ده‌ها امدادگر حرفه‌ای و سگ‌های جستجو و نجات نتوانستند آن را پیدا کنند؟»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ