سخنگوی دولت گفت: طبق آمار بانک جهانی، پیش‌از انقلاب فقط ۳۷درصد افراد بالای ۱۵سال ایران سواد داشتند و پس از انقلاب، این عقب‌ماندگی جبران شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از انقلاب زنان توانمند شده‌اند، اما مشکل ما آنجاست که از این ظرفیت و توانایی بهره نمی‌بریم و وزیر زن نداریم.
رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند؛ که در بخشی از دیدار بیانات رهبر انقلاب را مشاهده می‌کنید.
احمد حیدری گفت: پیش از وقوع انقلاب اسلامی در کشور ظرفیت تولید برق در ایران کمتر از ۷ هزار مگاوات بود، اما اکنون ظرفیت تولید برق به بیش از ۹۱ هزار مگاوات یعنی ۱۳ برابر رسیده است.
هم‌زمان، از «توافق موقت» یا «کم در برابر کم» سخن گفته می‌شود که ایران تاکنون با آن موافقت نکرده است؛ اما روشن است که اگر «نه برجام» عملی باشد، تضمینی برای «نه بحران» وجود ندارد و مشکل با توجه به افزایش سطح غنی‌سازی در ایران و وجود خطوط تماس بین دو طرف در سوریه و عراق و ماجراجویی‌های اسرائیل می‌تواند از کنترل خارج شود. اجتناب از بحران را شاید بتوان دلیل مخالفت آمریکا با صدور قطع‌نامه‌ای علیه ایران در جلسه آژانس در مارس گذشته دانست.
سپهبد قرنی در اواخر سال۵۷ حمله عراق را پیش‌بینی می‌کرد و نگران شایعاتی بود که درآن روز‌ها درباره تضعیف و حتی انحلال ارتش به گوش می‌رسید که ارتش ایران از هر سو هدف قرار گرفته بود. قرنی یک برنامه همبستگی مردم با ارتش ترتیب داد. سربازان در خیابان‌های پایتخت رژه می‌رفتند و شعارمی‌دادند: «ارتش فدای مردم» و گروهی از مردم در پاسخ آن‌ها می‌گفتند: «مردم فدای ارتش.» هدف سرلشکر قرنی از این کار بردن ارتش به میان مردم و بالا بردن روحیه سربازان بود.
میرسلیم نوشت: اولین حق ۵۰ میلیون نفری که بعد از انقلاب متولد شده‌اند آگاهی از شایستگی‌های ماست.
یازدهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم صبح امروز (سه‌شنبه دوم اسفند) به ریاست آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرنگان رهبری برگزار شد.یازدهمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری تا عصر فردا ادامه دارد و با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان می‌دهد. حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های اعضای مجلس خبرگان در روز پنجشنبه (چهارم اسفند) است.
امیر عزیزی‌پور که در ۱۲ دی با حکم اعضای مجمع به عنوان رییس فدراسیون اسکواش انتخاب شده بود پس از گذشت بیش از یک ماه حکم ریاست خود را از سوی وزیر ورزش و جوانان دریافت کرد.
در آغاز چهل و پنجمین سال حیات جمهوری اسلامی، در این گزارش تلاش شد که منصفانه نقاط ضعف و قوت ورزش ایران بعد از انقلاب بررسی و کارنامه ورزش کشور با دوران پهلوی مقایسه شود.
۹۷ درصد شهر‌های ما مراکز درمانی دارند. تا سال ۶۵ در کشور ۵ هزار پزشک خارجی داشتیم که هر یک ۲۵۰۰ تا ۵ هزار دلار حقوق می‌گرفتند که ما از این موضوع عبور کردیم. سالانه ۳۶۰۰ نیروی متخصص ذیل ضریب کا در مناطق محروم توزیع می‌شوند، مناطق محروم همچنین با نیرو‌های بومی اداره می‌شوند و درصد قابل توجهی از ظرفیت به نیرو‌های بومی اختصاص یافته است.
۹۷ درصد شهر‌های ما مراکز درمانی دارند. تا سال ۶۵ در کشور ۵ هزار پزشک خارجی داشتیم که هرکدام ۲۵۰۰ تا ۵هزار دلار حقوق می‌گرفتند که ما از این موضوع عبور کردیم. سالانه ۳۶۰۰ نیروی متخصص ذیل ضریب کا در مناطق محروم توزیع می‌شوند، مناطق محروم همچنین با نیرو‌های بومی اداره می‌شوند و درصد قابل توجهی از ظرفیت به نیرو‌های بومی اختصاص یافته است.
افزایش شاخص طول عمر ایرانیان پس از انقلاب/ هیچ بیماری به خارج اعزام نمی‌شود
رئیس جمهور با اشاره به روابط دوستانه ایران و زیمبابوه پس از پیروزی انقلاب گفت:ایران و زیمبابوه ظرفیت‌های فراوانی دارند که می‌تواند در مسیر گسترش روابط و همکاری‌های فیمابین مورد استفاده باشد.
سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) به رهبری یاسر عرفات در آن برهه زمانی به عنوان رسمی‌ترین گروه مبارز فلسطینی در مقابله با رژیم صهیونیستی شناخته می‌شد و طبیعتا سفر عرفات به تهران می‌توانست اعلام همبستگی با انقلاب و تبریک پیروزی محبوبیت بیشتری برای یاسر عرفات و سازمان متبوعش داشته باشد.
محسن هاشمی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در یادداشتی از اولین دیدار پدرش با امام خمینی پس از پیروزی انفلاب نوشت.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی بزرگترین نقطه عطف تاریخ ایران پس از پذیرش اسلام بود.
علی اکبر محرابیان در جمع خبرنگاران گفت : در ابتدای انقلاب صنعت برق وابستگی صد درصدی داشت در حالیکه اکنون ۹۵ درصد قطعات برقی محصول داخلی است.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف ارتقا یافت و زنان به عنوان نیمی از جمعیت اجتماعی کشور در بسیاری از عرصه‌ها پیشتاز بوده اند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف ارتقا یافت و زنان به عنوان نیمی از جمعیت اجتماعی کشور در بسیاری از عرصه‌ها پیشتاز بوده اند.
رئیس شورای اجرایی گروه بین المجالس جمهوری اسلامی گفت: زنان با دست خالی در مقابل تمام توطئه‌های خارجی اعم از تحمیل جنگ هشت ساله و سپس تحریم‌های غربی و آمریکایی همدوش مردان ایستادند.
واکنش علی دایی به پس دادن پاسپورتش بدون رفتن به دادگاه انقلاب
ضرغامی گفت: در طول تاریخ چند هزار ساله ایران، هر گروه و سلسله‌ای روی کار آمده با تکیه بر سرپنجه هنرمندان ایرانی یک معماری مشخص را رقم زده است، حتی در دوره پهلوی با یک معماری روشن مواجه هستیم، اما بعد از انقلاب معماری ما به کلی نابود شد. من متوجه این خطر هستم.
توئیت سایت رهبر انقلاب پس از دیدار امیر قطر
برگزاری مراسم ۱۴ خرداد در حرم مطهر حضرت امام با رعایت محدودیت جمعیت شرکت کننده مواجه است و از پیروان حضرت امام در سراسر کشور عذرخواهی کرد و در عین حال خاطرنشان شده که ستادهای استانی در شهرهای مختلف نیز این مراسم را برگزار خواهند کرد. سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از دو سال وقفه (بواسطه فراگیری ویروس کرونا) امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ