رسانه‌ها و مقامات الجزیرای می‌گویند در ۴ هفته گذشته دست‌کم ۵۶ نفر بر اثر استنشاق مونوکسیدکربن جان خود را از دست داده‌اند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قهوه سرشار از پلی فنول است و احتمالا اثرات مفید آن با این ترکیبات مرتبط است. بنابراین، قهوه جوش خود را آماده کرده و از یک فنجان قهوه لذت برده و در عین حال با فواید بی‌شمار این نوشیدنی آشنا شوید.
متهم به قتل گفت: مادر و زن داداشم که می‌دانستند من قصد کشتن او را نداشته‌ام سکوت کردند تا راز قتل پنهان باقی بماند. به همین خاطر من جسد برادرم را در صندوق عقب ماشین گذاشتم و به همراه آن‌ها به یکی از روستا‌های غرب تهران که محل تولدم بود، بردم.
فشار خون بالا یک بیماری کشنده است و به عنوان یک قاتل خاموش شناخته می‌شود؛ زیرا اغلب سیگنال هشداردهنده‌ای ندارد و اگر درمان نشود، می‌تواند اندام‌های حیاتی مانند کلیه‌ها، قلب و مغز را تحت تأثیر قرار دهد.
هشترود- دو شهروند در هشترود بر اثر نشت گاز مونوکسیدکربن جان باختند.
بیماری قند خون به قاتل خاموش مشهور است. اگر این ۱۰ نشانه را در بدن خود می‌بینید، مبتلا به قند خون هستید.
تبریز- فرمانده انتظامی شهرستان میانه از مرگ زن و شوهری بر اثرنشت گاز و استنشاق گاز دی اکسید کربن خبر داد.
متهم نتوانست برای به قتل رساندن بیتا انگیزه‌ای جز خاموش ماندن راز جنایتش فاش کند و در سوال و جواب قاضی مشخص شد، مصرف مخدر او را در حدی از حال خود خارج نکرده بود که مسلوب‌الاراده باشد و اختیار اعمال خود را نداشته باشد.
بیماری قند خون به قاتل خاموش مشهور است. اگر این ۱۰ نشانه را در بدن خود می‌بینید، مبتلا به قند خون هستید. برخی از آنها عبارتند از: تاری دید، خستگی، تشنگی دائم و...
با توجه به برودت هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی در نیمه دوم سال، مسمومیت‌های ناشی از گاز مونوکسیدکربن افزایش پیدا کرده است.
ساعت ۱۹ و ۱۴ دقیقه نیز در تماسی با اتاق فرمان اورژانس پیش بیمارستانی اعلام شد که ۳ نفر شامل یک زن، ۲ دختربچه در شهرستان بویین و میاندشت دچار مسمومیت با مونوکسید کربن شده‌اند.
کاشمر ـ فرمانده انتظامی کاشمر از مرگ مرد۵۷ ساله بر اثر مسمومیت با گاز منواکسید کربن در یکی از روستاهای این شهرستان خبر داد.
کلسترول بالا یک نگرانی جدی برای سلامتی است و به عنوان یک "قاتل خاموش" شناخته می‌شود، زیرا اغلب علائمی ندارد. اگر کلسترول بالا درمان نشود می‌تواند منجر به تصلب شرایین شود که در نهایت منجر به حمله قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی یا بیماری شریان محیطی (PAD) شود.
گاز مونوکسید کربن در فضا هیچ علائم تنفسی در فرد ایجاد نمی‌کند. این گاز، بدون بو، رنگ و تحریک پذیر نیست؛ به عبارت دیگر نشانه‌های ظاهری برای اثبات حضور آن وجود ندارد.
تبریز- مونوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است که از سوختن ناقص مواد سوختنی در محیط منتشر می‌شود اما انسان را تا پای مرگ می‌کشاند و به قاتل خاموش معروف است.
سبزوار ـ مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سبزوار گفت: قاتل خاموش جان مادر جوان سبزواری به همراه ۲ فرزند پسر و دخترش که حدود هفت و ۱۱ سال سن داشتند را گرفت.
سبزوار ـ مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سبزوار گفت: قاتل خاموش جان مادر جوان سبزواری به همراه ۲ فرزند پسر و دخترش که حدود هفت و ۱۱ سال سن داشتند را گرفت.
دکتر مظهری با اشاره به مضرات استفاده از غذا‌های کنسرو شده می‌گوید: پرطرفدارترین غذای کنسروی در میان خانواده‌های ایرانی کنسرو تن ماهی است. باید بدانید که استفاده مداوم از این کنسرو به علت دارا بودن مقدار زیاد جیوه بر روی عملکرد مغز تاثیرات بسیار منفی می‌گذارد.
میانه- سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از فوت دو زن ۳۱ساله و ۱۶ ساله کندوانی بر اثر نشت گاز مونوکسید کربن خبر داد.
کلسترول بالا را اغلب «قاتل خاموش» می‌نامند، زیرا بی‌سر و صدا خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. با این حال، زمانی که ماده چرب در شریان‌ها تجمع می‌یابد، ممکن است برخی علائم ظاهر شوند. یکی از نشانه‌های این فرایند می‌تواند هنگام استراحت فرد نمایان شود.
محمدرضا محمدحسنی فوق تخصص قلب و عروق درباره سردرد‌های صبحگاهی و ارتباط آن با فشار خون بالا گفت: فشار خون بالا در بیشتر موارد یک بیماری خطرناک است به همین دلیل «قاتل خاموش» نامیده می‌شود و می‌تواند با سردرد‌های صبحگاهی ارتباط داشته باشد.
رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی تاکید کرد که «نشستن» قاتل خاموش برای مردم جهان و ایران است و خطرات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ ماجرای عاشق گم شده!/ معمای مرموز آدم‌ربایی ۳۰ میلیاردی/ کلکسیون جرم در یک ساندویچی!/ قتل در اراک، دستگیری در مشهد/ کلاهبرداری ۹ هزار میلیارد تومانی با خرید و فروش املاک/ دستبرد به اموال فروشگاه زیر دوربین‌های خاموش!/ سرقت‌های سریالی هنگام مرخصی از زندان
اعضای کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اهمیت پرداختن تمام نهادها به توسعه ورزش همگانی ابراز امیدواری کردند با بسیج عمومی در این حوزه از یک سونامی اجتماعی بزرگ در سال های آینده جلوگیری شود.
فردا طرح ترافیک برقرار است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ