جبهه پایداری که طیفی از چهره‌های جوان و مجموعه‌ای از شمایل‌های نامجوی طیف اصولگرایی بودند، ابتدا با تکیه بر ظرفیت‌های حمایتی اصولگرایان سنتی و حتی نو اصولگرایان، آرام آرام خود را در قامت مدعی جدی تاج و تخت اصولگرایی معرفی کردند و نهایتا با عبور از قالیباف، وارث اصلی محافظه‌کاران دهه ۷۰ و اصولگرایان دهه ۸۰ و ۹۰ شدند. جماعتی که در خفا و آشکار در برابر قالیباف ایستادند، موضع‌گیری کردند و سکه توفیق را به نام خود زدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
الیاس نادران نماینده مردم تهران در تذکر آیین نامه‌ای خطاب به رییس مجلس بیان داشت: من نسبت به اداره مجلس تذکر دارم این چه وضع اداره مجلس است؟ چرا اعاده شده از شورای نگهبان تذکر ندارد.
انتظار این است که آقای قالیباف خودشان هم در جلسه حضور پیدا کنند و به کار سرعت ببخشند. من این فراخوان‌های متعدد را که دارد اتفاق می‌افتد، آفت سرعت می‌دانم چرا که حکم، موضوع و مصلحت جامعه کاملا مشخص است و مجلس هم به‌عنوان عصاره و چکیده ملت روی آن نظر می‌دهد.
وکیل اسحاق جهانگیری درباره جلسه دیروز دادگاه، می‌گوید موکل او شخصا آمادگی حضور در دادگاه را داشت، اما از آنجایی که مطلع شدیم آقای قالیباف عزم رودرو شدن در دادگاه ندارد، من به‌عنوان وکیل، در دادگاه حاضر شدم.
قالیباف گفت: صراحتا می‌گویم این‌که رئیس کل بانک مرکزی اعلام می‌کند از برخی آمار‌های درآمد‌های ارزی مطلع نیست قابل قبول نبوده چرا که این اختیار به بانک مرکزی داده شده و در نشست سران قوا نیز با درخواست شما موافقت شد و این‌که شما می‌گویید ما در جریان و مطلع نیستیم پذیرفته شده نیست اگر موردی هست بگویید تا کمک کنیم.
در بروزرسانی توییتر که می‌توان گفت به تازگی اتفاق افتاده‌است، تیک خاکستری به افراد دولتی، سیاسی، روسای جمهور فعلی و یا سابق تعلق گرفته‌است؛ اتفاقی که در ایران تنها آیت‌الله خامنه‌ای و ابراهیم رئیسی را شامل شد.
در سطحی کلان‌تر، احیای محافظه‌کاران، می‌تواند دوران نزدیک به دو دهه میدان‌داری نهاد‌های شبه‌نظامی و امنیتی در جناح راست را پایان دهد و رهبری سیاست در این جناح را به سیاستمداران بازگرداند. همان رویایی که ناطق‌نوری در سال ۱۳۸۴ داشت؛ اما از دل آن کابوسی، چون احمدی‌نژاد درآمد. اگر خواب کوتاه مهدی کروبی در آن بامداد تاریخ‌ساز سال ۱۳۸۴ صحنه انتخابات را دیگرگونه کرد؛ شاید پایان دوران خواب ناطق‌نوری در سال ۱۴۰۲، صحنه سیاست در ایران را تغییر دهد.
ادعای آقای محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای الجزایری خود دایر بر این که "در زمان انقلاب الجزایر به عنوان یک جوان انقلابی مسایل مربوط به انقلاب الجزایر را در ایران دنبال می‌کرده" دست‌مایۀ طعنه و طنز به او در فضای سیاسی و رسانه‌ای شده چرا که او متولد ۱۳۴۰ خورشیدی است.
چند روز قبل بالاترین مقام قانون‌گذاری کشور گفت‌ بر این باور است که نوسازی نظام حکمرانی در همه حوزه‌ها ضرورتی است که با بازگشتن امنیت باید در دستور کار کشور قرار گیرد.
به باور قالیباف در این نوسازی اولویت با مسائل اقتصادی است. این مقام در میانه اعتراضات نیز مشابه این اظهارات را بر زبان رانده بود. اکنون سؤال این است که چرا نه آن حرف‌ها و نه این اظهارات جدید از سوی عامه مردم مورد اقبال و استقبال قرار نگرفته و نخواهد گرفت؟
قالیباف با اشاره به تمرد برخی گروه‌های سیاسی از قانون اساسی خاطرنشان کرد: در همین دهه‌های گذشته وقتی که یک نگاهی می‌کنیم، برخی دسته‌ها و نیرو‌های سیاسی را می‌بینیم که با قانون اساسی در افتادند یا اینکه خواهان تجدید نظر در قانون اساسی بودند یا از اجرای قانون اساسی طفره می‌روند و شاید هم بهانه آن‌ها این باشد که بگویند «این قانون اساسی کارآمد نیست». باید همه ما بدانیم که قانون اساسی میثاق ملی همه ماست، چرا که ارزش‌های ما از جمله اسلامیت و جمهوریت و امنیت در قانون اساسی متجلی شده است،
وکلای ملت در نشست علنی امروز با اصلاح بخش‌هایی از قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در تلاش برای پایان دادن به انتظار چندین ساله این قشر هستند. برخی نمایندگان انتقاداتی به تعیین سهم بیمه کارگران ساختمانی در روستا‌ها و شهر‌ها به صورت یکسان مطرح کردند و سرانجام پیشنهادهایی در مورد حداقل دستمزد ماهیانه پرداخت حق بیمه و سهم کارفرمایی کارگران ساختمانی ارائه شد.
رئیس سازمان برنامه را با توپ و تشر به پارلمان فرا می‌خوانند که چرا به مجلس نیامدی و بودجه اشتغال را نمی‌دهی و او هم سراسیمه خود را به پارلمان می‌رساند و می‌گوید وقتی گفتیم که درآمد‌هایی که پیش‌بینی کرده‌اید خیالی است و به دست نمی‌آید حالا چرا یقه مرا می‌گیرید. از کجا بیاوریم که بدهیم؟
خبرگزاری رسمی دولت نوشت: اکنون که پیش‌بینی دولت درست از کار درآمده، برخی در مجلس از دولت انتقاد می‌کنند که چرا مصارف دیده‌شده را به طور ۱۰۰ درصد پرداخت نکرده است! از این رو برآورد غیر واقع‌بینانه نمایندگان از منابع درآمدی تبصره ۱۴ عامل اصلی عدم تحقق اهداف بودجه‌ای در حوزه اشتغال است.
محمدباقر قالیباف بیان کرد: رئیس جمهور اعلام کردند که قصد شرکت در جلسه امروز مجلس را داشتند، اما چون سفر نخست وزیر ارمنستان به کشور پیش آمد، ایشان نتوانستند در جلسه استیضاح وزیر صمت حضور پیدا کنند.
اختلاف میان قالیباف و پایداری‌ها تازگی ندارد، اما به نظر می‌رسد بعد از اتفاقات این روزها در فضای سیاسی و اجتماعی این اختلافات تشدید شده است.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از اینکه چرا تقاضای نمایندگان برای بررسی با اولویت طرح مربوط به اصلاح در روند بررسی بودجه در دستور مجلس قرار نمی گیرد گفت: امسال هم مجلس به جداول مربوط به بودجه ۱۴۰۱ رسیدگی نکرد و خرداد ماه ابلاغ شد.
قالیباف گفت: ما تا زمانی در جبهه مقاومت می‌توانیم بر دشمنان به پیروزی برسیم که بتوانیم تولید قدرت کنیم و اگر این تولید قدرت صورت بگیرد، می‌تواند برای ما مثمر باشد چرا که رژیم صهیونیستی و آمریکا تنها زبان قدرت را می‌فهمند.
این روز‌ها این ضد و نقیض گوئی رئیس مجلس شورای اسلامی در قالب یک کلیپ در فضای مجازی دست به دست می‌شود همراه با این سؤال که بالأخره بانک‌ها مبتلا به ربا هستند یا نه؟
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صحیح نیست که از تریبون جمهوری اسلامی مکررا تکرار شود که بانک‌ها ربا می‌دهند چرا که تمام قعود و قرارداد‌هایی که در بانک‌ها بسته می‌شوند مورد تایید شورای فقهی و شرعی است.
قالیباف اضافه کرد: پس از جنگ تحمیلی دشمنان این نظام دو جنگ دیگر را به کشورمان تحمیل کردند چرا که نظام استکباری به علت داشتن خوی استکباری، اساس و مبنای نظام جمهوری اسلامی را همسو با خود نمی داند.
شاخص کل بورس سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۱۰۵۸۴ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۴۹ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ را بخوانید.
افزایش وام ودیعه مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان توسط شورای پول و اعتبار تایید شد.
قرار گرفتن در آستانه فرا رسیدن هفتم تیر ماه، سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و آغاز هفته قوه‌قضائیه سبب شد جلسه علنی امروز (یکشنبه ۵ تیرماه) راس ساعت ۸ و ۹ دقیقه و حضور ۱۹۸ تن از نمایندگان و با اشاره محمد باقر قالیباف رئیس مجلس به این موارد آغاز شود.
قالیباف تصریح کرد: همچنین پیشنهاد نمایندگان در خصوص امامزادگان واجب‌التعظیم در حوزه انتخابیه نیز بار مالی به همراه دارد بنابراین پیشنهاد می‌شود این اصلاحیه به صورت دو شوری مورد بررسی قرار گیرد تا مغایرت‌های آن در کمیسیون برطرف شود. همچنین خواهشمندم نمایندگان پیشنهاد دهنده نیز به اصل ۷۵ و بار مالی توجه داشته باشند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ