افزایش وام ودیعه مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان توسط شورای پول و اعتبار تایید شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شورای فقهی بانک مرکزی در بررسی مجدد تسهیلات اربعین، ضمن تایید جواز شرعی استفاده از عقد مرابحه برای پرداخت تسهیلات اربعین، شرط سپرده گذاری قرضی برای پرداخت تسهیلات را خلاف شرع اعلام کرد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: برای تشویق ازدواج زوج‌های دهه شصتی تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده که یکی از آنها وام اشتغال ۲۰۰ میلیون تومانی است
قرارداد همکاری بین مدیران عامل بانک گردشگری و فروشگاه های زنجیره ای رفاه برای خرید کالای قسطی بدون هیچگونه سودی از طریق زی کارت  امضا شد. این قرارداد را محمدرضا فهمی مدیرعامل و حسین رحمتی قائم مقام بانک گردشگری و محمدرضا نمازی مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه امضا کردند.
مدیرکل دفتر تجهیز منابع مالی، فنی و اقتصادی شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: مبلغ وام ودیعه مسکن در کلانشهرها به ۱۲۰ میلیون تومان و سایر شهرها به ۹۰ میلیون تومان رسیده است.
انصاری مدافع و ستاره سابق تیم فوتبال پرسپولیس در اقدامی خیرخواهانه به ۱۰۰ زوج ، ۳۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه اهدا کرد.
رئیس سازمان خصوص سازی گفت: با پیگیری و تضمین سازمان برای هر باشگاه از بانک شهر مبلغ، دو میلیون و ۵۰۰ هزار دلار وام از بانک شهر برای پرداخت بدهی‌های ارزی به‌ آن‌ها داده شد.
خوش چهره گفت: درحال حاضر،نسبت تسهیلات اعطایی باقیمت مسکن تناسبی نداردوبانک‌ها به دنبال سودهای بالا وزود بازده هستند؛ درصورتیکه اگر وام‌های خود را به بخش مسکن بدهند، باید سود پایین درنظربگیرد
مدیر عامل سازمان نوسازی تهران گفت: باید رقم وام در بخش نوسازی بیشتر شود و با افزایش رقم وام مردم خودشان وارد نوسازی بافت فرسوده می‌شوند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: وام‌های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان توسط بانک‌ها بلوکه شده و پرداخت وام متوقف شده است که باید در پرداخت وام به مردم تسریع شود.
این روزها اگر به هر بانک برای گرفتن وام سری بزنید تنها این صحبت را می‌شنوید که تنها به افرادی وام پرداخت می‌شود که پول خود را در بانک مسدود کرده باشند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد جز تسهیلات تکلیفی مانند وام ازدواج و فرزندآوری دریافت مابقی وام‌ها به صورت فوری برای مردم به شدت محدود شده و تنها افرادی می‌توانند وام بگیرند که رسوب پول داشته باشند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد جز تسهیلات تکلیفی مانند وام ازدواج و فرزندآوری دریافت مابقی وام‌ها به صورت فوری برای مردم به شدت محدود شده و تنها افرادی می‌توانند وام بگیرند که رسوب پول داشته باشند.
کارشناس مسکن گفت: وام ۴ میلیاردی بانک مسکن شوخی است و با این وام بعد ۱۵ سال هم ۴ متر خانه می توان خرید کرد.
یک کارشناس مسکن گفت: وام مسکن از روز اول مردم را خانه دار نمی کرد اما طرح فروش متری خانه در بورس می تواند باعث شود تا مردم از تورم ملکی عقب نمانند و شاید هم خانه دار شدند.
سرپرست بانک مسکن از افزایش دو برابری سقف پرداخت تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان برای افتتاح‌کنندگان حساب در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
حسن شافعی از وام ۶۰۰ میلیون تومانی بافت ناکارآمد اطراف حرم شاه عبدالعظیم حسنی در شهر ری و وام ۴۵۰ میلیون تومانی مسکن در تهران خبر داد و گفت: وام نوسازی بافت فرسوده نیاز به سپرده گذاری ندارد.
بر اساس آخرین بخشنامه ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی به ۲۰ بانک مختلف، تسهیلات ودیعه مسکن از ۴۰ میلیون تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان در شهرهای مختلف پرداخت می‌شود که البته شرایطی دارد.
«به زودی ثبت‌نام ۱۰۰ هزار موتوربرقی با وام ۱۰۰ میلیونی و سود ۴ درصد و با اقساط ۲۴ ماهه آغاز خواهد شد.» این جملات شهردار مشهد نیز نشان می‌دهد در شهری که بیشترین تعداد موتور‌های آن هوندا‌های قدیمی و کاربراتوری است، قرار است رنسانس برای موتورسواران رخ دهد و این اقدام شعار‌های ۸ ساله شهرداری تهران برای جایگزینی موتور‌های برقی به جای موتور‌های کاربراتوری، کلان‌شهر‌های دیگر بدون آنکه بخواهند نمایش برگزار کنند، در حال اجرای این طرح «پاک» هستند.
مشاهدات میدانی از برخی شعب بانک سرمایه در روند پرداخت تسهیلات بیانگر این است که شعب این بانک تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به شرط مسدود شدن ۲۰ درصد از مبلغ وام قبل از واریز در قالب سپرده، تسهیلات پرداخت می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران، گفت: ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان وام مشاغل خانگی از طریق صندوق امداد ولایت به زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد پرداخت می‌شود.
مبلغ وام ازدواج از رقم چند صد هزار تومان در سال‌های دور، حالا به بالای ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. اما این روی خوش ماجرا در اجرا با کاستی و مشکلاتی برای جوانان متقاضی این وام همراه شده است که نیازمند ورود جدی نهاد ناظر به ماجراست.
مدیرکل مرکز اصناف وزارت صمت گفت: ۳ وام ۳۰، ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی سه ساله با سود ۱۸ درصد برای خرید لوازم خانگی پرداخت می شود که نیاز به چک ندارد و فقط یک ضامن می خواهد.
بانک مرکزی اعلام کرد: تنها اسامی بدهکاران بانکی در سقف تعیین شده مصوبه شورای پول و اعتبار منتشر می‌شود.
در شرایطی که تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از اوایل خردادماه امسال ابلاغ شده، بنا به گفته برخی متقاضیان در نقاط مختلف کشور، برخی بانک‌ها به بهانه نداشتن ابلاغیه و بخشنامه از پرداخت این وام خودداری می‌کنند. برخی مستاجران هم می‌گویند که بانک به آنها گفته کپی سند خانه یا خودرو متعلق به خود را بیاورید تا بدانیم توانایی پرداخت وام اجاره را دارید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ