سفیر سابق ایران در آذربایجان با بیان اینکه اشتراکات تهران و باکو بیشتر از اختلافات است،گفت: تغییر سریع رئیس پلیس تهران بیانگر رویکرد مثبت ایران است تا روابط با کشور دوست دچار خدشه نشود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بیگدلی گفت: طرح چنین بحث‌ها و مقایسه‌هایی درست نیست و به‌عبارتی قیاس مع‌الفارق است. بعضی از رسانه‌های راست افراطی و اصولگرایان تندرو دست به چنین کاری زدند و به مقایسه میان عملکرد نهاد‌های امنیتی و دولت در کشور با عملکرد دولت در فرانسه پرداختند. توجه داشته باشید دموکراسی فرانسه با سایر کشور‌ها حتی آمریکا و انگلستان هم متفاوت است.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای خود از مالزی، دو کشور را دارای اشتراکات فراوان دانست و ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی و تجاری را مورد تاکید قرار داد
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیام همتای برزیلی خود به مناسبت ۱۲۰ سالگی روابط دیپلماتیک میان دو کشور نوشت: ایران وبرزیل ظرفیت‌ها و اشتراکات فراوانی برای توسعه مناسبات دارند.
وزیر امور خارجه ونزوئلا در گفتگو با المیادین به بررسی پیام های سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور ایران به ونزوئلا پرداخت و گفت: ایران با ونزوئلا و کوبا اشتراکات زیادی دارند.
رئیس‌جمهور در مراسم استقبال رسمی در نیکاراگوئه گفت: استقلال، آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی وجه مشترک هر دو کشور است؛انقلاب دو کشور در یک برهه زمانی و همزمان اتفاق افتاد؛ امپریالیسم شکست داده‌شد.
کارشناس ارشد حوزه آمریکای لاتین گفت: چشم‌انداز تبادلات ۲۰ میلیارد دلاری ایران و ونزوئلا به راحتی قابل تحقق است، بخشی از آن به دست آمده و بخش دیگری نیز در آینده دو الی سه ساله محقق خواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وجود صد‌ها دانشمند و شخصیت نام‌آور در حدفاصل رودخانه‌های اترک و جیحون در دو کشور و همچنین وجود مقبره «مختومقلی فراغی» شاعر پرآوازه ترکمن در ایران افزودند: این زمینه‌های فرهنگی را نباید دست کم گرفت.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وجود صد‌ها دانشمند وشخصیت نام‌آور در حدفاصل رودخانه‌های اترک و جیحون در دوکشور و همچنین وجود مقبره «مختومقلی فراغی» شاعر پرآوازه ترکمن در ایران افزودند: این زمینه‌های فرهنگی را نباید دستکم گرفت.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان، ایران و ترکمنستان را خویشاوند و دارای اشتراکات فرهنگی بسیار خواندند.
ایران و اندونزی، علاوه بر اشتراکات دینی و فرهنگی، در بسیاری از موازین سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی همسو هستند.
محسن پاک‌‌‌آیین، سفیر پیشین ایران در جمهوری آذربایجان تنش‌‌‌زدایی بین ایران و جمهوری آذربایجان را امکان‌پذیر دانست و گفت: «بین ایران و جمهوری آذربایجان اشتراکات متعددی وجود دارد که با اتکا به این اشتراکات می‌توان در مقاطع مختلف تنش‌‌‌زدایی بین طرفین را به سرانجام رساند.»
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایران و پاکستان هر دو از اتفاقات افغانستان به طور مستقیم تأثیر می‌پذیرند و همین نکته، تقویت بیش از پیش اشتراکات و همکاری‌ها را ضروری‌تر می‌سازد.
وزیر آموزش‌و پرورش گفت اشتراکات فرهنگی کشورهای عضو اکو، قابلیت گسترش همکاری‌ها در حوزه تعلیم و تربیت را به کشورهای عضو این سازمان می‌دهد.
اتحاد پنهانی و اشتراک منافع گسترده عربستان سعودی و اسرائیل، کنشگری‌های مرموز جمهوری آذربایجان و دیگر کنشگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در مرز‌های شمال غرب ایران و در نهایت،طرحواره سیاستیِ چینی‌ها مبنی بر "کار با تمامی طرف‌های منطقه‌ای و نَه صرفا محدود شدن به یک کشور"، ۳ اتحاد جدید منطقه‌ای در محیط پیرامونی ایران هستند که رصد و کنشگری دقیق دستگاه سیاست خارجی را طلب می‌کنند.»
‌مشهد ـ سرکنسول عراق در مشهد گفت: اشتراکات اقتصادی و دیپلماسی زیادی بین ایران و عراق وجود دارد و این برنامه فرصت مناسبی برای نمایش این اشتراکات است.
کنعانی با توجه به پیشینه سیاسی دولت فرانسه در اتخاذ سیاست های تبعیض آمیز نسبت به‌ اقلیت ها و مهاجران و نیز برخوردهای خشونت آمیز با معترضان تصریح کرد: تحقیقات بی طرفانه در خصوص حادثه پاریس می تواند به روشن شدن ابعاد آن کمک کند.
بلینکن با رد کردن حمایت این کشور از ناآرامی‌ها در ایران، گفت که «اساسا»، اعتراضات در چین و ایران به آمریکا ارتباطی ندارد.
نشریه «اخبار و تحلیل‌ها» نشریه داخلی روزانه معاونت سیاسی سپاه به زبان مشترک مردم جمهوری آذربایجان با بخشی از مردم ایران اشاره کرده و نوشته این امر، نباید به عاملی برای تحریک گسل‌های قومی، واگرایی و تخریب روابط خارجی دو کشور و بهره‌برداری‌های سیاسی، امنیتی و... تبدیل شود. بلکه این مؤلفه و سایر اشتراکات فرهنگی، فرصت منحصربه‌فردی برای همگرایی و ارتقای مناسبات و روابط دوجانبه به سطح راهبردی است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: روابط ایران و عراق در ابعاد رسمی و مردمی با توجه به اراده سیاسی مشترک و نیز اشتراکات دینی، تاریخی و فرهنگی دو ملت در جایگاه ممتازی قرار دارد.
دامغان- سفیر کوبا در ایران با بیان اینکه مردم کشورهای ایران و کوبا دارای اشتراکات زیادی هستند، گفت: حق طلبی یکی از وجوه مشترک مردم این دو کشور محسوب می‌شود.
دو تیم ملی ایران و اروگوئه از ساعت ۱۹:۳۰ امروز در اتریش به مصاف هم می‌روند. وضعیت حضور تماشاگران در این بازی همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
رئیس جمهور کشورمان در دیدار نخست وزیر پاکستان گفت: روابط ایران و پاکستان، تعامل معمول دو همسایه نیست، بلکه روابطی عمیق و متکی به نزدیکی‌های فرهنگی و اشتراکات اعتقادی هزاران ساله است.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به قرابت و اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و تاتارستان، بر ضرورت توسعه همکاری های مشترک میان تهران و کازان در بخش های مختلف تأکید کرد.
رئیس جمهور با اشاره به اشتراکات فراوان مردم منطقه آسیای میانه و ایران گفت: توسعه روابط با کشورهای حوزه آسیای میانه بخصوص تاجیکستان جزو اولویت‌های اول سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ