نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: قانون مولدسازی به صورت محرمانه توسط سران قوا تصویب شده و حق نظارت را از مجلس و قوه قضائیه گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: بر اساس تصمیم سران قوا دوره اجرای طرح مولدسازی حداکثر ۲ سال خواهد بود و با شروع اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، اموال راکد دولت براساس سازوکار تعیین شده در این قانون واگذار می‌شود.
احمد توکلی نوشت: پیشنهادهای عجولانه و خلاف قاعده یا به هرج و مرج می‌رسد یا به هیچ. روش خیالبافانه مولدبازی هیچ اطمینانی به دستاوردش نیست اما یقینی به ویرانی و رواج بی‌قانونی و فساد در کشور هست. بزرگترین مشکل کشور فسادی است که به شکل سازمان‌یافته، شبکه‌ای، عمیق و متأسفانه بعضاً قانونی همه چیز را به سمت نابودی سوق می‌دهد.
کارشناس حقوق محیط‌زیست گفت: اگر روزی فرضا سفیدرود فروخته شد، امکان دفاع از آن چگونه فراهم است؟ ما در یک موقعیت بر مدار حقوق زندگی نمی‌کنیم و من به اجرای این لایحه و واگذاری سند مالکیت به وزارت نیرو خیلی خوش‌بین نیستم. چه تضمینی وجود دارد که این عرصه‌ها مورد بهره‌برداری شخصی قرار نگیرد، زمانی که موجودیت قانونی وجود ندارد؟
رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: تا دیروز سران سه قوه بود، اما به یک‌باره شعبه‌ای به نام هیئت هفت نفره از آن تولید می‌شود؛ این دیگر از سران قوا فراتر رفته است. مصونیت نظارتی و قضایی داشتن اختیار بسیار بالایی است که حتی در قانون اساسی این اختیار را برای رهبری نگذاشته اند، اما برای هیئت هفت نفره این اختیارا را می‌گذاریم.
اگر مجرم یا مدعی علیه در نظام کاپیتولاسیون از جلب به دادگاه محلی معاف بود، لااقل طبق قوانین کشور خودش محاکمه می‌شد و در اینجا پرسش این است که قائل شدن چتر مصونیت قضایی به عنوان حمایت از برخی «اتباع ایران» در خاک ایران، حمایت در مقابل بی‌قانونی کدام کشور است؟ و رسیدگی به دعاوی علیه او توسط کدام کنسول و طبق قانون چه کشوری انجام می‌شود؟
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره نظر شورای نگهبان نسبت به مصوبه مولدسازی اموال مازاد دولت گفت: این مصوبه سران قوا است که به تایید رهبری رسیده، مبنای قانونی دارد و فرایند قانونی را طی کرده است.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: فروش اموال مازاد دولت نیز در برنامه ششم توسعه و همچنین در لوایح بودجه سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ وجود داشت که دولت‌ها نیز می‌بایست نسبت به آن اقدام می‌کردند؛ زیرا این موضوع قانون مصوب است، اما در اجرا کردن این قانون موانعی وجود داشت که می‌بایست یک اقدام مهم راهبردی جهت فروش این اموال دولتی صورت می‌گرفت.
نماینده مردم شازند گفت: تمام مجوز‌های پتروشیمی الوند با رانت و تهدید و تطیمع اخذ شد؛ از تیر ۹۹ که یک آجر هم بنا نشده بود مسئله پیگیری شد، اما به دلیل اینکه معاون اول رئیس جمهوری وقت حامی این صنعت بود، ساخت‌وساز را شروع کردند.
جدا از مساله قانونی بودن یا نبودن مولدسازی اموال ایران‌خودرو و سایپا، این پرسش مهم وجود دارد که این دو خودروساز به عنوان بنگاه‌های تولیدی اصلا چرا باید زمین و املاک مازاد و غیرمولد داشته باشند؟
صادق زیباکلام ضمن انتقاد از شورای عالی سران قوا و مصوبه مولدسازی، می گوید در کجای قانون اساسی گفته شده است که اگر کمیته‌ای از روسای سه قوه تشکیل شود، از اختیارات ویژه‌ای برخوردار می‌شوند، هرکاری دلشان بخواهد و هرتصمیمی بخواهند می‌توانند انجام دهند؟ کجای قانون اساسی گفته شده است که روسای سه قوه اگر باهم تشکیل جلسه دهند، می‌توانند بالاتر از مجلس و نهاد‌های دیگر تصمیماتی بگیرند؟ کجای قانون اساسی چنین حق و اختیاراتی را به کمیته‌ای که متشکل از روسای سه قوه باشد را واگذار کرده است؟ حتی در وضعیت اضطراری هم چنین چیزی به آن‌ها واگذار نشده است.
محسن برهانی نوشت: فروش املاک به خارجی‌ها در مصوبه #مولدسازی بلااشکال است؟! عجب! پس بند ۳ ماده ۹۶۱ قانون مدنی و قانون راجع به تملک اموال غیرمنقول اتباع خارجی مصوب ۱۳۱۰ نسخ شده بود و ما خبر نداشتیم.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: مصوبه مولدسازی از جهت مبنای قانونی فاقد ایراد اما نظارت بر عملکرد مسئولین امری بدیهی است.
عباسعلی کدخدایی در توئیتر نوشت: مصوبه موصوف به مولدسازی مستند به اصول متعدد قانون اساسی، از جهت مبنای قانونی فاقد ایراد است.
عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: مصوبه مولدسازی از جهت مبنای قانونی فاقد ایراد اما نظارت بر عملکرد مسئولین امری بدیهی است.
اینکه دولت می‌خواهد با این مصوبه مشکلات مالی خود را حل کند و کسری بودجه را جبران نماید امری قابل درک است و به همین دلیل با اصل مولدسازی مخالفتی وجود ندارد. مخالفت‌ها با موارد خلاف قانون گنجانده شده در این مصوبه است. توصیه خیرخواهانه به دولتمردان اینست که موارد خلاف قانون را از مصوبه مولدسازی حذف نمایند و آن را با قاطعیت و البته با شفافیت و منطبق با قوانین موجود اجرا کنند. با این روش از یکطرف حل مشکل مالی دولت و جبران کسر بودجه میسر خواهد بود و از طرف دیگر کسی نمی‌تواند به مصوبه مولدسازی خدشه‌ای وارد نماید.
آنچه که به عنوان آیین نامه مولدسازی مصوب شده است، به طور کاملا آشکار و گسترده تمام نظام حقوقی و قانونی کشور را نادیده گرفته است و یک متن استثنایی است که در هیچ کجای دنیا و تاریح حقوق ایران با مشابه آن مواجه نخواهید شد
رئیس جمهور گفت: هدف مولدسازی دارایی‌های دولت این است که در اجرای قانون، از ثروت‌های بلااستفاده و متوقف مانده در دستگاه‌ها برای رونق تولید و تسریع پیشرفت کشور استفاده بهینه شود.
سران سه قوه در نشست عصر شنبه موضوع اجرای کامل قانون مولدسازی اموال مازاد دولت را بررسي كردند .
سران قوا پیگیری و اجرای کامل قانون مولدسازی اموال مازاد دولت با همکاری همه قوا و نهادهای کشور را مورد تاکید قرار دادند.
سران سه قوه فعال شدن شورای مولدسازی اموال و دارایی‌های مازاد دستگاه‌ها و سازمان‌ها را ضروری خواندند و تسریع در اجرای این قانون را خواستار شدند.
سران سه قوه همچنین با ضروری خواندن فعال شدن شورای مولدسازی اموال و دارایی‌های قوه مجریه، تسریع در اجرای این قانون را خواستار شدند.
سران سه قوه فعال شدن شورای مولدسازی اموال و دارایی‌های مازاد دستگاه‌ها و سازمان‌ها را ضروری خواندند و تسریع در اجرای این قانون را خواستار شدند.
سران سه قوه فعال شدن شورای مولدسازی اموال و دارایی‌های مازاد دستگاه‌ها و سازمان‌ها را ضروری خواندند و تسریع در اجرای این قانون را خواستار شدند.
سران سه قوه فعال شدن شورای مولدسازی اموال و دارایی‌های مازاد دستگاه‌ها و سازمان‌ها را ضروری خواندند و تسریع در اجرای این قانون را خواستار شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ