سرپرست دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش علت فوت ی یوز ایرانی در توران را کهولت سن اعلام کرد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تصویر جالبی از دوران کودکی محمدرضا گلزار با پیراهن پاس تهران کنار فیروز کریمی منتشر شده است.
منایع خبری در دانشگاه تهران خبر دادند که سالن مطالعه دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، به دستور محمدصادق کوشکی تفکیک شد و کتابخانه‌ی مرکز مطالعات جهان به صورت انحصاری در اختیار آقایان قرار گرفت!
میرزا احمدخان مشیرالسلطنه این بنا را ساخت و سال ۱۳۱۸ ه. ق آن را وقف کرد. این بنا دارای صحن کوچکی با هشت حجره در سه طرف آن است و شبستانی ستون‌دار در جبهه شمالی و در مقابل جبهه قبله قرار دارد.
من از او عذرخواهی کردم و گفتم شانه‌ام ناخواسته با او برخورد کرده، اما دست‌بردار نبود و مدام فحش می‌داد. به همین خاطر با مشت به صورتش زدم. دوستم پویا از من خواست تا محل را ترک کنم. نمی‌خواستم دعوا را ادامه دهم، اما فرید چاقو کشید و به سمتم حمله کرد. من هم چاقوی کوچکی را که همیشه در جیب داشتم، بیرون آوردم تا او را بترسانم. باور کنید من ضربه‌ای به او نزدم. فقط چاقو را به سمتش گرفتم تا بترسد. من اصلاً متوجه نشدم چاقو چطور به سینه او برخورد کرد.
مرحوم «ایرج افشار» پژوهشگر فرهنگ و تاریخ ایران، درباره سنگ پیرزن به آنچه در خاطرات عمادالسلطنه خوانده استناد کرده و نوشته است: «این سنگ تخته سنگی یک‌پارچه و عجیب در دامن کوه ولنجک بود که اهالی به آن سنگ پیرزن می‌گفتند. سنگی بزرگ شبیه قارچ که پایة کوچکی داشت. در زبان انگلیسی به این نوع سنگ ها، صخره قارچی گفته می‌شود و شاید بتوان معادل این کلمه را در فارسی قارچواره نامید.»
متهم گفت: من از بچگی با سرقت و خلاف بزرگ شدم. از زمانی که ۵سال بیشتر نداشتم. پدرم یک مجرم سابقه‌دار است که او هم از کودکی خلاف را از پدرش یاد گرفته بود. نه‌تن‌ها پدرم و پدربزرگم بلکه عموهایم هم مجرمان سابقه‌داری بودند که حتی شنیده‌ام یکی از آن‌ها وقتی من کوچک بودم اعدام شده است. فقط یکی از عموهایم درس خواند و از ایران رفت، مابقی همه تبدیل به خلافکار شدند. انگار خلاف یک ارثیه شوم است که در خاندان ما به نسل‌های بعدی منتقل شده است. البته این را هم بگویم که دختر‌ها حق انجام خلاف را ندارند.
کوشکی نامش را از رضا کوشکی گرفت. سال ۸۶ دو شکارچی کوشکی را از پارک ملی توران دزدیدند. چند ماهه بود. رضا کوشکی که فهمید با واسطه پیغام فرستاد برای شکارچیان گویا به مبلغ ۳۰ میلیون تومان او را از شکارچی‌ها خرید.
یک دامپزشک می‌گوید: «گفته شده بود که کوشکی امکان باروری ندارد، در حالی که مساله اصلی هم همین دندان شکسته می‌توانست باشد، چرا که درد ناشی از این شکستگی در گربه‌سانان زیاد و مشکل‌ساز است، علاوه بر این، نگهداری یک حیوان در جایی مثل پردیسان و میان چهار بزرگراه پرتردد برای یک یوزپلنگ بسیار پراسترس خواهد بود و این استرس می‌تواند مانع از باروری شود.»
مدیریت حیات وحش از تلف شدن «کوشکی» – یوزپلنگ آسیایی در اسارت در منطقه حفاظت شده توران– بر اثر کهولت سن خبر داد.
سمنان- مدیرکل محیط زیست استان سمنان از تلف شدن کوشکی یوزپلنگ نر ۱۷ ساله در توران شاهرود خبر داد و گفت: علت مرگ این یوز، کهولت سن بوده است.
سمنان- مدیرکل محیط زیست استان سمنان از تلف شدن کوشکی یوزپلنگ نر ۱۷ ساله در توران شاهرود خبر داد و گفت: علت مرگ این یوز، کهولت سن بوده است.
سمنان- مدیرکل محیط زیست استان سمنان از تلف شدن کوشکی یوزپلنگ نر ۱۷ ساله در توران شاهرود خبر داد و گفت: علت مرگ این یوز، کهولت سن بوده است.
ابدالی با بیان اینکه کوشکی هنگام مرگ ۱۶ ساله بود، تصریح کرد: بر اساس معاینات صورت گرفته علت مرگ این یوزپلنگ آسیایی کهولت سن اعلام شده و ابتلا به بیماری خاصی گزارش نشده است.
نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و نقل شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران هیچ کودکی را استخدام نمی‌کند؛ اکیدا به پیمانکاران تذکر داده شده تا از هیچ کودکی استفاده نکنند اگر هم توسط پیمانکاران بکارگیری شده اند کار اشتباهی بوده است.
رصد بازار کالاهای اساسی حاکی از نوسان بین ۱۰۰۰ تا بیش از ۱۰۰ هزار تومان دراقلام مختلف غذایی بوده که این تفاوت قیمت‌ها علاوه بر نزدیک شدن تاریخ انقضا به بزرگی و کوچکی فروشگاه ها هم برمی گردد.
عباس عبدی درباره تعطیل شدن ادارات تهران در روز یکشنبه نوشت: اگر برای موضوعی به این سرراستی و جمع و جوری نمی‌توان سریع و دقیق تصمیم گرفت و حتی تصمیم اول غیرمنطقی بود چگونه ممکن است که در امور اساسی‌تر و پیچیده‌تر مثل سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی و خارجی تصمیمات بخردانه و دقیق و به‌موقع گرفت؟
محققان دانشگاه UCLA اسفنج های کوچکی توسعه داده اند که می توان آنها را کنار تومورها قرار داد تا به مقابله بدن با بیماری کمک کند.
یخدان ترشنبه تا مدت‌ها محل جمع‌آوری آب شرب و یخ روستاییان بود بدین صورت که داخل آن به استخر کوچکی می‌ماند که مردم از آن در فصول مختلف سال به‌ویژه تابستان‌ها و زمستان‌ها استفاده می‌کردند و بعد‌ها به مرور زمان از بین رفت که در ادامه شرح آن آمده است.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ماجرای دستگیری پزشک کلاهبردار و آدم ربایان در پایتخت را تشریح کرد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران اعلام کرد: در طبقه هفتم این ساختمان در یک واحد حدوداً ۹۰ متری آتش‌سوزی رخ داده بود که ظاهراً با توجه به شکستن شیشه‌ها انفجار کوچکی نیز رخ داده بوده است.
کودکی که بعد از ۱۰ روز با تلاش ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگاز چنگال آدم ربایان نجات یافته بود صحیح و سلامت به آغوش خانواده بازگشت.
زهره الهیان نماینده مردم تهران گفت: ضمنا پزشکی قانونی اعلام کرده هیچگونه آثار برخورد فیزیکی و ضرب و جرح مشاهده نشده و همچنین در سوابق پزشکی ⁧ مهسا امینی⁩ زمینه بیماری قلبی و صرع از کودکی وجود داشته است.
عمارت کوشک به عنوان یکی از مدرن‌ترین و زیباترین خانه‌های تاریخی پایتخت در اواخر دوران قاجار و یا اوائل دوره پهلوی اول بنا شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: ما بر اساس محاسبه در طول سال‌های آینده در دوره میان‌مدت به ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای نیاز داریم. برای اینکه بتوانیم این ۲۰ هزار مگاوات را داشته باشیم و نیاز‌های حال و آینده‌مان را تامین کنیم باید وارد چرخه‌ای شویم که منجر به تولید میله‌های سوخت شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ