کشف مقادیر زیاد عقیق سفید می‌تواند مریخ را به یکی از مقاصد مهم استعمار فضایی در آینده تبدیل کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ناسا مشغول توسعه فناوری نوینی است که انقلابی در صنعت سفرهای هوایی ایجاد می کند و می تواند در ساخت هواپیماهای تجاری برقی با قدرت سفر طولانی تر به کار رود.
داده‌های اداره کل ملی هوانوردی و فضا در آمریکا نشان می‌دهد که چرخش سیاره مریخ سریعتر از قبل شده است.
ژوئیه ۲۰۲۳ (۱۰ تیرماه تا ۹ مردادماه) گرم‌ترین ماه ثبت‌شده طی ۱۷۰ سال گذشته بوده است.
«با وجود اختلاف جزئی در نتایج این رصدخانه ها، افزایش شدید دما به طور مشخص واضح است و ما شاهد تغییرات دمایی بی سابقه و گرم ترین ماه در سراسر جهان هستیم.»
سلول‌های آزمایشی عملکرد پایدار بیش از ۱۰۰۰ چرخه شارژ و تخلیه را نشان داده اند در حالی که ظرفیت تقریباً سه برابری یک سلول معمولی لیتیوم یون را حفظ می‌کنند.
از آنجایی که ناسا به دلیل اکتشافات خود در فضا مشهور است، ممکن است برای بسیاری تعجب آور باشد که این آژانس همچنین توجه خود را به اسرار اعماق اقیانوس معطوف کرده است.
سازمان فضایی ناسا به‌تازگی یک تاسواره به‌اندازهٔ یک توستر را برگزیده است تا به «دستیار» کوچک و دوست‌داشتنی تلسکوپ بسیار بزرگ‌تر جیمز وب (JWST) تبدیل شود.
«پرابال ساکسنا»، محقق سیاره‌شناس مرکز پرواز‌های فضایی گودارد ناسا، در گفتگو با Space.com می‌گوید: «با توجه به تحقیقات اخیر پیرامون محیط‌هایی که حیات میکروبی می‌توانند در آن‌ها دوام بیاورند، یکی از جذاب‌ترین چیز‌هایی که تیم ما کشف کرده، این است که شاید نقاطی زیست‌پذیر برای این شکل از حیات در برخی نواحی بدون هوا و نسبتاً محافظت‌شده این کره وجود داشته باشد.»
به رغم هزینه کردن بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای تلاش‌های ضد آلودگی در دهه ۱۹۶۰، پروتکل پس از بازگشت ماموریت آپولو مملو از خطا‌هایی بود که از دید عموم پنهان ماندند. برای مثال، محفظه فلزی براقی که آرمسترانگ و خدمه از آن به بیرون نگاه می‌کردند، بیشتر جنبه نمایشی داشت.
«دستیابی به سرعت 100 گیگابیت بر ثانیه در ماه ژوئن برای ما بسیار مهم بود و اکنون ما این سرعت داده را دو برابر کرده‌ایم. این قابلیت، نحوه ارتباط ما در فضا را تغییر خواهد داد.»
ناسا اعلام کرد که قصد ندارد فضاپیما را به طور کامل تعطیل کند، اما مقداری بودجه فراهم خواهد کرد تا فضاپیما بتواند به مطالعه آب و هوا و سایر پدیده‌های فضایی ادامه دهد، اما ماموریت اصلی آن یعنی مطالعه ترکیب سیارات متوقف خواهد شد.
جهت شبیه‌تر شدن هرچه بیشتر این محل با مریخ، حدود ۲۲ دقیقه تاخیر ارتباطی بین ساکنان و جهان خارج وجود خواهد داشت درست مشابه آنچه فضانوردان در سیاره سرخ هنگام برقراری ارتباط با زمین تجربه می‌کنند.
کانال «چند ثانیه» از صدور «کارت عضویت» افتخاری «ناسا» برای کیان پیرفلک⁩ خبر داد.
در پیش‌زمینه تصویر، دو ستاره مانند دو نگهبان در کهکشان راه شیری ما لنگر انداخته‌اند، پشت این دو ستاره خوشه کهکشانی هیدرا واقع در صورت فلکی هیدرا (شجاع) دیده می‌شود که ۱۰۰ میلیون سال نوری از ما فاصله دارد.
بر اساس داده‌های جدید ماهواره رصدخانه زمین ناسا، این زمین‌لرزه‌ها از یک گسل واقع در ۱۸ کیلومتری زیر سطح زمین منشاء گرفته‌اند و منجر به لرزش قوی و شدیدی شده‌اند که صد‌ها کیلومتر دورتر از مرکز زلزله را تحت تاثیر قرار داده است.
ناسا و دارپا از همکاری خود برای ساخت یک موشک هسته‌ای خبر داده‌اند که قرار است در سال ۲۰۲۷ ارائه شود.
ناسا و دارپا تصمیم دارند یک موشک هسته ای گرمایشی را تا ۲۰۲۷ میلادی طراحی کنند و نمایش دهند که در حقیقت نوعی سرمایه گذاری برای پروژه های فضایی بعدی است.
سحابی بزرگ مرغ دریایی توسط انفجار‌های متوالی ابرنواختر گسترش یافته است و به‌عنوان Sh ۲-۲۹۶ و IC ۲۱۷۷ فهرست‌بندی شده است.
داده‌های ماموریت «سوات» به تصمیم گیری بهتر در باره زندگی روزمره کمک خواهد کرد. تغییرات آب و هوایی همچنین چرخه آبی زمین را شتاب بخشیده است که به الگو‌های بی ثابت‌تر بارشی منجر شده است.
شهردار تهران در واکنش به گزارش ناسا پیرامون انتشار تصویر ۵ کیلومتری گاز متان در آسمان جنوب شهر تهران گفت: همه چیز ناسا دروغ است.
ناسا اعلام کرد فضاپیمایی که عمدا به سیارکی دوتایی برخورد کرد به طور موفقیت آمیز مدار آن را تغییر داده است.
ناسا اخیر قصد دارد یک سپر عظیم بادی مخصوص محافظت از فضاپیما را آزمایش کند که در آینده برای ارسال بارهای بزرگ به مریخ و دیگر سیارات منظومه شمسی استفاده می شود.
پل پوگبا، هافبک یوونتوس، با انتشار ویدیویی نشان داد که در حال طی کردن روند درمان با استفاده از فناوری ناسا است.
ناسا برای نخستین بار امواج صوتی یک سیاهچاله را که در «خوشه کهکشانی پرسئوس» قرار دارد، منتشر کرد. به گفته ناسا این تصور غلط است که فکر کنیم هیچ صدایی در فضا وجود ندارد. علت نبود صدا در فضا این است که حرکت امواج صوتی در خلاء ممکن نیست و به همین دلیل هیچ صدایی را نمی‌توان با گوش عادی در فضا شنید. دانشمندان ام‌آی‌تی با تقویت پژواک و صدای سیاه‌چاله‌ها، آن را به آستانه شنوایی انسان رسانده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ